Vaihdoin tänään omaani nuo GM:n öljyt, autolla ajettu 160tkm ja öljy oli ihan siistin näköistä. Magneetissa oli hiukan töhnää ja metallia. Ainakin takaisin tullessani vaihteisto notkistui näilläkin öljyillä. Toki öljy oli huoneenlämpöistä ja auto lämpöisestä hallista. Aamullahan sen sitten näkee notkistuiko oikeasti..
Tein oikein avaimen vaihtoja varten.
[img[/img]
[img[/img]
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Olisiko ollut 8mm avain. Voin varmistaa maanantaina.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Komppaan edellistä. Kun femmaan vaihdettiin castrollit niin laatikon tuntuma kepissä muuttui aivan toisenlaiseksi. Kaikki kylmäjäykkyys/kankeus poistui ja vaihdotkin voi suorittaa nopeammin ilman takertelua. Suosittelen siis myös tuota Castrollia.
Parisen desiä vajaa kaksi litraa meni.. Proppu on hiukan ikävässä paikassa ja ainakin täällä oli kovin kiinni, joten avaimen pitää olla hyvä ja laadukas..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Täytyy nyt sanoa, että 2.5 vuotta ympärivuotisessa käytössä MTL ei ole ollut huono ratkaisu F40 laatikossa. Laatikko toimii sujuvasti niin kylmänä kuin lämpimänä. Kesäpelissä jossa myös F40 sama homma, tosin seissyt lämpimässä talvet. Olisiko kesäpelissä ollut pari vuotta MTL:ät kun nyt talvella otin laatikon atomeiksi ja asensin quaifen lukon. Homma on muuten erittäin helppoa F40 laatikossa. Ei löytynyt mitään ihmeellistä ja uudet MTL:ät meni taas ja toimii kuin unelma. Se mitä tämä laatikko on aina tehnyt (78tkm-114tkm), niin orkkislitkuilla kuin MTL:llä on, että kolmosvaihteella kuuluu pientä ulvontaa 50-65km/h nopeudessa, mutta syy ei ole öljyissä vaan todennäköisesti kolmosvaihteen päittäislaakerit kaipaisi säätöä shimmeillä, mutta eipä tuo juuri haittaa. On lähinnäkin F40 ominaisuus kuin vika, koska tätä on melko monessa F40 laatikossa. En viitisinyt sitä alkaa ihmettelemään kun laatikko oli auki, koska kaikki näytti olevan kunnossa ja muuta haittaa siitä ei ole ollut.
Tarkennetaan nyt vielä, että kesäpelissä on lisäksi GS:n vivustojäykistäjä, shortshifteri ja jäykät alumiiniset vaihdekepin kehikkopuslat, joten nämäkin tuovat hivenen lisää ääntä kabiiniin, mutta hyvin vähän kuitenkin. Tuntuma setissä on jotain ihan muuta kuin orkkis. Jo pelkkä vivustojäykistäjä pitkittäisliikkeelle laatikon puolelle tekee paljon.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
supersaab kirjoitti:Onko porukalla kokemusta Redline MTL ja tuon Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 välillä? Eli molemmista kokemuksia samassa laatikossa...
On kokemusta , samassa femmassa eri laatikoissa.
Vaihdoin aikanaan , vielä edellisen laatikon ollessa ehjä, punaviinien tilalle MTL:ää. Kylmänä huonompi lämpöisenä
ehkä mutuna aavistuksen liukkaampi. Nyt kun on tuo uusi käytetty laatikko , jossa tuo kyseinen Castrol , niin ero on käsintuntuva
Castrollin hyväksi , verrattuna kumpaakin edellä mainittuun.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC