Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Hinta on vain sillon oikea, kun ostaja ostaa auton. Vuoden myyntiyritys viittaa siihen, että autosta on kyllä myynti-ilmoitus mutta autoa ei haluta myydä. Kuten itse kirjoitit: olet yrittänyt laskea hintaa. Hae siihen leima ja hinnottele realistiseks. Harvoin 20v vanhoista ritsoista "omiaan" saa pois.Dosh kirjoitti: Hintaakin olen yrittänyt laskea sopivaksi, vaan aina pitäis halvemmalla saada
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Hinta tingataan paikanpäällä kun auto on nähty, ei netissä/tekstarilla/puhelimessa. Kuten sanoin, kukaan ei ole edes soittanut. Luulis että vaikka hinta tuntuu paljolta, niin tulis joku edes katsomaan. Vissiin pitäis asua pääkaupunkiseudulla.JP_Vette kirjoitti:Hinta on vain sillon oikea, kun ostaja ostaa auton. Vuoden myyntiyritys viittaa siihen, että autosta on kyllä myynti-ilmoitus mutta autoa ei haluta myydä. Kuten itse kirjoitit: olet yrittänyt laskea hintaa. Hae siihen leima ja hinnottele realistiseks. Harvoin 20v vanhoista ritsoista "omiaan" saa pois.Dosh kirjoitti: Hintaakin olen yrittänyt laskea sopivaksi, vaan aina pitäis halvemmalla saada
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Viimeks ku myin leimatun femman, niin tein myynti-ilmotuksen kolmella huonolla kuvalla Toriin juhannusaattona n. klo 19 ja ennen puolta yötä rahat oli kädes ja auto pois pihasta. En jättäny edes tinkivaraa ku hinta oli ns. tontilla. Eikä tietääkseni edes menny pk-seudulle.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Voi sen leimalla käyttää seisonnassa ollessakin. Maksaa siis vain katsastusmaksun. Huonoa on katsastamatonta autoa myydä. Harvoinhan näillä tiliä tekee, käyttöesineitä tuppaavat olemaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Toki voi käyttää leimalla, on vain tuo katsastusmaksu nykyään aika suolanen omalle lompakolle semmoseen autoon millä ei aja. Tästä syystä olenkin tarjonnut katsastusmahdollisuutta kun ostaja tulee, näkis samalla auton alta ja päältä, samalla sais ulkopuolisen (katsurin) mielipiteen. Aika win win tilanne ois ainaki itelle jos ostamassa olisin.
Eikä tiliä ollukkaan tarkotus tehä, kuha sais omansa osaksi takas ja järkevän markkinahinnan.
Eikä tiliä ollukkaan tarkotus tehä, kuha sais omansa osaksi takas ja järkevän markkinahinnan.
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Talven aikana suoritetun empiirisen tutkimuksen perusteella uskallan väittää, että tuplaamalla tuon sigun Aeron hankintahinnan en olisi välttämättä saanut yhtään sen parempaa autoa, vaikka se olisikin ollut reippaasti vähemmän ajettu. Näin vanhat ja paljon ajetut autot on väkisinkin yksilöitä.
Myyjälle, oli sitten kyse autosta tai vaikka asunnosta siisteys ja hyvä kunto on aina subjektiivinen asia.
Myyjälle, oli sitten kyse autosta tai vaikka asunnosta siisteys ja hyvä kunto on aina subjektiivinen asia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Itse olen autoja myydessä yleensä enemmän keskittynyt kuvaamaan ja kertomaan tietämiäni vikoja. Täysin ajan tuhlaamista minulle ja ostajalle, jos kauppoja ei synny ja itseasiassa tällä meiningillä toistakymmentä myymääni autoa on mennyt heti ensimmäiselle fyysisesti paikanpäälle tulleelle.
Kyllä joskus on vituttanut ajella pitkiä matkoja näiden kusetusten takia! "Onko oven alareunat ruosteessa?" "Ei! Tosi hyvät on" "Perkele eihän nää juu ole ruosteessa, kun ne on kokonaan ruostunut jo pois!" Nää oli mukavia juttuja aikanaan, mutta onneksi nykyään kuvia pystyy saamaan helposti ja nää turhat reissut on melkein loppunut.
Kyllä joskus on vituttanut ajella pitkiä matkoja näiden kusetusten takia! "Onko oven alareunat ruosteessa?" "Ei! Tosi hyvät on" "Perkele eihän nää juu ole ruosteessa, kun ne on kokonaan ruostunut jo pois!" Nää oli mukavia juttuja aikanaan, mutta onneksi nykyään kuvia pystyy saamaan helposti ja nää turhat reissut on melkein loppunut.
