VKe kirjoitti:Tunteeko joku kenties auton ex-omistajaa tai tietääkö joku jonkun, joka tuntisi jonkun, joka tietäisi autosta lisää... Kiinnostaisi tietää kun huotokirjassa yli puolet "omia" leimoja.
Tarjoa 11-12 tuhatta. On meinaan kova turbo ja vähilä kilsoila. Eikä piä säikähtää tuota linear-varustelua koska siitä ei puutu mitään oikeasti tarpeellista kuitenkaan. Menohelmat ja kaikki
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
..ääh, komento takaisin. Yksilö muistutti lähinnä yleistä käymälää sisältä ja muutenkin rujo yleisilme, hyi.
Positiivista oli terveen oloinen moottori.
5000€ hinnasta max. 2000€ vois maksaa, ehkä.
VKe kirjoitti:Tunteeko joku kenties auton ex-omistajaa tai tietääkö joku jonkun, joka tuntisi jonkun, joka tietäisi autosta lisää... Kiinnostaisi tietää kun huotokirjassa yli puolet "omia" leimoja.
Tarjoa 11-12 tuhatta. On meinaan kova turbo ja vähilä kilsoila. Eikä piä säikähtää tuota linear-varustelua koska siitä ei puutu mitään oikeasti tarpeellista kuitenkaan. Menohelmat ja kaikki
Melko rajusti nousee hintapyyntö, ku on vähän ajettu ja -08. Nykyään Viirujen pyynnit lähtee kuitenkin n. 5000t€ ja pahimmillaan tuohon yksilöön joutuu laittamaan jarrut uusiksi joka nurkkaan, puslaa ja alustan osaa jne, jos ei oo muuta kuin määräaikaishuollettu.
Toki hieno iso-T ja ainakin itselle Turbo Pilotissa ihan riittävästi varusteita (pois lukien omasta puuttuvat Xenonit).
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Henri S kirjoitti:Koeajollahan se selviää mitä tarvis tehä jos mitään. Mistä se huoltokirja löytyy muuten kun ei kuvissa näy? Vai onko Vke käyny jo hypistelemässä?
Uskallan väittää, että omaan Viiruun ei ollut hankintahetkellä yhtään kulutusosaa vaihdettu alustaan tai jarruihin ja mittarissa oli tuolloin 94tkm. Niitä on sitten vaihdettu koko joukko matkan varrella. Riippuu tietty käyttäjästä, mutta esim. isot takapuslat voi olla väljät jo vaikka olisikin leimattu vastikään.
Voihan se olla, ettei mitään välitöntä kunnostustarvetta ole.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Nuo on Hollannissa kymmenenkin tonnia halvempia kuin Suomessa, ja autoveroon pitäisi riittää pari-kolme tonnia, joten kuumeen taltuttamiseksi pitänee hankkia myös matkakuume
tai sitten täytynee viikonloppuna puunata loppuunajettua, jotta voi taas todeta että vieraisiin pöytiin vilkuilu on ihan turhaa..
Ei muuta kokemusta kuin ajanut n. 500km kahdella tuollaisella moottoritie ajoa. Ei oikein ollut minun mieleen, motarilla menee kylläkin vakaasti. Valittaneet olemattomasta nelivedosta aikaisemmin, en tiedä onko sille asialle tehty mitään.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
viggen kirjoitti:Valittaneet olemattomasta nelivedosta aikaisemmin, en tiedä onko sille asialle tehty mitään.
Kerro lisää, eli tarkoittaako huonoja maasto-ominaisuuksia vai sitä että esim. taka-akseli tulee liukkailla myöhään mukaan ja menosta tulee töksähtelevää? Sinänsä itselläni ei ole tarvetta nelivedolle, mutta tuon näköisessä autossa se pitää ehdottomasti olla. Olisi melko noloa jäädä jumiin tasaisella johonkin lumivallin taakse maasturikorisella autolla
Meillä päin on kaupan vain yksi Outlander PHEV, ja se on tuota faceliftin läpikäynyttä mallia. En tiedä onko tekniikkaan tehty juurikaan muutoksia samassa yhteydessä. Tuollainen pitäisi ehdottomasti saada koeajoon muutamaksi päiväksi että saisi kokeiltua miten se sähköllä kulkeminen onnistuu omassa arkiajossa. Varmaan tuon Deltan esittelyauton voisikin saada pariksi päiväksi ajoon, mutta enpä tiedä kannattaako tässä ruokkia tätä kuumetta yhtään. Varsinkin kun koeajoauton hintalapussa seisoo lähemmäs 50 k€
Henri S kirjoitti:Mistä se huoltokirja löytyy muuten kun ei kuvissa näy? Vai onko Vke käyny jo hypistelemässä?
En ole vielä kerennyt autoa hypistelemään. Soitin kyllä myyjälle ja noista huolloista kyselin...
Omat leimat hiukan pelottaa. Semmoisenkin erään Traktorimerkki-Erkin tiedän joka ei huollata lainkaan kallista autoaan, ajaa vaan ja sanoo että kun mä ajan niin vähän, ettei tartte joka vuosi. Sitten kuitenkin jostain omituisesta syystä kerran vuodessa ottaa kynän ja sepostelee itte huoltokirjaan mitä muka olisi huollettu. öljyt, suodattimet, tulpat ja sitä rataa.
Itse kun huollan autoni, niin liitän huoltokirjan kanssa samaan kansioon kuitit ostetuista tarvikkeista. Siinä luulisi olevan ostajalle jonkinnäköistä tositetta että on edes jaksettu kaupassa käydä. Sitten seuraava askel olisikin laittaa kamera kuvaamaan huoltotyöt
Toki ihan samalla lailla huolimattomasti ja rahaa säästäen se liikekin saattaa huollossa toimia - jos haluavat vilpillisesti toimia.
Eipä se liikehuoltokaan siis mikään takuu ole... Mutta oudolla tavalla itse vaan merkkihuoltoon edelleenkin luotan hiukan enempi kun tuntemattomaan yksityiseen.
Merkkihuolloissa hanskataan uusimmat ajopelit varmasti parhaiten, kun on päivitetyt diagnostiikkavehkeet ja työohjeet käytössä. Mutta jos viet merkkipajalle jonkun 20 vuotta vanhan ruoskan joss pultit ruostuneet jumiin, niin samat työmenetelmät ei välttämättä ole ihan päteviä. Silloin on hyvä käyttää korjaajaa, jolla on pitkä kokemus nimen omaan 20 vuotta vanhoista ruoskista.
Itse tosin olen todennut että jostain syystä hommassa kuin hommassa on paras vaihtoehto opiskella ja tehdä itse. Ja tämä ei ikävä kyllä ole kehu itselle
AZP kirjoitti:Itse tosin olen todennut että jostain syystä hommassa kuin hommassa on paras vaihtoehto opiskella ja tehdä itse. Ja tämä ei ikävä kyllä ole kehu itselle