Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Komeeta jälkeä!
Tänään tuli matkahuollon kautta paketti tarvikkeita.
Olin ajatellut kokeilla ekana -74 Saab 99 maalipintaa puleerata. Kokemuksesta tiedän että maali on pehmeää eikä siinä ole lakkaa pällä, miten tämä kannattaisi ottaa huomioon kun valitsee aineen ja laikan karkeutta?
Onko ehdotuksia?
Tänään tuli matkahuollon kautta paketti tarvikkeita.
Olin ajatellut kokeilla ekana -74 Saab 99 maalipintaa puleerata. Kokemuksesta tiedän että maali on pehmeää eikä siinä ole lakkaa pällä, miten tämä kannattaisi ottaa huomioon kun valitsee aineen ja laikan karkeutta?
Onko ehdotuksia?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Mitäs laikkoja nyt käytössä ja kuinka leikkaavia ja mitä tahnaa? Ja kuinka naarmuinen pinta? Ilmeisesti tuo auto tuo sinertävä joten maalia lähtee kiitettävästi kiillottaessa mukaan? Jos esim mediumlaikka niin poistaa tuosta vanhasta lakkaamattomasta pinnasta todnäk hyvin naarmut. Jos tahnaan pystyy vettä suihkauttaa niin kokeile vielä sitä vanhanliiton konstia. Ei pala tahna kiinni niin herkästi.
Toinen mitä voit kokeilla on. Käsin hinkaten aluksi pientä aluetta samoilla laikoilla, niin antaa osviittaa leikkaavuudesta ja tahnan karkeudesta. Noista vanhoista maaleista jää aina väriä niin paljon laikkoihin, että suosittelen aluksi käsin kokeilemaan sopivaa laikkaa ja tahnaa. Varovasti kokeilet hienommasta karkeaan, ennenkuin siirryt karkeaan käsittelyyn koneen kanssa.
Aluksi levität tahnaa sieneen ja pienillä kierroksilla kevyesti. Ei saa melkein yhtään painaa ja katsot välillä tulosta. Jos ei näytä leikkaavan hyvin niin hiukan kierroksia ja sopivasti painetta, mutta varo ettei kuumene tahna eikä maalipinta. Sitten jos ei vieläkään toivottua jälkeä niin kylmästi karheampaa laikkaa. Ja pidä koneesta kunnolla kiinni ettei pääse hyppimään. Ja muista aina lopettaa koneen pyöriminen pintaa vasten rauhallisesti. Oma koneeni aloittaa pyörimisen rauhallisesti eikä ota kierroksia täysillä heti alkuun.
Itse jynssään noin 40x40cm alueen ensiksi vaakaan ja sitten pystysuunnassa, jonka jälkeen seuraavaan kohtaan ja siitä vielä lopuksi koko alueen yllitse vaakasuunnassa. Ja tarkistan jäljen. Ja peltiosa kerrallaan etten ala hosumaan. Esim ovi kerrallaan karkealla tahnalla ja sama juttu hienolla perään. Tuon mustan vedin vielä kokonaisuudessaan ylitte hologrammien välttämiseksi. Eli hienolla laikalla/tahnalla tuplat..
Voin toki olla väärässäkin koska olen itse opiskellut, joten en pysty ammattilaisena sanomaan..
Toinen mitä voit kokeilla on. Käsin hinkaten aluksi pientä aluetta samoilla laikoilla, niin antaa osviittaa leikkaavuudesta ja tahnan karkeudesta. Noista vanhoista maaleista jää aina väriä niin paljon laikkoihin, että suosittelen aluksi käsin kokeilemaan sopivaa laikkaa ja tahnaa. Varovasti kokeilet hienommasta karkeaan, ennenkuin siirryt karkeaan käsittelyyn koneen kanssa.
Aluksi levität tahnaa sieneen ja pienillä kierroksilla kevyesti. Ei saa melkein yhtään painaa ja katsot välillä tulosta. Jos ei näytä leikkaavan hyvin niin hiukan kierroksia ja sopivasti painetta, mutta varo ettei kuumene tahna eikä maalipinta. Sitten jos ei vieläkään toivottua jälkeä niin kylmästi karheampaa laikkaa. Ja pidä koneesta kunnolla kiinni ettei pääse hyppimään. Ja muista aina lopettaa koneen pyöriminen pintaa vasten rauhallisesti. Oma koneeni aloittaa pyörimisen rauhallisesti eikä ota kierroksia täysillä heti alkuun.
