Tai Belgiassa tehty s60 volvo mistä myös tutulla on peili irronnut.Georges27 kirjoitti:Ainoa mistä itselläni on peilit pudonnut on ollut "Premium" ruotsalainen eli Volvo. Tosin malli oli tulppaanien maasta.
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ihmettelyketju
Ja miten kaivanut hautansa? Jos ei alaa, tuotteita, myyntialueita tai markkinoita ymmärrä niin olisivat hiljaa verratessa omiin aloihinsa.. Niitä besserwissereitä on joka paikka pullollaan höpöttämässä asioista joista eivät mitään tiedä tai ymmärrä.Cona kirjoitti:Tässä maassa on paljon ihmisiä, joiden sympatiat ei ole ainakaan paperimiesten puolella.
Ihan OT, mutta monissa koulutuslaitoksissa paperialaa käytetään esimerkkinä toimialasta, joka kaivoi oman hautansa.
OT jatkuu; Itse olen iloinen siitä, että metsäteollisuus nousee ja puulle keksitään uusia käyttömuotoja.
Täälläkin investoidaan vaan lisää tehtaaseen ja kapasiteettia kasvatetaan kun on mihin oikeat tuotteet ja asiakkaita joille niitä myydä.
Paikkamenot alle 8% kokonaiskuluista niin mikähän muu teollisuuusala pääsee vastaavaan?
Lakkoja lopulta ollut vähän verrattuna jopa kunnallisen tai terveyspuolen touhuihin puhumattakaan IAU, AKT jne.
Lindströmin kohtaloksi koitui persut ja alkoi sopimaan itse luottamusmiehenä ihan paikallisesti, niin hyvin sopi että lopettivat alta koko tehtaan. Tätähän paikallista sopimista nyt sitten koko maahan halutaan toimintatavaksi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ihmettelyketju
Markkinavetoisessa taloudessa yritysten on kyettävä sopeutumaan muutoksiin, jos se ei onnistu niin käy yleensä huonosti. Jos paperiteollisuus olisi aikanaan ollut se kaikista kilpailukykyisin ala niin tuskin tilanne olisi ollut niin synkkä kuin se nyt todellisuudessa oli.
Se, miltä asia on tuntunut työntekijäportaassa on varmasti eri asia, mutta kyseessä on silloin vahvasti subjektiivinen näkemys.
Niin kuin jo totesin niin on ollut hienoa seurata metsäteollisuuden uutta tulemista. Toivottavasti muutkin puupohjaiset tuotteet menestyvät ja Kotkan satama jne. vienti vetää.
Se, miltä asia on tuntunut työntekijäportaassa on varmasti eri asia, mutta kyseessä on silloin vahvasti subjektiivinen näkemys.
Niin kuin jo totesin niin on ollut hienoa seurata metsäteollisuuden uutta tulemista. Toivottavasti muutkin puupohjaiset tuotteet menestyvät ja Kotkan satama jne. vienti vetää.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Itsellä lähti sekä Saabista, että Volvosta, eli samaa kuraa kaikki.Georges27 kirjoitti:Ainoa mistä itselläni on peilit pudonnut on ollut "Premium" ruotsalainen eli Volvo. Tosin malli oli tulppaanien maasta.
Re: Ihmettelyketju
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005136124.html
Sanotaanpa näin:
Seppo asuu kaupungissa X jossa hän maksaa vanhasta kaksiostaan vuokraa 600 €/kk. Kelan mukaan kaksio on liian iso. Noh, Seppo tekee kuten käskettiin, hän muuttaa yksiöön. Seppo muuttaa kaupungin halvimpaan mahdolliseen yksiöön joka on vapaana. Siitä joutuu maksamaan vuokraa 800 €/kk.
Nyt asunto on Kelalle sopiva ja Kela maksaa Sepolle 200 €/kk lisää.
Sillä lailla se kelan logiikka toimii. Järkevää, eikö totta, Elli?
