Nyt on sitten yksi unelma täytetty

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joo-ei Matti, kyllä saat olla automaattiin tyytyväinen. :wink: Se on kyllä myönnettävä, että tuo manuaalivaihde tuntuu omassani vähän eilispäiväiseltä ja simppeliltä/halvalta..muuten täsvarustellussa autossa. :? Ja etenkin tuon automaatti CC-Aeron jälkeen.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Matti uusia kuvia näytille... kyllä niitä kehtaa näyttää ku malli on niin hyvä :D
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Tri-Lo kirjoitti: Se on kyllä myönnettävä, että tuo manuaalivaihde tuntuu omassani vähän eilispäiväiseltä ja simppeliltä/halvalta..muuten täsvarustellussa autossa.
mun mielestä nykysin tuntuu täysin karvalakki mallikin simppeliltä/halvalta manuaalilla :D...automaatti sen olla pitää, sen vert mukavaa kyytiä sellasella saa
BMW 525iA Touring Executive
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Eilisen Matin automaatin tutustumisen jälkeen , olen samaa mieltä :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minkäsverran kuluttaa? Itsellä matka-ajossa 8.5-9.2L ja kaupungissa 12-13.3L
En ole kyllä mikään pisaralla pisimmälle -kuski mutta ei ole raskaskaan tuo kaasumono.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Helmi 18, 2005 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ensimmäinen tankillinen sekavaa ajoa ja hieman tehojen kokeilua n 10.5l(laskettu ajetusta matkasta ja tankatusta bensasta) sadalla. Katsotaan mihin asettuu. Varmaan siinä kympin nurkilla pyörii. Bensana 95, mutta kesän tullen vaihtuu 98:iin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuulostaa kohtuulliselta, automaatiksi. Nuo ilmoittamani lukemat ovat tieturin ilmoittamia joten niihin ei ole luottaminen. Varmaan kulutus laskee vielä, tänään vaihdoin ilmanputsarin, se oli TODELLA likainen 8O ei ole paljoa sen läpi hengittänyt, vaihdettu varmaan samaan aikaan tulppien kanssa (joiden kärkiväli oli 3mm, aivan loppu.
Kehu nyt niitä lepakkopenkkejä, ovat varmaan aika fantastiset istua, sais taas (vaihteeksi) aiheen autokuumeeseen??
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ng900aero kirjoitti:Nuo ilmoittamani lukemat ovat tieturin ilmoittamia joten niihin ei ole luottaminen.
ainakin oman tonttuni tieturi on näyttänyt +- 0.1l aina et kyl se aika tarkka on
BMW 525iA Touring Executive
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

G-mies kirjoitti:Tässäpä linkki auton myynti-ilmoitukseen.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=225324

Kyllä nuo 200 kaakkia näillä näkymin riittävät.

Matti
lisää komeita aeroja tälle seudulle :) hyvä valinta :!:
kulutuksista:matka-ajossa omalla aerolla 7.3l ja "liikenneympyrää"kiertäessä 10.5.
teiden sulamista odotellen...... 8)
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

ng900aero kirjoitti:Kehu nyt niitä lepakkopenkkejä, ovat varmaan aika fantastiset istua, sais taas (vaihteeksi) aiheen autokuumeeseen??
No, onhan ne aivan eri luokkaa. Tukea löytyy ja kun säädöt on sähköllä ja portaattomat, niin saa just kohdalleen. Piiiiitkää matkaa en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta yhdelle päivälle 400km on ajettu.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

HARTSA kirjoitti:
G-mies kirjoitti:Tässäpä linkki auton myynti-ilmoitukseen.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=225324

Kyllä nuo 200 kaakkia näillä näkymin riittävät.

Matti
lisää komeita aeroja tälle seudulle :) hyvä valinta :!:
kulutuksista:matka-ajossa omalla aerolla 7.3l ja "liikenneympyrää"kiertäessä 10.5.
teiden sulamista odotellen...... 8)
Täh, ajatko 60-70km/h, ja kierrät todellakin sitä liikenneympyrää, etkä pysähtele valoihin, jne?
Sori vaan mutta en usko tuollaisiin lukemiin, itselläni nyt jo toinen 200hv:n cs, ja molemmat olleet kunnossa, vie maantiellä vähintään 8 litraa, ja silloin saa korkeintaan sukan kärjellä pikkasen painaa kaasua. Ainakin Hesan ruuhkissa tuossa on aina lukema joka on vähintään 12.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Manuaalivaihteisella voi ehkä päästäkin tuollaisiin lukemiin, oma satku vei parhaimmillaan 7,3 satasella. Ja tietty jos on vielä joku steg1 kiinni, niin sehän parantaa polttoainetaloudellisuutta :lol: Ilmastointi ottaa sitten kesällä omansa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

ng900aero kirjoitti:
HARTSA kirjoitti:
G-mies kirjoitti:Tässäpä linkki auton myynti-ilmoitukseen.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=225324

Kyllä nuo 200 kaakkia näillä näkymin riittävät.

Matti
lisää komeita aeroja tälle seudulle :) hyvä valinta :!:
kulutuksista:matka-ajossa omalla aerolla 7.3l ja "liikenneympyrää"kiertäessä 10.5.
teiden sulamista odotellen...... 8)
Täh, ajatko 60-70km/h, ja kierrät todellakin sitä liikenneympyrää, etkä pysähtele valoihin, jne?
Sori vaan mutta en usko tuollaisiin lukemiin, itselläni nyt jo toinen 200hv:n cs, ja molemmat olleet kunnossa, vie maantiellä vähintään 8 litraa, ja silloin saa korkeintaan sukan kärjellä pikkasen painaa kaasua. Ainakin Hesan ruuhkissa tuossa on aina lukema joka on vähintään 12.

no,eihän täällä maalla niitä valoja ole riesana ja kyläkin on nopeasti kierretty :? huomattavasti vähemmän manuaali kuluttaa kuin automaatti.
edellinen,-89 cd turbo tomaatin lukemat pyöri 11-12.5 lukemissa.matkassa pääsis ehkä 8 alkavaan lukuun.Ja sukkasillaan täällä ajellaan :P joskus jopa paljain jaloin,että pysyis esim.bemukuskit edes näköetäisyydellä peräpeilissä :wink:
Ja aerokin kulkee kuin sukkasillaan.Tarvittaessa potkaisee isolla monolla (väännöllä)liikkeeseen niin,että tuntuu :D
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No niin arvelinkin, noissa pahuksen valoissa palaa löpöä jonniinverran, etenkin tomaatilla.. mäkin pääsin lukemaan 8.3l/100km kun ajeli cruise päällä suhteellisen tasaista tietä 100km/h. Ja ainakin katsastussedän mielestä päästöarvot oli kuin uudesta koneesta, eli ei käy rikkaalla, se inssi kokeili myös kovemmilla kierroksilla päästöjä 8O .
Mutta tuolla 2.3TA:lla ei varmasti pääse 7.0 litraan, tai alle, lukemiin edes kesäkeleillä ja -renkailla jos ei jarruta vakavasti muuta liikennettä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Matka-kulutuksesta sen verran, että oma (-93 CS Aero) vei ajaessani Turusta Vaasaan 90-100:sen vauhtia cruise päällä 7,2L/100. Tekniikka täysin alkuperäinen.
Vastaa Viestiin