Itse jynssään noin 40x40cm alueen ensiksi vaakaan ja sitten pystysuunnassa, jonka jälkeen seuraavaan kohtaan ja siitä vielä lopuksi koko alueen yllitse vaakasuunnassa. Ja tarkistan jäljen. Ja peltiosa kerrallaan etten ala hosumaan. Esim ovi kerrallaan karkealla tahnalla ja sama juttu hienolla perään. Tuon mustan vedin vielä kokonaisuudessaan ylitte hologrammien välttämiseksi. Eli hienolla laikalla/tahnalla tuplat..
Voin toki olla väärässäkin koska olen itse opiskellut, joten en pysty ammattilaisena sanomaan..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Tällaisen setin hommasin on kolme eri tahna ja viis eri laikkaa.
http://www.autodude.fi/tuote/myllytysai ... _kit_8in1/
Hyvän ohjeen annoit, tuolla tavalla uskon että voisi onnistua. Ja maalia jää laikkaan varmasti kun jo käsin vahatessa jää maalia rättiin.
Maalatahan tuo 99 tarvii joskus, siksi onkin hyvä harjoittelukohde...
http://www.autodude.fi/tuote/myllytysai ... _kit_8in1/
Hyvän ohjeen annoit, tuolla tavalla uskon että voisi onnistua. Ja maalia jää laikkaan varmasti kun jo käsin vahatessa jää maalia rättiin.
Maalatahan tuo 99 tarvii joskus, siksi onkin hyvä harjoittelukohde...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Ja pinnan tarkastelua varten kannattaa olla hyvä valaistus, hologrammit ei tahdo muuten näkyä. Auringonvalo tai vaikka järeämpi LED lamppu. Ja IPA-pyyhintä ennen tarkastelua, itse käytin 50% IPA-akkuvesi-seosta. Ainakin Schollin tahnat maskaa sen verran että aine saattaa peittää hologrammit. IPA:na käytin HongKongin Crystal jäänestoa, isot pojat on kertoneet ettei tuossa ole mitään voiteluaineita yms. IPA on siis isopropyylialkoholia ja tuolla saa taatusti kaikki tahnan jämät pois pinnasta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Joku pullo isopropyylialkoholia tuli paketis mukana,.kiilloitusaineiden poistoa varten...SS kirjoitti:Ja pinnan tarkastelua varten kannattaa olla hyvä valaistus, hologrammit ei tahdo muuten näkyä. Auringonvalo tai vaikka järeämpi LED lamppu. Ja IPA-pyyhintä ennen tarkastelua, itse käytin 50% IPA-akkuvesi-seosta. Ainakin Schollin tahnat maskaa sen verran että aine saattaa peittää hologrammit. IPA:na käytin HongKongin Crystal jäänestoa, isot pojat on kertoneet ettei tuossa ole mitään voiteluaineita yms. IPA on siis isopropyylialkoholia ja tuolla saa taatusti kaikki tahnan jämät pois pinnasta.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Jospas heitän parit sketsit tähän väliin mitä nyt mieleen tulee..
Polarshineen en ota sen suuremmin kantaa, mutta ne ketkä ovat kokeilleet ovat raportoineet että parempiakin on tarjolla. Itse ajelen nyt nanolexeilla, syrjäittivät shcollit itseltä.
Pienpoisto tuosta setistä vielä puuttui, savi kuitenkin naarmuttaa mennessään ja varsinkin suorakiiltomaalissa (= maalin päällä ei ole lakkaa) saa aika syviäkin naarmuja aikaiseksi. Eli kannattaa ensin kierros pienpoistolla kiertää auto, niin ei tarvi savella ihan niin paljoa kurittaa.
Tuosta käsin kokeilemisesta maalipintaan olen vähän eri mieltä, koska käsin hinkkaaminen ei vastaa millään tasolla koneella ajamista. Kone käteen, laikaksi vähiten leikkaava ja tahnaksi vähiten leikkaava ja katsoo millaista jälkeä tulee. Suorakiilto yleensä on pehmeää kamaa, sain omasta e30 -89 bimmeristä orkkismaalissa ja -naarmussa olevan konepellin flawlessiksi 2-steppinä schollin s3g + purple laikka ja s30 + musta flexipadin laikka -komboilla.
IPA ei välttämättä poista kaikkea noista maskaavimmista tahnoista, itsellä ainakin s3g:n kanssa tullut tämä vastaan. liukkaripesu on varmin tapa, toiminut itsellä aina.
Holojen havaitsemiseen ei vaikuta lampun teho. Värilämpötila ja keilan optiikka ovat ratkaisevia tekijöitä. Itse hommasin summamutikassa motonetista coastin pienimmän led-lampun, sillä on tähänasti näkyneet kaikki holot mitä myös alan stantardilla, led-lenserin p7:llakin.
