Taka-akselin camberin säätö?
Re: Taka-akselin camberin säätö?
Camberiin ei tarvitse koskea puslien vaihdossa, nelipyöräsuntausta suositellaan virallisessa ohjeessa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Taka-akselin camberin säätö?
No onko tuosta paljoa haittaa jos tekee tuon nelipyöräsuuntauksen vasta keväällä? kun laittaa kesärenkaat alle.
____________________________
Saab 9-5 2.3 Aero 2004
Saab 9-5 2.3 Aero 2004
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Taka-akselin camberin säätö?
Onko suuntaus sen takia tehtävä koska palikat käy irti? Periaatteessahan kulmat palautuu tehtaan arvoihin uusilla puslilla.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Taka-akselin camberin säätö?
ysifemma kirjoitti:Ja jos tuttu myyjä ei saa selvitettyä että miksi osaa ei saa niin kaikki juontaa siitä että tätä varaosaa ei ole "tyypitetty" EU markkinoille.Antti93 kirjoitti:Luulisi että varaosaliike joka myy moogin tuotteita saisi tilattua. Ajattelin tällä viikolla käydä kysymässä tululta kauppiaalta.
Ja jos sellaisen sattuu asentamaan EU tyyppihyväksyttyyn autoon varaosana niin ...
Jos jotakin kimppatilausta saadaan aikaiseksi niin olen kyllä mukana! En kauheasti murehtisi tuota hyväksyntäongelmaa. Joo, säädösten mukaan laittomat mutta kuitenkin kun on kyseessä tehdastekoiset ja hyvin autoon sopivat varret niin tuskinpa tulee ongelmaa leimalla jos ei mene itse asiaa erikseen mainostamaan. Ja jos näin kävisi niin sitten pitää vain leimalle aina vaihtaa toiset varret alle samalla kun ottaa ledit jne pois kerran vuodessa.
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: Taka-akselin camberin säätö?
Nyt on Moogit paikallaan. Olisi ollut hyvinkin nopea vaihtaa, mutta harmillisesti ne sisemmät pultit tukivarressa oli just väärinpäin, eivätkä helpolla tulleet pois. Apurunkoa joutui tiputtamaan. Camberit sai prikulleen kohdalleen ja mikä parasta samaksi molemmin puolin.
Re: Taka-akselin camberin säätö?
Hienoa!Veketti kirjoitti:Nyt on Moogit paikallaan. Olisi ollut hyvinkin nopea vaihtaa, mutta harmillisesti ne sisemmät pultit tukivarressa oli just väärinpäin, eivätkä helpolla tulleet pois. Apurunkoa joutui tiputtamaan. Camberit sai prikulleen kohdalleen ja mikä parasta samaksi molemmin puolin.
Olin juuri tilailemassa varsia, mutta listauksessa sanotaan, että ei ajovalojen automaattisen korkeudensäädön kanssa ja omastani löytyy xenonit. :/
Onko sulla xenonit autossa? Varmaan pitää tilata noi varret enivei ja sitten jotenkin patentoida se tunnistin sinne paikoilleen kun ei näytä olevan erilaisia myynnissä xenonilliseen. Täytyy samalla tilata eteen camberin säätöpultit ni saa etupäänkin kuntoon samalla.
Niin ja onko se vaan kestettävä 50e postit vai onko mitään kikkoja miten saisi alemmaksi?
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: Taka-akselin camberin säätö?
Tänään sain aikaiseksi käydä kysymässä noita, eikä yhdeltäkään toimittajalta löytynyt.
Taitaa siis mennä ulkomaan tilaukseksi.
Taitaa siis mennä ulkomaan tilaukseksi.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: Taka-akselin camberin säätö?
Ite kanssa tilasin ja nyt yöllä oli viesti tullut että tavara on matkalla. Tilasin samalla eteenkin epäkeskopultit niin voi säätää etucamberitkin kuntoon.
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: Taka-akselin camberin säätö?
Tyhmä kysymys;
Eikö noiden moogien kanssa voi vaan sahata pultit poikki ja vaihtaa uudet, mitkä sitten pistää väärtepäin?
Ei tarttis alkaa apurunkoa tiputtamaan...
-tuomas
Eikö noiden moogien kanssa voi vaan sahata pultit poikki ja vaihtaa uudet, mitkä sitten pistää väärtepäin?
Ei tarttis alkaa apurunkoa tiputtamaan...
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Taka-akselin camberin säätö?
^ Voi toki, jos käytät samanlaisia pultteja tilalle.
Toisaalta tuo taka-apurunkohan on neljästä pisteestä kiinni korissa, joten väitän että sen pudottaminen alaspäin on nopeampi keino
Toisaalta tuo taka-apurunkohan on neljästä pisteestä kiinni korissa, joten väitän että sen pudottaminen alaspäin on nopeampi keino
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Taka-akselin camberin säätö
Terve,
Öööö...Jos takapään kaikki puslat uusitaan, niin asettuuko camber sillä kohdilleen? Jollei, niin mikä siellä takapäässä kuluu tai vääntyy niin, että camber hivuttautuu poskelleen? Tarkoitan nyt ihan vakioalustaa ilman madalusta.
Öööö...Jos takapään kaikki puslat uusitaan, niin asettuuko camber sillä kohdilleen? Jollei, niin mikä siellä takapäässä kuluu tai vääntyy niin, että camber hivuttautuu poskelleen? Tarkoitan nyt ihan vakioalustaa ilman madalusta.
Re: Taka-akselin camberin säätö
Kyllä. Tietty vakiojouset voivat väsyä ajan kanssa jolloin auto madaltuu ja camber menee negatiiviselle.pilkkitikka kirjoitti:Terve,
Öööö...Jos takapään kaikki puslat uusitaan, niin asettuuko camber sillä kohdilleen? Jollei, niin mikä siellä takapäässä kuluu tai vääntyy niin, että camber hivuttautuu poskelleen? Tarkoitan nyt ihan vakioalustaa ilman madalusta.
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: Taka-akselin camberin säätö?
Otikko mimmoset camber pultit eteen? Itte otin nämä:erska kirjoitti:Ite kanssa tilasin ja nyt yöllä oli viesti tullut että tavara on matkalla. Tilasin samalla eteenkin epäkeskopultit niin voi säätää etucamberitkin kuntoon.
edit: ei kannata ostaa näitä pultteja. Tuota muovista holkkia on aikas vaikea saada menemään pultinreikään ja se helposti katkeaa. Yhtään ei edesauta tuo viisto koneistus, jota myöten tuo muovi pyrkii nousemaan ylös.
tuomas: Mietin itsekin, että olisin katkaissut vanhat pultit, mutta ei sattunut olemaan sopivia uusia pultteja tilalle.
Mitä tulee noihin Rockauton posteihin, lähettävät tavaroita monesta eri paikasta. Esimerkkinä, laitoin Moogeja neljä kappaletta ostoskärryyn, tyyliin kaverille kans, niin postit olisi tulleet tuplana. Eli kimppatilaus ei taida olla missään suhteessa kannattava tuolta, vaan kannattaa jokaisen tilailla itselleen.
Kyllä nyt muutes kulkee, kuin raiteilla. Vaikea vaan sanoa, miten suuri merkitys tuolla camberilla, kun samalla vaihtu esim. surkeat powerflexit pitkittäistukivarsista.