Sauli.M #1562
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Vähän samantyylistä tarina itsellänikin:
Näin autoni netti-ilmoituksena mutta Vaasassa joten soitto myyjälle että näkisinköhän livenä heidän Tikkurilan myymälässä. Onnistui ja koeajon jälkeen kaupat tehty, mittarissa 315tkm 9-5 Griffin -99. Näinkin onnistuu isoissa liikkeissä, ei tarvinnut ajaa itse. Hinta 3995€
Sitten se fixaaminen. Osia ja töitä teetetty kuitilla noin 7000€ edestä
Se myyminen: vuoden päivät oli myynnissä enisn 4995€ sitten 3995€ Yksi (1) soitto. Vaihtotarjouksia vaikka mihin turvekuormasta ei-tieliikennekelpoiseen audiin... Sanoisin että pyynnin ollessa 500€ menee nopeemmin. On nyt käyttöautona, viimeisen kuukauden sisällä vaihdettu perän kaikki puslat, käsijarruvaijeri ym. ym. ja nyt ensi vapaalla laitetaan vielä takavaimentimet. Puslat + vuosihuolto oli 830€ ja Iskunvaimentajat töineen 240€. Olisi aika hullua myydä satasilla hyvin huollettu ja toimiva auto jonka mittarissa tosin on 361tkm?
Vaimo ei tykkää ollenkaan ja uhkasi että varmasti joku yö hän tilaa Kuusakoskin kuorma-auton pihalle ja ostetaan pikku ranskatar tilalle....
Taitaa olla tuttu tarina meille monelle jotka eivät osta uusia autoja kolmen vuoden välein. Jotain jännää näissä käytetyissä on kun eihän tässä ole mitään järkeä!
Näin autoni netti-ilmoituksena mutta Vaasassa joten soitto myyjälle että näkisinköhän livenä heidän Tikkurilan myymälässä. Onnistui ja koeajon jälkeen kaupat tehty, mittarissa 315tkm 9-5 Griffin -99. Näinkin onnistuu isoissa liikkeissä, ei tarvinnut ajaa itse. Hinta 3995€
Sitten se fixaaminen. Osia ja töitä teetetty kuitilla noin 7000€ edestä
Se myyminen: vuoden päivät oli myynnissä enisn 4995€ sitten 3995€ Yksi (1) soitto. Vaihtotarjouksia vaikka mihin turvekuormasta ei-tieliikennekelpoiseen audiin... Sanoisin että pyynnin ollessa 500€ menee nopeemmin. On nyt käyttöautona, viimeisen kuukauden sisällä vaihdettu perän kaikki puslat, käsijarruvaijeri ym. ym. ja nyt ensi vapaalla laitetaan vielä takavaimentimet. Puslat + vuosihuolto oli 830€ ja Iskunvaimentajat töineen 240€. Olisi aika hullua myydä satasilla hyvin huollettu ja toimiva auto jonka mittarissa tosin on 361tkm?
Vaimo ei tykkää ollenkaan ja uhkasi että varmasti joku yö hän tilaa Kuusakoskin kuorma-auton pihalle ja ostetaan pikku ranskatar tilalle....
Taitaa olla tuttu tarina meille monelle jotka eivät osta uusia autoja kolmen vuoden välein. Jotain jännää näissä käytetyissä on kun eihän tässä ole mitään järkeä!
Dosh kirjoitti:Ite oon yrittäny kohta vuoden myydä omaa femmaa, kaikki tyypilliset ruosteviat on korjautettu ja laitettu rahaa autoon/pidetty liiankin hyvin, alkaa siltä tuntumaan. On uudet kiertokangen laakerit, 3 tuuman rosteriputkisto, E85 softa, tuulilasi, jarrut korjattu, kaikki laitettu aina kuntoon jos vähänkään epäilystä että joku voi pettää. Sitte on myös uusittu (siis ihan uutta) konepelti, maski, lauhduttimen kenno, puskuri maalattu ja kuten sanoin: Kaikki ruostepaikat.Shadow_Fi kirjoitti: Pyysi 6400, tarjosin 4500, ja sinne auto jäin. Ruosteista en viitsi edes sanoa, ne samat kuuluisat saabin paikan, ja "eteläauto", jolloin pohja huomattavasti surkeammassa kunnossa kuin omassa 2000 pohjoisen autossa. Aivan kuin uinut suolassa.
Harmi kun myyjällä ei ollut keskustelunhalua, ja oli lähdettävä kotia päin.
Se että auto on Aero, niin ei minusta ainakaan tee sitä mitenkään älyttömän arvokkaan, eikä varsinkaan kun peli ei ole kunnossa. Ihmetyttää kun ihmiset yrittää myydä tälläiset pois, "priima" autoina. Fiksaisivat jutunsa pois, ja silloin hinta olisi kohillaan.
