Sitä kolmepyttystä pohdein, mut en laskenu koeajolla ollenkaa kulutusta.
Sprittiin ku heittää 2016, bensa, manuaali, 15tkm välittämättä koneen koosta, niin heti ekana on kolmepyttysen 5,95 keskikulutus ja kaikkien bensakoneiden keskikulutus on 6,81.
Tekniikan maailma kevään lehdes mittas 1,4:n kulutusta tasanopeuksilla ja ei sekää menny muistaakseni juurikaan alle kuuden. Tarkkaa en muista, mut melkein 2x ilmotettuun seki oli. Kaikesta huolimatta HS vai IS raportoitti laskeneensa tankkausten perusteella kolmepyttysen(?) menevän matkas alle ilmotetun yhdistetyn kulutuksen. Tais olla toimittajalla oma lehmä ojas

Sit taas Suoli24 joku iloinen antitrolli oli laskenu mökkimatkan matkakulutukseks vajaa 6 muistaakseni, ja se oli kolmepyttysellä.
Periaattees kutosen kulutus femmaan verrattuna riittää siihen, että mun ajomäärällä polttoainesäästöllä saa rahotuksen lyhennykset "säästettyä". Eli sinänsä ostos olis ok. Rahotuskulut taas on maltillinen 1700e, joka on tosi halpa. Tosin on siinä silti 25k turhaan menevää rahaa. Toisaalta sitte ku ostaa uutena, niin ei tartte longlife-huoltaa ja ne laatikonki öljyt saa vaihtaa just niin usein ku haluaa. Toki ei se silti takaa, että se auto kestäis edes kohtuullisesti seuraavat 250tkm. Semmosen periaatteen oon päättäny, että auto on joko alle 10tkm ajettu tai sitte tonnin ruoska. Välimalleis ei saa kuin vitutusta. Ja toinen periaate on, että nyky-dieseliä kaikkine oheisominaisuuksineen en myöskään osta.