Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ei se kiinteällä vauhtipyörällä mitään kalise. Ellet sitten laita jousittamatonta levyä ja vaihda vaihteensiirtomekanismia johonkin vaijereita jäykempään, että laatikon äänet kantavat rakenteiden kautta sisälle. Ainoastaan dieselissä on meidän perheessä kaksoismassavauhtis ja ei nuo bensakoneiset kolkit sen kummempaa ääntä laatikosta päästä. Toisessa on tuo 9-5 Aeron kytkin asennettuna.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Näin on, mutta kun tuo V6 kykälevy on nimenomaan jousittamaton, siksi pähkäilen. 6 vaihteinen auto siis itsellä ja tuo 9-5 kykä ei käy.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
No kas, en sitten vilkaissut minkälainen on V6 kytkin. Kyllä se varmaan jonkin verran tuo laatikon "kohinaa" kovalla vauhtipyörällä, mutta kun vaihteensiirto on kuitenkin hyvin eristetty ja vaijereilla toteutettu, niin ääni voi jäädä pelättyä paljon pienemmäksi. Kaverilla oli tonnarissa jousittamaton Sachs SRE massalevy ja kyllä se vähän sitä ääntä tuo. Toki koko auto on ihan eri aikakauden tuotos, että en tiedä kannattaako näitä alkaa vertaamaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Joo itsellä kanssa tonnarissa jousittamaton massalevy, hieman pitää ääntä jos nostaa normaalia nopeutta kytkimen ylös, jännä homma mutta jos nostaa kytkinpolkimen erittäin hitaasti ylös ei juuri kalinoita kuulu. Eipä tuo ääni sinäsä häiritsevä ole mutta "ylimääräisteltä" ääneltä se silti kuulostaa. Onko tietoa mistä tuohon b207 koneeseen löytää noita kovia vauhtipyöriä ja onko 6vaihteisen ja 5vaihteisen kiinteät vauhtipyörät samoja?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
V6 kaksoismassa ei käy B207 koneeseen, sillä kiinnitysreikien jakoympyrän halkaisija on eri kampiakseliin.
Jos laittaa V6 kytkinpaketin ( levy+asetelma), niin silloin täytyy ostaa tarvikepaketti, jossa levyn halkaisija on 240 mm.
Saab V6 version alkuperäisen kytkinpaketin levyn halkaisija on 250 mm ja ei käy B207 kaksoismassaan ( max 240 mm).
Jos jollain V6 Saabin omistajalla on tarvetta käyttämättömään kaksoimassavauhtipyörään ja kytkinpakettiin, niin minulta saa edullisesti originaali paketin.
Jos laittaa V6 kytkinpaketin ( levy+asetelma), niin silloin täytyy ostaa tarvikepaketti, jossa levyn halkaisija on 240 mm.
Saab V6 version alkuperäisen kytkinpaketin levyn halkaisija on 250 mm ja ei käy B207 kaksoismassaan ( max 240 mm).
Jos jollain V6 Saabin omistajalla on tarvetta käyttämättömään kaksoimassavauhtipyörään ja kytkinpakettiin, niin minulta saa edullisesti originaali paketin.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Moro! Olen ymmärtänyt että V6/V6 Aeron kytkin on 240mm kun taas turbox/xwd mallissa 250mm. Mutta kuulemma tuo 240mm kytkinkään ei ole yhteensopiva sen B207 kaksoismassan kanssa. En vaan ymmärrä että miten se V6 kytkin sitten käy B207 kiinteään vauhtipyörään jossei se käy kaksoismassaankaan? Onko muka kaksoismassan ja kiinteän vauhtipyörän asetelman kiinnityspulttien pulttiympyrä eri?upi kirjoitti:V6 kaksoismassa ei käy B207 koneeseen, sillä kiinnitysreikien jakoympyrän halkaisija on eri kampiakseliin.
Jos laittaa V6 kytkinpaketin ( levy+asetelma), niin silloin täytyy ostaa tarvikepaketti, jossa levyn halkaisija on 240 mm.