Sanotaanpa näin:
Seppo asuu kaupungissa X jossa hän maksaa vanhasta kaksiostaan vuokraa 600 €/kk. Kelan mukaan kaksio on liian iso. Noh, Seppo tekee kuten käskettiin, hän muuttaa yksiöön. Seppo muuttaa kaupungin halvimpaan mahdolliseen yksiöön joka on vapaana. Siitä joutuu maksamaan vuokraa 800 €/kk.
Nyt asunto on Kelalle sopiva ja Kela maksaa Sepolle 200 €/kk lisää.
Sillä lailla se kelan logiikka toimii. Järkevää, eikö totta, Elli?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Ng-kolkista lähti kans peili kun ekaa kertaa meni peilinlämmitys päälleJuhaska kirjoitti:Itsellä lähti sekä Saabista, että Volvosta, eli samaa kuraa kaikki.Georges27 kirjoitti:Ainoa mistä itselläni on peilit pudonnut on ollut "Premium" ruotsalainen eli Volvo. Tosin malli oli tulppaanien maasta.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Ihmettelyketju
Uutena Saabistina ja foorumilaisena ihmettelen;
Minkä topicin alta löytyy apua huoltovalojen kuittaamiseen (car service- keltainen jakoavain ilmoitus) uudeltamaalta?
Huollot yms. tehty mutta kuittaukset jääneet ed. omistajalta/korjaamolta kuittaamatta.
Minkä topicin alta löytyy apua huoltovalojen kuittaamiseen (car service- keltainen jakoavain ilmoitus) uudeltamaalta?
Huollot yms. tehty mutta kuittaukset jääneet ed. omistajalta/korjaamolta kuittaamatta.
Re: Ihmettelyketju
^ olisko tästä apua:
http://www.vadengmpp.com/owners-manual/ ... ab-9-3.pdf
PDF:n sivu 95 löytyy valikot mistä löytyy huoltoilmoituksen nollaus.
http://www.vadengmpp.com/owners-manual/ ... ab-9-3.pdf
PDF:n sivu 95 löytyy valikot mistä löytyy huoltoilmoituksen nollaus.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ihmettelyketju
Käyttöohjekirjasta tosiaan löytyy, ja tuo edellisen viestin linkki on US-speksin käyttöohjekirjaan, jonka sivulla 96 on ohjeet miten huoltoilmaisin nollataan.
Mutta US-ohje ei ota huomioon dieselmoottoristen autojen erikoisvaatimusta painaa jarrupoljinta, koska jenkeissä ei kai koskaan dieselsaabia myyty. Suomenkielisen ohjekirjan nollausohjeet (s. 101) menevät näin:
1. Kääntäkää kauko-ohjaus (lue: virta-avain, toim.huom.) asentoon ON, moottorin pitää olla pysähtyneenä.
2. Pitäkää jarrupoljin painettuna (vain dieselmoottorilla varustetut autot).
3. Valitkaa Inställningar (Asetukset) ohjauspyörän painikkeilla ↑ tai ↓
4. Pitäkää SET-painike painettuna, kunnes kuuluu äänimerkki.
5. Valitkaa Dags För Service (Aika teettää huolto.).
6. Kysymykseen Återställ servicekoll? (Huoltoilmaisimen nollaus?) valitkaa JA (Kyllä) (painikkeella CLR voidaan siirtyä taaksepäin/katua).
7. Vapauttakaa jarrupoljin (vain dieselmoottorilla varustetut autot).
Itse kyllä onnistuin omasta autostani nollaamaan huoltoilmaisimen muutama kuukausi sitten räpeltämällä SIDiä ajossa, eli auto käynnissä ja painamatta jarrupoljinta. Eli ihan vain auton liikkeellä ollessa menin tuonne valikkoon ja tein yllämainitut temput, ja huoltoilmoitus katosi näytöstä.