Mitäs mieltä itse olette nykyisistä hinnoitteluista femmoissa?
Olenko teidän mielestä tehnyt jotain väärin, ja olenko "liian tarkka" ja kaikkihan nämä on jo vanhoja paskoja?
Yksikään ei ole tullut autoa katsomaan, eikä yhtään soittoa. Hintaakin olen yrittänyt laskea sopivaksi, vaan aina pitäis halvemmalla saada (Pelkkiä nettikyselyitä jotka voi jättää täysin omaan arvoon). Alkaa näyttää sille että kannattaa osiksi purkaa ennemmin jos haluaa myydä.
Tiukan rahatilanteen vuoksi jäi katsastamatta ja ei oo nyt edes ajossa. Muutenki alkaa tuntua isolta virheeltä koko auto.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Hommahan menee niin että alkuun ekat 6 vuotta auton pääomakulut (myyntiarvon arvon lasku) on esim. 5000€ vuoteen. Huoltoon yms. vaikkapa 500-1500€.
Mittarin lukema kiipiikiin hissukseen sinne yli 200-250tkm ja tilanne onkin sitten myöhemmin, että pääomakulut on vain 500-2000€ vuosi, mutta vuodessa voi mennä huoltoihin ja korjaamiseen 1000-3000€ vuodessa riippuen ihan mitä sattuu porsimaan...
Mittarin lukema kiipiikiin hissukseen sinne yli 200-250tkm ja tilanne onkin sitten myöhemmin, että pääomakulut on vain 500-2000€ vuosi, mutta vuodessa voi mennä huoltoihin ja korjaamiseen 1000-3000€ vuodessa riippuen ihan mitä sattuu porsimaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
9-5 Aero - 00
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
50 vuoden päästä 70tkm ajetusta alkuperäiskunnossa olevasta Saab 9-5:stä voi ehkä saada satatonnia?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Voi, mutta sadalla tonnilla ei välttämättä saa 50 vuoden päästä paljon mitään
Eli pidetään kuplavolkkarit ja Saabit vaan tallessa
Eli pidetään kuplavolkkarit ja Saabit vaan tallessa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 10:40
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Saab on ollut nyt viikon myynnissä, joten vielä ei voi oikein sanoa, että myynti olisi epäonnistunut. Mutta siis kirjoitellaan nyt tänne. Tähän asti on ajettu saabilla koko elämä paitsi nyt tuli hommattua jotain muuta. Tätä aikaisemmin vanha auto on mennyt paaliin tai vaihdossa, mutta ei nyt. Kyse on siis 2008 Aero saabista jossa manuaali vaihteet. Toki kilsoja on aika reilusti 316.xxx km. Hinta pyyntö on nettiuton laskurin mukainen toki aina hinta on neuvoteltavissa. Ongelma on kuitenkin siinä että olen kiintynyt jotenkin autoon ja iskee sellainen fiilis että mitäs jos ei myisikään, ajelisi aurinkoisina päivinä. Onko tuollaista 2008 Aeroa järkeä säästellä halliin tai talliin vai kuuluisiko auto enempi kuitenkin liikenteeseen. Kai se auto on kuitenkin tehty ajamista varten.
Re: Vähän pohdintaa epäonnistuneista autokaupoista.
Tämähän ihan juurikin mielestäni riippuu siitä, mitä tuolla säilömisellä hakee. Jos pelkästään rahallisen arvon nousua, niin kyllä siinä äkkiä pari sukupolvea saa säästellä Saabiajuhanahm.jhm kirjoitti: ↑Su Elo 18, 2019 09:57Onko tuollaista 2008 Aeroa järkeä säästellä halliin tai talliin vai kuuluisiko auto enempi kuitenkin liikenteeseen.
Jos taas tykkää autosta ja haluaa jättää sen kesäautoksi varsinkin jos talous sekä fasiliteetit antaa myöden, niin miksi sitten ei säästäisi. Kyllähän sitä ihmiset paljon hölmömpiäkin asioita säilyttelee omiksi iloikseen.
Joten tässä lienee tilanne, missä kysyjä tietää itse parhaan vastauksen.
Ja mikäli nyt pohdinnan jälkeen haluat pitää auton myynnissä, niin otan hieman kantaa ilmoitukseen ja siihen vesivuotoon. Saattais helpottaa myyntiä paljonkin, kun selvittelisit mihin se vesi katoaa. Se on kuitenkin jo varsin mittava vuoto, jos kolmen päivän välein täytyy paisari täyttää. Tuo saattaa meinaan noilla kilsoilla pelottaa arimmat ostajat pois.
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08