Naureskelivat että eivät ala värejä valkkaamaan eikä kuulemma tuon takia aleta uutta tilaamaan. Asiakaspalvelu kohdillaan, eli terveisiä Pro-Carista jyväskylästä. Asiakas heillekkin palkan maksaa! Eli nyt tuo värivikainen palautetaan jyväskylään ja uusi tilataan biltemasta.Makwe kirjoitti:Ostin sitte pro-carista. Toinen satula maalattu kultaseksi, perskele. Joku jossain vanhassa viestissä väitti noita bilteman satuloita uusiksi, nämä pro-carista tulleet oli ainakin korjattuja versioita. No ei siinä mitään mutta olis tuosta maalipinnasta voineet sanoa puhelimitse tilausta tehdessä! Itse asiassa, tekis mieli palauttaa tuo värivikainen.TommyW kirjoitti:^ Aerossa ja perusmalleissa sama satula - joten käy.
Itse ostin vuonna 2009 silloiseen OG-kolkkiin Bilteman takasatulat ja toimivat moitteetta ainakin sen aikaa, kun auto minulla oli (kaksi vuotta).
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Nopeat kysymykset
Mistä löydän kolkin värikoodin kun ovenkohdalta revitty se tarra pois?
9-3 3d Montecarlo -99
9-3 5d Montecarlo -99 (B234+HX35)
9-5 Aero Sedan -01
https://www.garaget.org/tomttenn
9-3 5d Montecarlo -99 (B234+HX35)
9-5 Aero Sedan -01
https://www.garaget.org/tomttenn
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
http://www.saabhistory.com/2007/01/23/w ... b-palette/
Huvikseni kokeilin rekisterikilpi hakua oman rekisteri tunnukseni molemmilta puolilta, ja samanlaisia kolkkeja löytyi
Olisi hyvää tuuria jos olisivat olleet vielä saman värisiäkin, niin olisi voinut kysäistä värikoodia. Tämä siis siinä tapauksessa jos tuo värikoodi olisi ollut hukassa.
Huvikseni kokeilin rekisterikilpi hakua oman rekisteri tunnukseni molemmilta puolilta, ja samanlaisia kolkkeja löytyi
Olisi hyvää tuuria jos olisivat olleet vielä saman värisiäkin, niin olisi voinut kysäistä värikoodia. Tämä siis siinä tapauksessa jos tuo värikoodi olisi ollut hukassa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Auton valmistenumerolla varmaan löytyy värikoodikin osoitteesta http://www.thesaabsite.com
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Onko mahdollista vaihtaa pelkkä vaihdelaatikon siirtäjätanko irroittamatta vaihdelaatikkoa?
http://photo.platonoff.com/Auto/2006021 ... ission.jpg
Päässyt tanko naarmuuntumaan, joten repii stefan rikki nopeasti. Lootaöljyt taasen valuvat pihalle hitaasti, mutta varmasti.
http://photo.platonoff.com/Auto/2006021 ... ission.jpg
Päässyt tanko naarmuuntumaan, joten repii stefan rikki nopeasti. Lootaöljyt taasen valuvat pihalle hitaasti, mutta varmasti.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Nopeat kysymykset
Terve!
Allekirjoituksen autosta oli akku n. viikon verran irti autosta bensapumpun vaihdon yhteydessä ja sen jälkeen alkoivat ongelmat. Open sid lakkasi toimimasta ja ahdot laskivat OBD:stä katsottuna 1,2:sta 1,0:aan? Voiko softa "resetoitua"? Samalla myös ulkolämpötila alkoi pyörimään -40 C lukemissa . Lämpötila-anturin vaihdolla ei ollut merkitystä, mutta 10kohm (muistaakseni) vastuksella lämpötila nousi +4 asteeseen. Mittasin myös anturin liittimeen tulevan jännitteen ja se oli n.1,4 volttia. Muuten tuo ulkolämpötilan väärä arvo ei haittaisi, mutta alkoi puskemaan hyttiin tulista ilmaa samalla.. Onko mitään hajua mistä lähtisin etsimään vikaa..?