Polarshineen en ota sen suuremmin kantaa, mutta ne ketkä ovat kokeilleet ovat raportoineet että parempiakin on tarjolla. Itse ajelen nyt nanolexeilla, syrjäittivät shcollit itseltä.
Pienpoisto tuosta setistä vielä puuttui, savi kuitenkin naarmuttaa mennessään ja varsinkin suorakiiltomaalissa (= maalin päällä ei ole lakkaa) saa aika syviäkin naarmuja aikaiseksi. Eli kannattaa ensin kierros pienpoistolla kiertää auto, niin ei tarvi savella ihan niin paljoa kurittaa.
Tuosta käsin kokeilemisesta maalipintaan olen vähän eri mieltä, koska käsin hinkkaaminen ei vastaa millään tasolla koneella ajamista. Kone käteen, laikaksi vähiten leikkaava ja tahnaksi vähiten leikkaava ja katsoo millaista jälkeä tulee. Suorakiilto yleensä on pehmeää kamaa, sain omasta e30 -89 bimmeristä orkkismaalissa ja -naarmussa olevan konepellin flawlessiksi 2-steppinä schollin s3g + purple laikka ja s30 + musta flexipadin laikka -komboilla.
IPA ei välttämättä poista kaikkea noista maskaavimmista tahnoista, itsellä ainakin s3g:n kanssa tullut tämä vastaan. liukkaripesu on varmin tapa, toiminut itsellä aina.
Holojen havaitsemiseen ei vaikuta lampun teho. Värilämpötila ja keilan optiikka ovat ratkaisevia tekijöitä. Itse hommasin summamutikassa motonetista coastin pienimmän led-lampun, sillä on tähänasti näkyneet kaikki holot mitä myös alan stantardilla, led-lenserin p7:llakin.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Jaha, itse kokeilin kolmella järeällä LED taskulampulla ja 500W halogeenilla, millään ei näkynyt. Ei ainakaan pihalla pilvisellä säällä, on ollut ilmeisen huonot lamput :/Holojen havaitsemiseen ei vaikuta lampun teho. Värilämpötila ja keilan optiikka ovat ratkaisevia tekijöitä. Itse hommasin summamutikassa motonetista coastin pienimmän led-lampun, sillä on tähänasti näkyneet kaikki holot mitä myös alan stantardilla, led-lenserin p7:llakin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Ääääh.. Mitä sitä kokeilemaan, myllytys vahat päälle ja hallista pihaan auringonpaisteeseen. Katsoo sitten lopputulosta..SS kirjoitti:Jaha, itse kokeilin kolmella järeällä LED taskulampulla ja 500W halogeenilla, millään ei näkynyt. Ei ainakaan pihalla pilvisellä säällä, on ollut ilmeisen huonot lamput :/Holojen havaitsemiseen ei vaikuta lampun teho. Värilämpötila ja keilan optiikka ovat ratkaisevia tekijöitä. Itse hommasin summamutikassa motonetista coastin pienimmän led-lampun, sillä on tähänasti näkyneet kaikki holot mitä myös alan stantardilla, led-lenserin p7:llakin.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
On mulla erilaisia lamppuja jne mut ensi tarvii vissiin opetella mikä on hologrammi ja sitte vasta miten sitä voi välttääpatu kirjoitti:Ääääh.. Mitä sitä kokeilemaan, myllytys vahat päälle ja hallista pihaan auringonpaisteeseen. Katsoo sitten lopputulosta..SS kirjoitti:Jaha, itse kokeilin kolmella järeällä LED taskulampulla ja 500W halogeenilla, millään ei näkynyt. Ei ainakaan pihalla pilvisellä säällä, on ollut ilmeisen huonot lamput :/Holojen havaitsemiseen ei vaikuta lampun teho. Värilämpötila ja keilan optiikka ovat ratkaisevia tekijöitä. Itse hommasin summamutikassa motonetista coastin pienimmän led-lampun, sillä on tähänasti näkyneet kaikki holot mitä myös alan stantardilla, led-lenserin p7:llakin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Kuva kertoo tuhat sanaa.Saab.96 kirjoitti:On mulla erilaisia lamppuja jne mut ensi tarvii vissiin opetella mikä on hologrammi ja sitte vasta miten sitä voi välttääpatu kirjoitti:Ääääh.. Mitä sitä kokeilemaan, myllytys vahat päälle ja hallista pihaan auringonpaisteeseen. Katsoo sitten lopputulosta..SS kirjoitti: Jaha, itse kokeilin kolmella järeällä LED taskulampulla ja 500W halogeenilla, millään ei näkynyt. Ei ainakaan pihalla pilvisellä säällä, on ollut ilmeisen huonot lamput :/
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
OHO!
