Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Moro,
onko tietoa ja kokemusta uudesta käytännöstä nokivasaroiden päästömittauksista katsastuksen yhteydessä?
Toisen merkin foorumilla asiaa jo hieman huolestuneena puidaan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=182069
Pw
onko tietoa ja kokemusta uudesta käytännöstä nokivasaroiden päästömittauksista katsastuksen yhteydessä?
Toisen merkin foorumilla asiaa jo hieman huolestuneena puidaan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=182069
Pw
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Joo-o.. Mikäli tulkitsen asiaa oikein niin täytyy ottaa osaa DPF+EGR off autoille... Ei meinaa oo halpaa lystiä uusia tyhjennetty DPF ja ottaa softassa se uudestaan käyttöön.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Kummallinen ohjeistus, kuinka tarkasti tuota valmistajan ilmoittamaa K-arvoa pitää seurata? Käytännössä ainakin noissa vuosituhannen alun vehkeissä tuo K-arvo on hyvinkin lähellä uuden auton arvoja, puoli miljoonaa ajetut vehkeet enää ei kovin helposti mene tuon saman K-arvon sisään vaikka Euro 4 normin mukaiset normit täyttäisivätkin.
OT:
Mitähän kivaa etanoliautoilijalle keksitään?
Ohjeistus tuli että flexifuel auto pitäisi mitata bensiinillä, tosin mistään ei löydy etanoliprosentin raja-arvoa. Kovin on vaikea tietää millainen blandaus siellä tankissa on, ellei omista "laitonta" Saabia ja SID-infoa..
OT:
Mitähän kivaa etanoliautoilijalle keksitään?
Ohjeistus tuli että flexifuel auto pitäisi mitata bensiinillä, tosin mistään ei löydy etanoliprosentin raja-arvoa. Kovin on vaikea tietää millainen blandaus siellä tankissa on, ellei omista "laitonta" Saabia ja SID-infoa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Piti käydä kurkkaamassa TTiD:n kilpi; 0,5 näyttää lukevan...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
0,5 näyttäisi lukevan 2008 TiDS:ssäkin, jos se lukema on se nelikulmion sisällä oleva luku.
Mitä tuota autoa olen päästömittarilla polkenut, niin taidolla voi ehkä päästä alle puolikkaan, jos autoon ajaa vakiosoftan ennen mittauksia. Tämä siis hiukkassuodatin poistettuna.
Ei kyllä saa paljon aplodeja Trafi tuosta uudesta linjauksesta meikäläiseltä. Onneksi oman auton saa melko varmasti alle rajojen hankkimalla sen muutaman satasen hiukkassuodattimen autoon takaisin, mutta ne kenellä on lähtökohtaisestikin ei-DPF-auto, jossa kyltissä lukee jotain ihan mitä sattuu, voi oll aika lirissä.
Mitä tuota autoa olen päästömittarilla polkenut, niin taidolla voi ehkä päästä alle puolikkaan, jos autoon ajaa vakiosoftan ennen mittauksia. Tämä siis hiukkassuodatin poistettuna.
Ei kyllä saa paljon aplodeja Trafi tuosta uudesta linjauksesta meikäläiseltä. Onneksi oman auton saa melko varmasti alle rajojen hankkimalla sen muutaman satasen hiukkassuodattimen autoon takaisin, mutta ne kenellä on lähtökohtaisestikin ei-DPF-auto, jossa kyltissä lukee jotain ihan mitä sattuu, voi oll aika lirissä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Vähintään 5% jos ei naapurimaasta tai pienkonebensaa tankkaa Noh, pysyn edelleen vanhassa kannassani, että muutoskatsastuksessa viralliseksi flexifueliksi ei ole mitään mieltä, niin kauan kun siitä ei ole mitään konkreettista (rahallista) hyötyä. Vähä samaa kastia paskavesilain kanssa, jossa hätähousut joutu pettymään kaikkien nuukien ja saamattomien päässen hommassa kaikista vähimmällä. Jos siis uudisrakentajat unohdetaan. Ja ne jotka pakkolailla liitettiin johki porukkapaskavesijärjestelmään susipaskalla kymmenien tuhansien liittymismaksulla.TTH kirjoitti:Mitähän kivaa etanoliautoilijalle keksitään?
