Aloitin hommat maalaamalla puskuripistokkeen asennuskehyksen auton korinväriseksi.


Aloitin tyhjentämällä jäähdytinnesteet moottorista vesipumpussa olevan tyhjennyspropun kautta. Sitten ryhdyin irroittamaan paisuntasäiliön.


Kun paisuntasäiliö oli ierti pesin sen huolella sisä- ja ulkopuolelta. Keskimmäisessä kuvassa näkee millaiseen koloon vastus asennetaan. Jouduin paisuntasäiliön lisäksi irroittamaan kaksi vesiletkua termostaatilta jotta saan enemmän tilaa työskennellä. Kolmannessa kuvassa on lämmitysvstus ja tulppa jonka poistin termostaattikoteloista. Vastus menee tuon tulpan tilalle. Kokon vastuksen asennus tehdään sokkona vain käsituntuman avulla. Vaikeinta on saada vastuksen kiinnitysruuvi kierteille ja vastus kunnolla pohjaan ja suoraan. Aikaa meni varmasti toista tuntia mutta sain vastuksen kiinni.



Tässä kuvassa näkee vastuksen sähköliittimen termostaatina alapuolella. Tässä vaiheessa kiinnitin sähkökaapelin vastukseen kiinni ja vedin sen akkukotelon viereen. Sitten kiinnitin vesiletkut ja paisuntaäsiliön paikalleen ja täytin mooottoriin uudet jäähdytinnesteet.


Jatkoin moottorinlämmitten asennusta sisäpistokkeen asennuksella. Aloitin irroittamalla konehuoneesta ilmansuohdatinkotelon ja matkustamon puolelta haskikaslokeron. Kun hasikaslokero oli irti siirsin lattiamattoa sivuun jotta pääsen näkemään rintapellin. Olin aikaisemmin merkannut konehuoneen puolelta pitkäkkä tuurnalla kohdan johon reikä porataan. Sitten vain leikkasin hieman äänieristettä pois edestä ja porasin reijän rintapeltiin.


Tässä näkee mihin kohtaa reikä konehuoneessa sijoittuu. Sitten kiinnitin sisäpistokkeen vasempaan jalkatilan paneelliin ja vedin sähkökaapelin reijän kautta pistokkeelle.


Seuraavaksi ryhdyin suunnittelemaan puskurinpistokkeen paikkaa. Pitkän suunnittelun jälkeen päätin asentaa pistokkeen vasemman ajovalon alle puskurin sivuun.


Sähkökaapelille jäi juuri sopivasti tilaa ajovalon alle jonne tein myös maadoituspisteen. Sitten ajovalo ja puskuri takaisin paikalleen.



Moottorinläämmittimen releohjausen releen piilotn lukkopellin alle, tätä varten täytyy vielä tehdä sähkökaapelointi ja kytkeä se autoon. Muuton urakka oli tällä osaa valmis. Lopuksi vielö pesin auton.