Seuraavaksi voikin sitten siirtyä ihmettelemään niitä huoltoilmaisimen näyttämiä prosentteja nollauksen jälkeen
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=157273
Mutta US-ohje ei ota huomioon dieselmoottoristen autojen erikoisvaatimusta painaa jarrupoljinta, koska jenkeissä ei kai koskaan dieselsaabia myyty. Suomenkielisen ohjekirjan nollausohjeet (s. 101) menevät näin:
1. Kääntäkää kauko-ohjaus (lue: virta-avain, toim.huom.) asentoon ON, moottorin pitää olla pysähtyneenä.
2. Pitäkää jarrupoljin painettuna (vain dieselmoottorilla varustetut autot).
3. Valitkaa Inställningar (Asetukset) ohjauspyörän painikkeilla ↑ tai ↓
4. Pitäkää SET-painike painettuna, kunnes kuuluu äänimerkki.
5. Valitkaa Dags För Service (Aika teettää huolto.).
6. Kysymykseen Återställ servicekoll? (Huoltoilmaisimen nollaus?) valitkaa JA (Kyllä) (painikkeella CLR voidaan siirtyä taaksepäin/katua).
7. Vapauttakaa jarrupoljin (vain dieselmoottorilla varustetut autot).
Itse kyllä onnistuin omasta autostani nollaamaan huoltoilmaisimen muutama kuukausi sitten räpeltämällä SIDiä ajossa, eli auto käynnissä ja painamatta jarrupoljinta. Eli ihan vain auton liikkeellä ollessa menin tuonne valikkoon ja tein yllämainitut temput, ja huoltoilmoitus katosi näytöstä.
Seuraavaksi voikin sitten siirtyä ihmettelemään niitä huoltoilmaisimen näyttämiä prosentteja nollauksen jälkeen
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=157273
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Kiitoksia ohjeista.
Jarrupoljin oli se taikasana tässä tapauksessa. Kyseessä oli Välihuolto ja seuraavaan on 94%.
Ps. Mites korjataan kuskinoven lukko kun k.säätimellä/oven keskarinapista painelee auki/kiinni, kaikki muut ovet lukittuu/aukeaa ja kuskin ovi vain metalliavaimella.
Kerroista noin 1/100 kuskin oven lukko toimii mukana.
Jarrupoljin oli se taikasana tässä tapauksessa. Kyseessä oli Välihuolto ja seuraavaan on 94%.
Ps. Mites korjataan kuskinoven lukko kun k.säätimellä/oven keskarinapista painelee auki/kiinni, kaikki muut ovet lukittuu/aukeaa ja kuskin ovi vain metalliavaimella.
Kerroista noin 1/100 kuskin oven lukko toimii mukana.
Re: Ihmettelyketju
Tuolta tsemppitarinaa lukkovaivoihin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=174
Ovipahvin saa irti, kun kampeaa oven sisäpuolen vetimen (sen joka on osa kyynärnojaa ja josta vedetään ovi kiinni) muovin irti, avaa sieltä kaksi torx-kantaista ruuvia ja sen jälkeen kampeaa varovasti alareunasta alkaen ovipahvin kiinnikkeet irti ovesta. Itse lukkomekanismi on kiinni kolmella torx-ruuvilla joiden kannat näkyy ovessa lukon salvan vieressä. Muutaman kerran kun tuon tekee, niin on lukkomekanismi 10 minuutissa kourassa ja samassa ajassa sen asentaa takaisin.
Todennäköisesti lukkomekanismissa on juotokset murtuneet aiheuttaen kontaktihäiriötä. Vika voi toki olla muuallakin. Helpommalla pääsee kun ostaa uuden lukkomekanismin (uusi jotain 200 euroa, käytetty ehkä 40 euroa), harrastelija avaa vanhan, korjaa juotokset ja kokoaa palikat oikein takaisin.