Ohjeistus tuli että flexifuel auto pitäisi mitata bensiinillä, tosin mistään ei löydy etanoliprosentin raja-arvoa. Kovin on vaikea tietää millainen blandaus siellä tankissa on, ellei omista "laitonta" Saabia ja SID-infoa..
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Onnistuuko jos hankkii katsastus ECU:n? Voiko vaihtaa ilman paritusohjelmointeja?
9-5 -08 dpf + egr off.
9-5 -08 dpf + egr off.
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Niin, onnistuuko softaosaajilta tehdä katsastussofta? Päästöt minimiin ilman hiukkassuodatinta, ei tehoilla ja muilla niin väliä. Sen saisi ainakin 1.9 TiD kolkissa ajettua piuhalla sisään parissa minuutissa, katsastuksen jälkeen vain softa vaihtoon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Eipä se ole ongelma tehdä softaa jolla ilman DPF:ääkin jää savut alle 0,5. Kaasunvaste voi olla normiajossa sellaisella kyllä heikompi. Kolkissa helppo homma MPPS kaapelilla, femman kohdalla vähän tympeää kun ei oikein löydy edullista ohjelmointilaitetta joka tekisi OBD:sta (KessV2 lukee ja kirjoittaa väärän muistialueen), tuolloin ehkä pitäisi olla toinen ECU. Toisaalta jos jotenkin muuten rajoittaa ahtojen nousun/ilmamassan mittauksen pienelle niin ei tule syöttöjäkään..
Ainakin 2005-2006 kolkeissa vaikuttaisi olevan tarrassa k-arvo 1,2 johon pääsee kyllä muutenkin.
Femman tapauksessa en tiedä kummin TECH2 tekee, mutta veikkaan että voisi kirjoittaa ecun ajonestokoodin samaksi kuin auton (Trionicin kanssa tekee päinvastoin) jolloin techityksen jälkeen pitäisi vanhakin vielä toimi. Suuttimethan pitää koodata myös.
Ainakin 2005-2006 kolkeissa vaikuttaisi olevan tarrassa k-arvo 1,2 johon pääsee kyllä muutenkin.
Femman tapauksessa en tiedä kummin TECH2 tekee, mutta veikkaan että voisi kirjoittaa ecun ajonestokoodin samaksi kuin auton (Trionicin kanssa tekee päinvastoin) jolloin techityksen jälkeen pitäisi vanhakin vielä toimi. Suuttimethan pitää koodata myös.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Tulisko mieleen mitään helppoa tapaa tuohon?jcarlson kirjoitti:Toisaalta jos jotenkin muuten rajoittaa ahtojen nousun/ilmamassan mittauksen pienelle niin ei tule syöttöjäkään..
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Kokeileppa irrottaa tai tukkia VNT-aktuaattorin letku.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
mites nyt vanha transitin paska saadaa leimalle
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Niin ja moni muu, jota on oikeesti viritetty ja vakio turbot myyty ja hukattu.
Keväällä kahtotaan sit, et kuinkas käy firman transportin.
No kaippa noihin tavalla tai toisella leima saadaan
Keväällä kahtotaan sit, et kuinkas käy firman transportin.
No kaippa noihin tavalla tai toisella leima saadaan
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Päästömittaukset 1.12.2016 alkaen
Ei taida Euro4 -normit kovin vanhoja koskea.mites nyt vanha transitin paska saadaa leimalle
Ohjeistus näemmä käskee ottamaan kolmen ryntäytyksen keskiarvon. Myös vikakoodit luetaan 1.1.2007 jälkeen käyttöönotetuista, eikös tuo ole aiemmin koskenut vain bensavehkeitä?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2