Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Tarkista bypas venttiililtä tulipeltiin (pahviin) menevä ohut kumiletku. On usein halki, poikki tai irronnut ja polttaa tuota valoa.
On ainakin halpa korjata!
On ainakin halpa korjata!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
On hyvin yleinen toiminta tapa, että ensin täällä purkaudutaan. Aina ensin tulisi ottaa yhteys myyjään, suurin osa ihmisistä on kuitenkin kunnollisia ja onneksi "huijarit" ovat harvemmassa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Tuota noin, mitähän viestilläsi tarkoitat sanoa?Saabinsti kirjoitti:On hyvin yleinen toiminta tapa, että ensin täällä purkaudutaan. Aina ensin tulisi ottaa yhteys myyjään, suurin osa ihmisistä on kuitenkin kunnollisia ja onneksi "huijarit" ovat harvemmassa.
Jos viestiketjun lukee huolellisesti, niin selviää kyllä, että ostaja on asiallisesti keskustellut myyjän kanssa ennen foorumiin laittamaansa kyselyä.
Myyjäkin on asiallisesti luvannut tulla vastaan remonttikustannuksissa.
Juu, luin TurboTuomaksen viestit ennen editointia, ihan asiallista tekstiä. En edes tunnistanut myyjää, vaikka on erittäinkin tuttu ostopaikkakunta
Viimeksi muokannut Termos, Pe Maalis 10, 2017 14:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Lueppas TurboTuomaksen viimeisin viesti tässä topicissa. Tarkoitin, sitä mitä kirjoitin
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Viittasin tähän lauseeseen (Ti Maalis 07, 2017 10:45 pm):
Mutta oli miten oli, en nyt enempää viitsi ruotia outojen ihmisten autokauppoja. Saabin ongelmiin toki edelleenkin yritän tarjota neuvoja.TurboTuomas kirjoitti: Viime viikonloppuna vuodon huomattuani tekstiviestittelin myyjälle ja hän tosiaan arveli vesipumppua, kysyi kuitenkin että vuotaako käydessä. Vastasin seuraavana päivänä sen testattuani että on kuivempi verrattuna silloin kun oli seisonut pitkään.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
juu paree vaan pysyä asiassa
kauppa se on mikä kuoppa sanoi n aapurin mieskin kun näkemättä kuokkakoneen osti, tosin ehkä ei olisi kannattanut
kerran ostin saab96 juhlamallin ja kone kesti kilometrin ennenkuin tasap räjähti, sillä pääsi vielä hetken ennenkuin leipoi kiinni ja oli pakko pysähtyä
kauppa se on mikä kuoppa sanoi n aapurin mieskin kun näkemättä kuokkakoneen osti, tosin ehkä ei olisi kannattanut
kerran ostin saab96 juhlamallin ja kone kesti kilometrin ennenkuin tasap räjähti, sillä pääsi vielä hetken ennenkuin leipoi kiinni ja oli pakko pysähtyä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 17:14
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Sen verran kiirettä pitänyt muiden hommien kanssa että ei ole ehtinyt ketjua päivittämään.
Saba kävi pesussa ja viantarkistuksessa viikolla ja vuodon syyksi paljastui kannentiiviste niinkuin arveltiin. Nyt on korjuuaika Toppilaan varattuna kun sain sieltä hyvän tarjouksen, pystyvät koneistuksenkin tarvittaessa tekemään omilla vehkeillä. Kauppakin saatiin sovittua molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. DI-kasetin ja tulppien vaihdon jälkeen vikavalo ei ole syttynyt enää palamaan. Tosin autoa ei ole käytetty juurikaan. Pitää seurailla sitten kun saa auton ajoon, josko toimenpiteitä tarvii tehdä. Oikean puolen ulomman koiranluun aattelin ite vaihtaa, onpahan jotakin puuhasteltavaa. Se kai onnistuu tämmöseltä noviisiltaki pihalla tehä.
Kesällä olisi suunnitelmana ottaa nuo takakaaren ja takaovien alkavat ruosteet pois, ehkä tehdä pohjatöitä itse ja maalauttaa jollakin asiansa osaavalla kaverilla. Isäntä omisti 50x Peugeoteja 80-luvulla ja niistä ajoista on jos jonkinnäköistä laikkaa ja puuhastelutyökalua jäänyt vanhempien autotalliin lojumaan. Pääsee Isä-poika laatuaikaa viettämään sitten Foorumilta löysinkin jo seikkaperäistä matskua nimimerkki Mertmi:n tekemänä ja aion käyttää niitä apuna.
Alustavasti on myös Oululaisen foorumilaisen keskusteltu tapaamisesta, ehkä pääsee sitten asiasta tietävältä kuulemaan autosta enemmän. Mahtavaa porukkaa täällä kyllä on, täytyy sanoa!