Tunarit kokoaa lukon väärin, paiskaa oven kiinni ja pohtii sen jälkeen miten oven saisi auki
(kannattaa siis lukea tuo lukkoepisodi loppuun asti (sivulle 14) eikä luottaa esim. ensimmäiseen kuvaan lukkomekanismin sisustasta. Siinä on osat väärässä järjestyksessä)
Ovipahvin saa irti, kun kampeaa oven sisäpuolen vetimen (sen joka on osa kyynärnojaa ja josta vedetään ovi kiinni) muovin irti, avaa sieltä kaksi torx-kantaista ruuvia ja sen jälkeen kampeaa varovasti alareunasta alkaen ovipahvin kiinnikkeet irti ovesta. Itse lukkomekanismi on kiinni kolmella torx-ruuvilla joiden kannat näkyy ovessa lukon salvan vieressä. Muutaman kerran kun tuon tekee, niin on lukkomekanismi 10 minuutissa kourassa ja samassa ajassa sen asentaa takaisin.
Todennäköisesti lukkomekanismissa on juotokset murtuneet aiheuttaen kontaktihäiriötä. Vika voi toki olla muuallakin. Helpommalla pääsee kun ostaa uuden lukkomekanismin (uusi jotain 200 euroa, käytetty ehkä 40 euroa), harrastelija avaa vanhan, korjaa juotokset ja kokoaa palikat oikein takaisin.
Tunarit kokoaa lukon väärin, paiskaa oven kiinni ja pohtii sen jälkeen miten oven saisi auki
(kannattaa siis lukea tuo lukkoepisodi loppuun asti (sivulle 14) eikä luottaa esim. ensimmäiseen kuvaan lukkomekanismin sisustasta. Siinä on osat väärässä järjestyksessä)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Miksi toi pesukone jauhaa 40-asteen normipesua yli 2 tuntia
On loma ja tahtoo jo unten maille...
Edit:no jauhakoon paska vaikka koko ens yön. Ei kai ne pyykit täältä mökistä mihkään katoa kun ulko-ovi on lukossa...
On loma ja tahtoo jo unten maille...
Edit:no jauhakoon paska vaikka koko ens yön. Ei kai ne pyykit täältä mökistä mihkään katoa kun ulko-ovi on lukossa...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Ensimmäisen oman asunnon pyykituvassa oli semmonen jääkaapin kokonen Peko-matic. Täyttömäärä kymmenen kiloa ja neljänkympin ohjelma kesti 28 min. Linkouksen kuuli kämppään toiseen kerrokseen, ei tarvinu kelloa vahtia. Tämähän ei VKe:tä auta mutta tupsahtipa mieleen
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Isot pesulakoneet ovat tosiaan nopeita. Kolme vuotta noita välissä käyttäneenä tuli ensimmäiset kerrat todellinen kiire oman pesukoneen kanssa lähdön painaessa päälle, eihän sillä pääse kuin jollain kilon vetävällä kädenlämmön raikastusohjelmalla alle tuntiin, ja kuudenkympin lakanapyykissä menee jo kaksi ja risat...ja sen jälkeen tulee ikävä kuivausrumpua. Mutta eipähän tarvitse varailla vuoroja ja juoksennella pitkin taloyhtiön tonttia puolen tunnin välein.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Joo, nää kuluttajille suunnatut pesukoneet on ihan perseestä. Nykyään kun ostat uuden pesukoneen, on pieni ihme jos se selviää 40 asteen perus puuvillapesusta alle kolmeen tuntiin. Kunnon teollisuuskone vetää ohjelman läpi vartissa.
Samoin astianpesukoneet. Semmonen perus 1.5~2h vie normipesu, ja kunnon teollisuuskone (maksaa ehkä 2-3k€) tiskikone hoitaa homman kahteen minuuttiin
Samoin astianpesukoneet. Semmonen perus 1.5~2h vie normipesu, ja kunnon teollisuuskone (maksaa ehkä 2-3k€) tiskikone hoitaa homman kahteen minuuttiin