Allekirjoituksen autosta oli akku n. viikon verran irti autosta bensapumpun vaihdon yhteydessä ja sen jälkeen alkoivat ongelmat. Open sid lakkasi toimimasta ja ahdot laskivat OBD:stä katsottuna 1,2:sta 1,0:aan? Voiko softa "resetoitua"? Samalla myös ulkolämpötila alkoi pyörimään -40 C lukemissa . Lämpötila-anturin vaihdolla ei ollut merkitystä, mutta 10kohm (muistaakseni) vastuksella lämpötila nousi +4 asteeseen. Mittasin myös anturin liittimeen tulevan jännitteen ja se oli n.1,4 volttia. Muuten tuo ulkolämpötilan väärä arvo ei haittaisi, mutta alkoi puskemaan hyttiin tulista ilmaa samalla.. Onko mitään hajua mistä lähtisin etsimään vikaa..?
Saab 9-3 1999 2.0t Aero E85-softa
Re: Nopeat kysymykset
Onko kokeiltu ecun sulake hetken irti tai akunkenkä myös? Mulla katosi joskus myös open sid mutta kenkä irti ja takaisin niin palasi.
Re: Nopeat kysymykset
On kokeiltu akun kenkä irti ja ei vaikutusta. Sen verta sain selville, että open SID ei tykkää kun lämpötila-anturi ei toimi, joten siksi se on poissa toiminnasta.. Voisi liittyä tuohon body control moduleen (BCM), kun sumaritkin lopettivat toimintansa.ramba kirjoitti:Onko kokeiltu ecun sulake hetken irti tai akunkenkä myös? Mulla katosi joskus myös open sid mutta kenkä irti ja takaisin niin palasi.
Saab 9-3 1999 2.0t Aero E85-softa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Makwe kirjoitti:Naureskelivat että eivät ala värejä valkkaamaan eikä kuulemma tuon takia aleta uutta tilaamaan. Asiakaspalvelu kohdillaan, eli terveisiä Pro-Carista jyväskylästä. Asiakas heillekkin palkan maksaa! Eli nyt tuo värivikainen palautetaan jyväskylään ja uusi tilataan biltemasta.Makwe kirjoitti:Ostin sitte pro-carista. Toinen satula maalattu kultaseksi, perskele. Joku jossain vanhassa viestissä väitti noita bilteman satuloita uusiksi, nämä pro-carista tulleet oli ainakin korjattuja versioita. No ei siinä mitään mutta olis tuosta maalipinnasta voineet sanoa puhelimitse tilausta tehdessä! Itse asiassa, tekis mieli palauttaa tuo värivikainen.TommyW kirjoitti:^ Aerossa ja perusmalleissa sama satula - joten käy.
Itse ostin vuonna 2009 silloiseen OG-kolkkiin Bilteman takasatulat ja toimivat moitteetta ainakin sen aikaa, kun auto minulla oli (kaksi vuotta).
Minäkin naureskelen
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
hymyilyttää minullakin kun biltemasta sai oikean osan ilman herra myyjän vittuilua. Sanatonta palvelua verkkokaupasta.nugge kirjoitti:Makwe kirjoitti:Naureskelivat että eivät ala värejä valkkaamaan eikä kuulemma tuon takia aleta uutta tilaamaan. Asiakaspalvelu kohdillaan, eli terveisiä Pro-Carista jyväskylästä. Asiakas heillekkin palkan maksaa! Eli nyt tuo värivikainen palautetaan jyväskylään ja uusi tilataan biltemasta.Makwe kirjoitti:
Ostin sitte pro-carista. Toinen satula maalattu kultaseksi, perskele. Joku jossain vanhassa viestissä väitti noita bilteman satuloita uusiksi, nämä pro-carista tulleet oli ainakin korjattuja versioita. No ei siinä mitään mutta olis tuosta maalipinnasta voineet sanoa puhelimitse tilausta tehdessä! Itse asiassa, tekis mieli palauttaa tuo värivikainen.
