Saab 9-3 vianmääritystä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mikkokki93
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2016 21:32

Saab 9-3 vianmääritystä

Viesti Kirjoittaja mikkokki93 »

Elikkäs, potilaana '01 Saab 9-3 2.0t motilla sekä Saabcomin Stg1 e85 ohjelmalla, 208tkm rullattu.

Ongelmana on turhan matala tyhjäkäynti sekä ahtopaineiden outo käyttäytyminen. Oireet tulivat kansirempan yhteydessä. Samalla todettu että jakoketju on venynyt.

Käynnistäessä tyhjäkäynti ok mutta nopeasti tippuu n. 600-700rpm hujakoille, myös ajossa laskee noin alas. Vakuumia tuolloin -0.4bar ja viisari värisee hulluna. Aikaisemmin ollut jotain luokkaa -0.8 tyhjäkäynnillä (liekkö normaalit?).

Vastaavasti täydessä laukassa paineet ovat olleet mittarin mukaan n. 1,3-1,4 bar ja nyt ne nousevat vain kilon hujakoille, kierrosten noustessa about 4000rpm tippuu alle kilon. Vedot tuntuu persdynolla olevan vähän hukassa.

Autoon on vaihdettu tähän mennessä sytkäkasetti, ilmamassamittari sekä magneettiventtiili. Imuvuodot myös tarkistettu mutta mikään edellä mainituista ei ole poistanut ongelmaa. Sattuisiko joku antamaan ideoita tai onko joku törmännyt samanlaiseen ongelmaan?
Saab 9-3 2001 STG1
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-3 vianmääritystä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jako pielessä ? Venyneellä ketjulla voi mennä vielä helpommin hampaalla pieleen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
mikkokki93
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2016 21:32

Re: Saab 9-3 vianmääritystä

Viesti Kirjoittaja mikkokki93 »

vesa67 kirjoitti:Jako pielessä ? Venyneellä ketjulla voi mennä vielä helpommin hampaalla pieleen.
Jako on muutamaankin kertaan tarkistettu ja todettu että se on kohdallaan. :?
Saab 9-3 2001 STG1
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saab 9-3 vianmääritystä

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Eihän ole ahtoletku jäänyt vuotamaan..käy kaikki letkut läpi ja tekee vaikka jonkinlaisen painetestin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
arcnaleon
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 15:14

Re: Saab 9-3 vianmääritystä

Viesti Kirjoittaja arcnaleon »

Itse kun ilmavuotoja etsiskelin niin kaikista helpoin tapa on ottaa immulta se kumikärsä irti, käännä ylöspäin, kärsä naamalle ja puhalla kevyesti. Jos on kaveri paikalla fairy purkin kanssa, suihkuttelee liitoksiin ja etsii kuplia. Kun ahdotkin hukassa niin tulppaa imusarjan takaa ja magneettivenalta EVAP:n letkut pois kokonaan ja testiä.
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.
Vastaa Viestiin