Potilas vm 2000 9-5 2.0t autom. BioPower Stage 1 ja viinaa tankissa. Kesken ylämäkikiihdytyksen veto loppui ja moottorivalo alkoi vilkkumaan, ei siis palanut koko ajan. Rullaamalla parkkiin, auto sammui, virrat pois ja koitin startata. Kaasulla auttamalla hivenen hörähti, ei muuta.
Opensid antoi vikakoodin 4864 ja OBD-lukija P0100 ja P1300. Softattu viinalle n.10tkm sitten (V. Suokko), samoihin aikoihin uusi immu ja orkkis sytkäkasetti, joten niissä tuskin vika? Tien päällä vesisateessa en paljon viitsinyt räplätä; Ensin irroitin immun liittimen, ei auttanut. Toiseksi nollasin ECU:n (irroitin sulakkeen nro 17 hetkeksi), ei auttanut sekään. Kolmanneksi tilasin hinurin ja nyt on auto matkalla merkkihuoltoon Huittisiin.
Itse epäilen pa-pumppua, mutta muitakin etädiagnooseja lukisin mielelläni. Ja samaan syssyyn, kokemuksia Bilteman 52-260 pumpusta kyselisin. Ilmeisesti ihan hyvä hinta/laatu suhteeltaan?
FCOD 4864 veto loppui, ratkaistu: polttoainepumppu
FCOD 4864 veto loppui, ratkaistu: polttoainepumppu
Viimeksi muokannut 9-5, Ma Tammi 02, 2017 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: FCOD 4864 veto loppui
Tuo fcod 4864 = p1300 = torque limitation signal low.
Pa pumppu ihan hyvä arvaus jos laukka loppuu yhtäkkiä.
Pa pumppu ihan hyvä arvaus jos laukka loppuu yhtäkkiä.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: FCOD 4864 veto loppui
Eipä ole p1300 saabissa ainakaan tuollainen vaan missfire multiple cylinders eli etanolilla ajaessa melkeinpä tarkoittaa että soppa on loppunut.
Tulpat tai kasetti mahdollisia muissa tapauksissa mutta kasetti nyt ei ainakaan tällä kertaa.
Jos auton saa käymään ruikkimalla palavaa ainetta kuten jarruspray tai starttipilotti alipaineletkun kautta imusarjaan niin taitaa se pumppu olla lopussa.
Tulpat tai kasetti mahdollisia muissa tapauksissa mutta kasetti nyt ei ainakaan tällä kertaa.
Jos auton saa käymään ruikkimalla palavaa ainetta kuten jarruspray tai starttipilotti alipaineletkun kautta imusarjaan niin taitaa se pumppu olla lopussa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: FCOD 4864 veto loppui
Itsellä ei pahaa sanottavaa bilteman pumpusta. Varmaankin 40t km ollut kiinni omassa ilman ongelmia. Ja E85 koko ajan. Ehkä 20 litraa normibensaa mennyt läpi kun ei ollut muuta.
SAAB 9-5 2.3 Autom. vm. -99 E85:lla mennään
Re: FCOD 4864 veto loppui
P1300 saattaa tulla myös isosta ilmavuodosta - joku letku pullahtanut irti.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: FCOD 4864 veto loppui
Polttoainepumppuhan se sitten oli. Uusi orkkis ämpäri tilalle ja taas maistuu meno.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: FCOD 4864 veto loppui, ratkaistu: polttoainepumppu
Niin vain loppui Saabin matka kesken moottoritiellä Hyvinkään kohdilla. Joku Nissan Micra veti ohi ja yritin lähteä ohittamaan, niin huomasin, että vedot katosi täysin muutaman nykäyksen jälkeen. Moottorin vikavalo syttyi ja tuli Sid-infoon koodi 4864. Autolla on ajeltu etanolilla yli 60tkm ja bensapumpulla 292 tkm. Kierrokset laski nollaan ja sain rullatttua auton nätisti motarin varteen. Täytyi turvautua If:n hinauspalveluun ja auto on nyt huoltamon pihassa. Auto hyytyi tietenkin lauantai-iltapäivällä, kun kaikki korjaamot on kiinni Bilteman tarvikepumpun olisin ehkä voinut itse vaihtaa, mutta luotan enemmän Saabin alkuperäiseen varaosaan. Saab oli viimeisellä ristiretkellä matkalla uudelle omistajalle, mutta Saab taisi suuttua pahemman kerran, kun Volvo ilmestyi parkkipaikalle vierelle V8-murinoineen pääsiäisen aikaan Taisivat keskustella keskenään ja ei tykännyt, kun viikon verran ajeltiin sen nenän edestä toisella autolla. 10-vuotta oli tämä rakas peltilehmä käytössä.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)