Eli kuskin penkistä on irronnut se musta kahva ja jäljellä pelkkä metallinen vipu. Pitäisi nyt keksiä, millä saan sen muovin siitä vivun ympäriltä pois, jotta voin napata purkuautosta uuden vivun, jossa on vielä tuo muovikahva (jota ei erikseen voi korvata) tuon tilalle.
Ohjeita arvostetaan, alkaa mennä sormi suuhun tuon penkin kanssa miten sitä saa purettua
Ootko katsonut sinne penkin alle? Voisin veikata, että se kahvan ympärillä oleva muovi irtoaa helposti ja sen jälkeen pääsisi kahvaan paremmin käsiksi.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Cona kirjoitti:Ootko katsonut sinne penkin alle? Voisin veikata, että se kahvan ympärillä oleva muovi irtoaa helposti ja sen jälkeen pääsisi kahvaan paremmin käsiksi.
Onhan sielä tullut uitettua itseä kun räpelsin johtojen kanssa, mutta en ole perehtynyt jos sieltä sisäpuolelta pääsisi ruuvaamaan jotakin vielä irti että se koko sivumuovi irtoaisi pois tieltä. Siitä muovistahan otin jo sen yhden torxin pois, joka pitää sitä osittain, mutta ainakin selkänojan säätö (se iso musta nuppi) pitäisi saada jollakin irti, että muovin saa pois. Säätönuppi ei lähde ilmeisesti nykimällä ja ruuvia ei ulkopuolella näy...
Se säätörulla lähtee vetämällä, voi olla vähä tiukka. Mutta jos sun metallinen korkeussäätö vipu on ehjä niin eihän siihen tarvi kuin painaa uusi muovi päälle, miksi purkaa muut muovit pois?
smooth kirjoitti:Se säätörulla lähtee vetämällä, voi olla vähä tiukka. Mutta jos sun metallinen korkeussäätö vipu on ehjä niin eihän siihen tarvi kuin painaa uusi muovi päälle, miksi purkaa muut muovit pois?
On juurikin metallinen.
Purkuautosta yritin repiä sitä vivun muovia niin ei lähtenyt? Eli onko tuo vipu ns. kerta asenteinen? Jos näin niin sitten tarvitsee enää löytää uusi... kiitoksia säätörulla vinkistä, raakaa voimaa käyttöön siis.
Sen muoviosan siitä vivun päältä pitäisi tosiaan lähteä ihan vetämällä. Voi olla hieman tiukka, mutta eiköhän se lähde. Ei tarvitse siis koko vipua vaihtaa.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
-PETTERI- kirjoitti:Sen muoviosan siitä vivun päältä pitäisi tosiaan lähteä ihan vetämällä. Voi olla hieman tiukka, mutta eiköhän se lähde. Ei tarvitse siis koko vipua vaihtaa.
Jaahas
No koetampa tässä nykiä sitä kun kerkiän, olisi mukava saada jotakin päällystettä siihen metallivipuun.
Joo se iso nuppi (selkänojasäätö) lähtee irti tosiaan ihan vetämällä, sitten sai muovin pois. En kyllä käsitä, millä sen muovikahvan (eli sen korkeussäätövivun kahvan) saisi irti ilman, että se hajoaa. Ihan kamalaa voimaa ei viitsisi käyttää sen kanssa.
Se korkeussäätö kahvan muovi on pienellä "kynnellä" lukittu. Nosta kahva pystyyn ja pienellä talttaruuvarilla käännät sitä kynttä auki mikä on sen muovin alla. En osaa oikein selittää, otan omasta kuvan jos ei onnistu