Minäkin naureskelen
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Nopeat kysymykset
Saisko veikkauksia/ehdotuksia mistä alkaa etsimään vikaa ja mikä on todennäköinen syy auton käytökselle? Kyseessä siis OG 9-3 2001 2.0t stage1 softalla ja automaatti. Muutamana aamuna tapahtunut seuraavanlaisesti eli kun startannut niin startti pyörittää hyvin, mutta millään ei meinaa käynnistyä. Välillä lähtee käymään ja alkaa röpöttämään ja sammuu. Auto lähtee kuitenkin käyntiin kun hiukan kaasupolkimesta painaa kaasua samalla kuin starttaa. Myös muutaman kerran käynyt ihan niin että auto käynyt tyhjäkäyntiä pihalla, lähtenyt pakittamaan ruudusta ja kun laittaa D:tä sisään auto sammuu. Tänään aamulla auto oli tunnin lohkossa ennen starttia ja juurikin vaikeuksia lähteä käymään. Kuitenkaan tätä ei tapahdu aina vaan satunnaisesti. Hiljattain tehdyt korjaukset autoon on ainoastaan bensapumpun vaihto, jonka jälkeen tätä oikeastaan alkoikin ilmaantua. Kesällä vaihdettu turbo ja öp putsattu. Öljyjäkin vaihdellut viimeisen vuoden aikana vähintäänkin riittävästi (5krt.)
Onko nyt sattunut niin että IMMu ollut sökö ja nyt on mäntäpistiäinen tullut kylään? Entäpä polttoaine puoli, eikö saa soppaa jostain syystä kunnolla tai saako liikaa? Tarkoitus olisi käydä läpi kaikki alipaineletkut tässä jokin päivä, jos vaikka niissä olisi vuotoja. Mainintana että DI kasetti antaa aina välillä vikakoodia, tämäkin tapahtuu ainoastaan kun ilmat ovat lämpimät eikä pakkasilla ole herjannut muistaakseni ollenkaan.
Joskus oli toisessa autossa vähän vastaavaa oiretta kun kaasuläpältä lähtevä letku joka sääti tyhjäkäyntiä oli murtunut. Onko saabissa tälläista ongelmaa ollut?
Ei muutakun arvon saabistit heittäkääs ilmoille arvauksia millä opiskelijan kukkaro saadaan taas rankasti miinuksen puolelle.
Onko nyt sattunut niin että IMMu ollut sökö ja nyt on mäntäpistiäinen tullut kylään? Entäpä polttoaine puoli, eikö saa soppaa jostain syystä kunnolla tai saako liikaa? Tarkoitus olisi käydä läpi kaikki alipaineletkut tässä jokin päivä, jos vaikka niissä olisi vuotoja. Mainintana että DI kasetti antaa aina välillä vikakoodia, tämäkin tapahtuu ainoastaan kun ilmat ovat lämpimät eikä pakkasilla ole herjannut muistaakseni ollenkaan.
Joskus oli toisessa autossa vähän vastaavaa oiretta kun kaasuläpältä lähtevä letku joka sääti tyhjäkäyntiä oli murtunut. Onko saabissa tälläista ongelmaa ollut?
Ei muutakun arvon saabistit heittäkääs ilmoille arvauksia millä opiskelijan kukkaro saadaan taas rankasti miinuksen puolelle.
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Pumpun vaihdossa käytetty pa-letku murtunut? Minulla aikoinaan murtui Motonetin Gates-letku, taisi tulla panta turhan kireälle. Ja seuraavaksi se hyppäsi karasta irti, kun tuli panta liian löysälle
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Nopeat kysymykset
Voisko olla noin? Täytyy ämpäri kaivaa esiin taas uusiksi. :/AnttiH9-3 kirjoitti:Pumpun vaihdossa käytetty pa-letku murtunut? Minulla aikoinaan murtui Motonetin Gates-letku, taisi tulla panta turhan kireälle. Ja seuraavaksi se hyppäsi karasta irti, kun tuli panta liian löysälle
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Oikean takajarrun pölysuoja/suojapelti -> noottia leimalla, pitää korjata (tennispallon kokoinen pala jäljellä). Loput on haihtunut johonkin mystisesti..
Mitäs katsastussetä näin yleensä sanoo jos tuonne itse duunaa vähän peltiä suojaksi?
Toki jos jollain nyt löytyy moinen niin saa ilmotella..
Mitäs katsastussetä näin yleensä sanoo jos tuonne itse duunaa vähän peltiä suojaksi?
Toki jos jollain nyt löytyy moinen niin saa ilmotella..
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
Re: Nopeat kysymykset
Tarviko sytytyskasettia vaihtaessa vaihtaa esim. uudet sytytystulpat?