Mites ton saa pois jos noi käy?
Mites ton saa pois jos noi käy?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Kiillottamalla ne pois Tuon voi varmaan päätellä jo kuvasta, että holot ovat myllytyksessä tulevia ajojälkiä, ja niitä tulee varsinkin jos joutuu hieromaan pintaa kovemmilla otteilla esimerkiksi naarmuja poistaessa. Eli sitten joutuu vain viimeistelemään hienommilla ja vähemmän leikkaavilla seteillä että saa ajojäljet pois.Saab.96 kirjoitti:OHO!
Mites ton saa pois jos noi käy?
Esimerkkikuvassa on hyvin näkyvä esimerkki, eivät onneksi ole välttämättä noin pahoja. Lisäksi tuo jälki ei ole mitään syvää vaan ihan hienoista epätasaisuutta pinnassa, joka vain vaikuttaa valon heijastumiseen pinnalta.
Ikävän monesti autojobbarit ja turkkilaisettuunaa-pajat myllyttävät autot viimeistelemättä, eli niistä löytyy sopivassa valossa just tuollaista rantua ympäriinsä.
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Hieman menee sivuun aiheesta, mutta tuo näyttää melkein samalta kuin meikäläisen auto 10v hommia tehneen ammattifiksarin jäljiltä. Näytti pilvisellä kelillä pirun hyvältä, mutta auringossa paljastui totuus. Oli siis myyjäliikkeen fiksauttama, sain aiheesta seuraavan vastineen:
"Nämä tummat sävythän ovat arkoja kaikelle kiillottamiselle ja näin ollen vaihtoehdoiksi jää fixarin mukaan vahata auto autoglymin superpolishilla ja laittaa päälle vielä tämä saman merkin kultaisella logolla oleva nestemäinen kirkas vaha."
Just joo. Oranssi Scholl + S40 + Motonetin epäkesko ja ekakertalainen koneen puikoissa hävitti holot melko helposti.
"Nämä tummat sävythän ovat arkoja kaikelle kiillottamiselle ja näin ollen vaihtoehdoiksi jää fixarin mukaan vahata auto autoglymin superpolishilla ja laittaa päälle vielä tämä saman merkin kultaisella logolla oleva nestemäinen kirkas vaha."
Just joo. Oranssi Scholl + S40 + Motonetin epäkesko ja ekakertalainen koneen puikoissa hävitti holot melko helposti.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Kävi muuten itselläni myös mielessä tuohon mustaan SC:hen , josko olisi viimeisen silauksen tehty epäkeskolla. Kone oli kyllä mukana, mutta jäi sitten tekemättä. Joskus aikojen alussa, kun ei ollut kiillotuskonetta vielä kalustossa sutasin vanhan tonnarini pelkästään epäkeskolla. Sillä oli hyvä alkaa harjoittelemaan kiillotuksia. Eihän sillä samanlaista jälkeä saa kuin kiillotuskoneella, mutta jotakin sentään. Veneeni vesihioin ja kiillotin sekä kiillotuskoneella sekä epäkeskolla, jolloin piti varoa ettei topcoat mene puhki.SS kirjoitti:Hieman menee sivuun aiheesta, mutta tuo näyttää melkein samalta kuin meikäläisen auto 10v hommia tehneen ammattifiksarin jäljiltä. Näytti pilvisellä kelillä pirun hyvältä, mutta auringossa paljastui totuus. Oli siis myyjäliikkeen fiksauttama, sain aiheesta seuraavan vastineen:
"Nämä tummat sävythän ovat arkoja kaikelle kiillottamiselle ja näin ollen vaihtoehdoiksi jää fixarin mukaan vahata auto autoglymin superpolishilla ja laittaa päälle vielä tämä saman merkin kultaisella logolla oleva nestemäinen kirkas vaha."
Just joo. Oranssi Scholl + S40 + Motonetin epäkesko ja ekakertalainen koneen puikoissa hävitti holot melko helposti.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Myllytys - Koneellinen kiillotus - Vahaus - Pesut Puuhastelu
Epäselvyyksien välttämiseksi, tarkoitin siis epäkeskokiillotuskonetta:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/789814/ ... llotuskone
Nopeussäädettävällä hiomakoneella koitin joskus yhtä autoa kiillottaa, mutta epäkeskoliike on turhan pieni.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/789814/ ... llotuskone
Nopeussäädettävällä hiomakoneella koitin joskus yhtä autoa kiillottaa, mutta epäkeskoliike on turhan pieni.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2