Tuo transistori voi hajota helposti, toivottavasti on vielä ehjä. Itsellä aikoinaan suli puhaltimen liittimet huonon kontaktin takia, silloin loppui puhallus kuin seinään.
Puhaltimen moottorille jos saat syötettyä jännittettä, niin sillä tavalla on ehkä helpoin todeta onko puhallin kunnossa, ilman että kaivat sen esille. Minun aikaisemmin linkittämässä kuvassa näkyy puhaltimen sähköliitin olevankin irroitettuna.
Puhaltimen irroitus ei ole loppujen lopuksi paha rasti pahaan verrattuna (G-mersu on jotain ihan käsittämätöntä hankaluudessaan), mutta on siinä oma työnsä myös tonnarissa. Samalla kertaa kannattaa vaihtaa lämppärin kenno. Nissensiä sitten paikalleen. Rahaa saat varata noihin sen 200 €.
Puhaltimen vaihtoa varten löytyy hyvä ohje täältä
http://www.saab9000.com/procedures/vent ... blower.php