Saba kävi pesussa ja viantarkistuksessa viikolla ja vuodon syyksi paljastui kannentiiviste niinkuin arveltiin. Nyt on korjuuaika Toppilaan varattuna kun sain sieltä hyvän tarjouksen, pystyvät koneistuksenkin tarvittaessa tekemään omilla vehkeillä. Kauppakin saatiin sovittua molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. DI-kasetin ja tulppien vaihdon jälkeen vikavalo ei ole syttynyt enää palamaan. Tosin autoa ei ole käytetty juurikaan. Pitää seurailla sitten kun saa auton ajoon, josko toimenpiteitä tarvii tehdä. Oikean puolen ulomman koiranluun aattelin ite vaihtaa, onpahan jotakin puuhasteltavaa. Se kai onnistuu tämmöseltä noviisiltaki pihalla tehä.
Kesällä olisi suunnitelmana ottaa nuo takakaaren ja takaovien alkavat ruosteet pois, ehkä tehdä pohjatöitä itse ja maalauttaa jollakin asiansa osaavalla kaverilla. Isäntä omisti 50x Peugeoteja 80-luvulla ja niistä ajoista on jos jonkinnäköistä laikkaa ja puuhastelutyökalua jäänyt vanhempien autotalliin lojumaan. Pääsee Isä-poika laatuaikaa viettämään sitten Foorumilta löysinkin jo seikkaperäistä matskua nimimerkki Mertmi:n tekemänä ja aion käyttää niitä apuna.
Tarkistin ja letku oli ehjä ja paikallaan, tarkistelin muita letkuja myös enkä huomannut mitään päällepäin. Kohtuu notkeita olivat, eikä pahemmin pistänyt mikään silmään. On muuten tuo alipaineletkujärjestelmä hiukan monimutkainen, joutu moneen otteeseen täältä kuvia ja ketjuja katella että jonkunlaisen kuvan saa missä mikäkin menee, samalla tulee kyllä oppia autosta, ei ole huono asia sekään. Ohjaustehostimen alta lähtevä paksumpi letku oli pyöräkotelon päällä kulunut, mutta mitään vuotoa ei ollut.J.V.A kirjoitti:Tarkista bypas venttiililtä tulipeltiin (pahviin) menevä ohut kumiletku. On usein halki, poikki tai irronnut ja polttaa tuota valoa.
On ainakin halpa korjata!
Kiitos! Kannesta tuli siitä kohtaa myös hiukan nestettä, oli hyvin pientä verrattuna jakopään puolen vuotoon, oli kuivunut kannen kylkeen ne vanat. Korjaantuu samalla sitten kun huollot tehdään. Vikakoodeja ei päästy lukemaan koska vaihdoin kassun ja tulpat ennen pesuaikaa niin kooditki nollautu samalla.mikaels kirjoitti:Uusien tietojen valossa tilanne vaikuttaa huomattavasti paremmalta! Miltä kansi näyttää oikeasta etukulmasta? Siinä kohtaa itsellä löytynyt löysää kannenpulttia (kiristysjärjestyksessä nro 10).
Itsellä antaa 1-2 krt/kk Fcod 4882 joka viittaa sytytyshäiriöön sylintereissä 1,2. Muistaakseni P1312 Tulpat on uudet ja valo on aina syttynyt käynnistyksen aikana. Uusi DI-kassu on, mutta vaikutus testaamatta.
Tsemppiä vikojen ratkaisuun ja tervetuloa forumille!
Alustavasti on myös Oululaisen foorumilaisen keskusteltu tapaamisesta, ehkä pääsee sitten asiasta tietävältä kuulemaan autosta enemmän. Mahtavaa porukkaa täällä kyllä on, täytyy sanoa!
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Jos nestevuotoa ulospäin esiintyy ja alueelta löytyy löysempi kannenpultti niin onko odotettavissa, että kiristyksellä vuoto asettuisi vai onko kannentiiviste kenties ehtinyt jo ottaa itseensä? Ts. aletaanko tarkistella pultteja vai ruvetaanko kansiremonttiin heti suosista?Miltä kansi näyttää oikeasta etukulmasta? Siinä kohtaa itsellä löytynyt löysää kannenpulttia (kiristysjärjestyksessä nro 10).
2003 9-5 estate 2.0t automatic
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Kansiremontti vaan suosiolla. Sitten ei ainakaan ole mitään epäselvää onko se kunnossa vai ei.
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Nyt taitaa sittenkin olla niin, että Defan lohkolämmittimen vastuksen O-rengas vuotaa.
Olisiko kellään ko. O-renkaan mittoja tarjolla?
Olisiko kellään ko. O-renkaan mittoja tarjolla?
2003 9-5 estate 2.0t automatic
Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu
Defalta saa korjaussarjan lohkolämmittimeen mikä aiemmin kustansi noin 30€. Siinä tulee kaikki o-renkaat ja uusi kiristin hässäkkä. Omat vuodot loppus sillä
Saab 9-3 1.8t SS man -04