Alustasarja 9-3
Re: Alustasarja 9-3
Tietääks joku myykö motonet kolkkiin mitään ns sport alustasarjaa?
Olis ko putkaan lahjakortti, jolle pitäs keksiä pikaisesti käyttöä ennen umpeutumista ja loppuunajetun konisportkitin tilalle olis edelleen tarvetta vaihtaa uusi huokeempi setti.
Olis ko putkaan lahjakortti, jolle pitäs keksiä pikaisesti käyttöä ennen umpeutumista ja loppuunajetun konisportkitin tilalle olis edelleen tarvetta vaihtaa uusi huokeempi setti.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Alustasarja 9-3
Moro
Pitäisi vaihtaa alusta 9-3 aero vm: 2001 ja olen miettinyt Billstein B6 ja siihen sopivia jousia. En hae madallusta vaan jämäkkää ajotuntumaa, eli kysymys kuuluu. Mitkä jouset olisivat yhteensopivat Billstein B6 kanssa? Tarkoitus olisi pitää aero normaalikorkeudessa ja sen takia harkitsin B6:sia.
Toinen kysymys, että paljonko Billstein B8 ja esim Lesjöforsin 35mm madaltavat jouset madaltavat aeroa? Ja onko se toimiva kombo?
Pitäisi vaihtaa alusta 9-3 aero vm: 2001 ja olen miettinyt Billstein B6 ja siihen sopivia jousia. En hae madallusta vaan jämäkkää ajotuntumaa, eli kysymys kuuluu. Mitkä jouset olisivat yhteensopivat Billstein B6 kanssa? Tarkoitus olisi pitää aero normaalikorkeudessa ja sen takia harkitsin B6:sia.
Toinen kysymys, että paljonko Billstein B8 ja esim Lesjöforsin 35mm madaltavat jouset madaltavat aeroa? Ja onko se toimiva kombo?
Re: Alustasarja 9-3
Lesjöforseihin ei taida saada oikein mitään todistusta, joten katsastus voi olla hankalaa. Aero ei korkeudeltaan vakiona poikkea muista, joten ilmoitetut millit pitää suunnilleen paikkansa. Bilstein b8 ja Eibachin -30mm pro kit taitaa olla kehutuin yhdistelmä. Omalla muutama tuhat ajettu ja onhan se mainio. Iskarit tuli partsforsaabsilta ja jouset löytyi edullisimmin saksan ebaysta.
B8:ssa iskarin kiinnitysmutteri poikkeaa vakiosta ja jos jousijalat korjattu holkilla, niin kierteet ei ainakaan skruvatin holkissa ole samat kuin vakiona, joten ei sovi.
B8:ssa iskarin kiinnitysmutteri poikkeaa vakiosta ja jos jousijalat korjattu holkilla, niin kierteet ei ainakaan skruvatin holkissa ole samat kuin vakiona, joten ei sovi.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Alustasarja 9-3
Ei ole enää pakollinen olla TÜV-lappu, mutta jokin lappu pitäisi olla, josta soveltuvuus autoon ilmenee.Juho80 kirjoitti:Lesjöforseihin ei taida saada oikein mitään todistusta, joten katsastus voi olla hankalaa.
Kohta 3.2.2 https://www.trafi.fi/filebank/a/1443618 ... versio.pdf
Pyöränkulmat on sitten lapusta riippumatta käytävä mittaamassa ja lappu esitettävä inssille.
Re: Alustasarja 9-3
Kiitos vastauksesta.
Nopeasti löytyi tällainen setti.
Parts for Saab: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4382
Ja maptunilta nämä jousijalat https://www.maptunparts.fi/alusta/jousi ... 98-02.html.
Sit vielä yksi kysymys, joku aikasemmin kertoi mitkä puslat kannattaa vaihtaa uretaanisiin? Muistaakseni se oli eteen yhdet ja taakse myös yhdet. Olikohan tarkempia sijainteja jollain tiedossa?
Onko jousijalkojen muokkaus vaativa operaatio?
Nopeasti löytyi tällainen setti.
Parts for Saab: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4382
Ja maptunilta nämä jousijalat https://www.maptunparts.fi/alusta/jousi ... 98-02.html.
Sit vielä yksi kysymys, joku aikasemmin kertoi mitkä puslat kannattaa vaihtaa uretaanisiin? Muistaakseni se oli eteen yhdet ja taakse myös yhdet. Olikohan tarkempia sijainteja jollain tiedossa?
Onko jousijalkojen muokkaus vaativa operaatio?
Re: Alustasarja 9-3
Hei, heti koppi pois tästä asiasta. Et tarvitse jousijalkoja, jos vanhat ovat ehjät. Samaten korjatut jousijalatkin käyvät, kunhan et laita Bilstein B8:aa vaan jonkun muun iskarin, jossa ylämutteria ei tarvitse vaihtaa. Vanhojen jousijalkojen kunnon tarkastus ja ruosteenesto ovat tietenkin hyvä idea.NikoSa kirjoitti:Kiitos vastauksesta.
Nopeasti löytyi tällainen setti.
Parts for Saab: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4382
Ja maptunilta nämä jousijalat https://www.maptunparts.fi/alusta/jousi ... 98-02.html.
Sit vielä yksi kysymys, joku aikasemmin kertoi mitkä puslat kannattaa vaihtaa uretaanisiin? Muistaakseni se oli eteen yhdet ja taakse myös yhdet. Olikohan tarkempia sijainteja jollain tiedossa?
Onko jousijalkojen muokkaus vaativa operaatio?
Puslia kai yleensä suositellaan edestä tukivarresta vähintään iso ja mahdollisesti sisempi pieni - iso kuvassa pallonivelen vasemmalla puolella ja sisempi pieni ihan vasemmalla: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=499
Takaa suosittelen ehdottomasti puslat vaihtamaan. Hammastangon tuennastakin monet puhuvat, itse laitoin apukuskin puolen mikä oli jo hyvä lisäys.
Edit: Pitkä threadi täällä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=97290
Re: Alustasarja 9-3
Jousijalat on aivan loppu ja siksi tähän kalliiseen projektiin lähden. Ajattelin, että samalla laitan autoon koko alustan niin eipähän sitten tarvii ens vuonna taas availla paikkoja auki. Kiitos vastauksista ja toivotaan, että autosta tulee hyvä näillä muutoksilla. (Eli ei liian kova arkikäyttöön)
Re: Alustasarja 9-3
Ehtoopuolella oleva Koni Sport vaihtuu nyt kierrokseen B8 Bilsteinejä ja Konit lähtee huoltoon. Monenlaista jousivaihtoehtoa on noille iskareille. H&R, Eibach ja Vogtland. Mietinnässä onkin, että mitkä vieterit niille kaveriksi. Autossa on jo joka ikinen pusla urtsia ja jäykistystä tehty. Autolla tullaan ajamaan niin rataa kuin arkiajoakin. Onko jollain vertailukohtaa tai suosituksia antaa?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Alustasarja 9-3
Mistä edullisimmin B8 sarja? Tai joku muu hyväksi havaittu?