Saab V6 version alkuperäisen kytkinpaketin levyn halkaisija on 250 mm ja ei käy B207 kaksoismassaan ( max 240 mm).
Jos jollain V6 Saabin omistajalla on tarvetta käyttämättömään kaksoimassavauhtipyörään ja kytkinpakettiin, niin minulta saa edullisesti originaali paketin.
Ongelma siis se että itseltä löytyy jo tuo V6 aeron kytkin (240mm) hyllystä ja nyt pähkäilen minkä vauhtipyörän sille voin tilata, kun joku tuossa aiemmin kirjoitteli ettei se B207 kaksoismassa käykkään. Jos nyt kiinteään päädyn niin onko kenelläkään heittää vinkkejä mistä noita voi metsästää, uutena ei vissiin saa enää mistään?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Yrtin tätä kahlata läpi mutta täyttä varmuutta en saanut... minulla on ihan alkupään "1.8t" kolkki ja siinä vuotaa kampparin takapää öljyä aivan tolkuttomasti. Samalla tietysti kytkin uusiksi kun tuota käy askartelemaan, kannattaako sinne heittää Aeron kytkin aina tilalle? Mitään virisuunnitelmia ei ole, korkeintaan stage 1 joskus jos innostun pitämään tätä pidempään.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Mielestäni kannattaa. Joku sen kuitenkin softaa ja sitten on "turha" kytkinremppa edessä.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Itselläni on vaihdettuna 1,8t koneeseen luk:in tarvikekytkin ja hyvin on kestänyt pienet softamuutokset ja etanolikäytön. Foorumin softaaja rajoitti vääntöä erittäin vähän autooni jotta kytkin kestää varmasti. Aluksi ajattelin myös tilata aeron kytkimen, mutta hintaeron takia päädyin tarvikemalliin. Olen ollut tyytyväinen ko kytkyttimeen ja se kestää minun käytössä varmasti pidempään kun auton muu elinikä. Jokainen tietenkin tyylillään...
NG9-3SC 1,9tid '09
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jos en ihan väärin muista niin LUK luki alkuperäisessä kytkimessä joka 08 kolkista napattiin pois
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Mikä kytkin 9-3:een
No siis kysyin tarvikeliikkeestä B207R kytkintä, ei siinä hintaeroa juurikaan ollut.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Vähän vanhalla asialla, mutta kun alkoi tulemaan itselle aiheelliseksi, eli mistäs te ootte noita kytkimiä ostellut ja mitä hintoja on pyydetty? Tuota 9-5 Aeron kytkinpakettia kyselin erinäisistä paikoista ja hinnat vaihtelivat 250-750e. Halvin oli Motonetistä, kallein paikallinen marmoritiski, jos sitä nyt enää sellaiseksi voi kutsua. Onko joku saanut jostain halvemmalla kuin tuo motonetin 250e? Kaveri sieltä mulle katseli että osanumerot täsmää ja kyse olisi kaiken lisäksi Sachsin paketista.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Ei varmasti tuota halvemmalla löydy, siihen sitten työsylinteri lisäksi.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Faktaa : 2003 ss aero 6v ja kaksoismassa. Ebaystä Lukin v6 kytkinpaketi menee suoraan paikalleen ja toimii täydellisesti, maksimipidosta ei ole vielä antaa tuloksia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Onkos noissa työsylintereissä ollut paljon eroja, tai kuinka kokemusta niistä? Spareto -verkkokauppa myy LPR:n sylinteriä about puolella mätänetin hinnasta, aeron kytkinpakettikin (Sachs) parilla kympillä halpee. Että onkohan tuollanen LPR aivan luotettava merkki laakeri/sylinterivalmistajana?
Edit: ainakin mätänetin sivuilla oli tuotekuvassa LPR:n sylinteri
Edit: ainakin mätänetin sivuilla oli tuotekuvassa LPR:n sylinteri
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996