Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Tälläsiäkö meinasit?
http://i.ebayimg.com/images/g/xCoAAOSwK ... s-l300.jpg
Painat keskiosan sisään, tai kampeat irti.
http://i.ebayimg.com/images/g/xCoAAOSwK ... s-l300.jpg
Painat keskiosan sisään, tai kampeat irti.
Re: Nopeat kysymykset
B205E 110kw 2001vm 9-3 mitkä suuttimet autossa pitäisi olla? Paikallaan väriltään oranssit/ruskehtavat? Ja mitkä nämä kyseiset suuttimet ovat?
9-3 2.0t -01 RE85
#7391
#7391
Re: Nopeat kysymykset
Ruskeat suuttimet vakiona, 350cc, ihan kelvot tuonne hyvin yli 250 tehoihin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Missähän sijaitsee takaluukun vedenpoistoreiät kun tuntuu pakkaavan vettä luukun verhoilujen väliin.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: Nopeat kysymykset
takakulmissa (auton edestäpäin katsottuna, eli lähellä takavaloja) muistaakseni on ne reijät, sit niitä ummessa olevia on siellä varapyöräkotelossa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nopeat kysymykset
Olen suunnittelemassa jonkinlaista alustasarjaa OG93:een kesäksi. Coilover ja muut hieman hintavammat setit olen nyt jättänyt laskuista pois. Tiedän, että tästä keskustelua foorumilla, mutta nyt ei vain osaa päättää ja kokemukset olisi poikaa.
Olen miettinyt vaihtoehtoja näiden väliltä:
PFS:n oma setti H&R:n 35mm jousilla. Voiko halvalla saada hyvää? Tämä setti houkuttaa hinnan puolesta, mutta iskarit mietityttää.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... df2fe6c6cf
Toinen vaihtoehto olisi Bilstein B6 ja H&R 35mm jouset. Toimiiko nämä yhteen vai eivät? Hieman kahdenlaisia kokemuksia tuntuu olevan ja nimenomaan madallusjousien (Joskin maltilliset) kanssa.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4379
Sitten olisi se kaikkien suosittelema Bilstein B8 ja H&R 35mm (Jouset toki voi olla muunkin merkkiset, mutta näille ainakin TUV-hyväksyntä). Hintahan on kovempi, mutta näistä löytyy toki monelta kokemusta.
Saako halvalla hyvää ja normaaliin arkiajoon sopivaa alustasarjaa ilman rata-auton ominaisuuksia?
Olen miettinyt vaihtoehtoja näiden väliltä:
PFS:n oma setti H&R:n 35mm jousilla. Voiko halvalla saada hyvää? Tämä setti houkuttaa hinnan puolesta, mutta iskarit mietityttää.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... df2fe6c6cf
Toinen vaihtoehto olisi Bilstein B6 ja H&R 35mm jouset. Toimiiko nämä yhteen vai eivät? Hieman kahdenlaisia kokemuksia tuntuu olevan ja nimenomaan madallusjousien (Joskin maltilliset) kanssa.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4379
Sitten olisi se kaikkien suosittelema Bilstein B8 ja H&R 35mm (Jouset toki voi olla muunkin merkkiset, mutta näille ainakin TUV-hyväksyntä). Hintahan on kovempi, mutta näistä löytyy toki monelta kokemusta.
Saako halvalla hyvää ja normaaliin arkiajoon sopivaa alustasarjaa ilman rata-auton ominaisuuksia?
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Huomaa sitten, että TUV-lappunen ei enää ole oikotie onneen leimalla, vaan on siltikin saatava pyöränkulmien mittausraportti. Saattaa vaatia yhteistyökykyisen kulmienmittauspaikan, sillä edes vakioalustalla ei kaikki luvut välttämättä mene haarukkaan (vaikka olisivatkin "parempaan" suuntaan rajoista yli).Vodetti kirjoitti: Sitten olisi se kaikkien suosittelema Bilstein B8 ja H&R 35mm (Jouset toki voi olla muunkin merkkiset, mutta näille ainakin TUV-hyväksyntä). Hintahan on kovempi, mutta näistä löytyy toki monelta kokemusta.
Saako halvalla hyvää ja normaaliin arkiajoon sopivaa alustasarjaa ilman rata-auton ominaisuuksia?
Omakohtaisesta kokemuksesta muistutan myös, että (ainakaan) Bilstein B8:t eivät mene (ainakaan tietyillä) korjausholkeilla korjattuihin joustintukiin. Ongelma on siinä, että yläpultti on erilainen, ja B8:n mukana tuleva pultti ei sitten korjattuun jousijalkaan sovikaan, eikä B8 mahdu vakiopultista läpi.
Anteeksi, valinnassa en osaa muuten auttaa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Nyt paikallaan olevat näyttävät kovin pieniltä sellaisiksi missä tuo keskitappi olisi.Painat keskiosan sisään, tai kampeat irti.
No illemmalla ollaan viisaampia tältäkin osalta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Moro. Tuotanoin mikähän on saabissa ku tärisyttää ku jarruttaa. Levyt näyttää päällisinpuolin suorilta. Vai onko ne vaan kierot. Ja mikä on semmonen sirinä ääni ku kiihdyttää? Ja sit vielä että mite ilmaan järjestelmän että saabi puhaltais lämmintä. Ja lämpömittarilla on oma elämä.. kiitos
Ja omistan saab 96vm 2.0 16v NG
Ja omistan saab 96vm 2.0 16v NG
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
No niin,eihän siinä etureunassa mitään niittejä ollut.Painat keskiosan sisään, tai kampeat irti.
Nyt paikallaan olevat näyttävät kovin pieniltä sellaisiksi missä tuo keskitappi olisi.
No illemmalla ollaan viisaampia tältäkin osalta.
Näyttivät vann niiteiltä.
Mutta kun olin painanut ne sisempien niittien tapit läpi,niin sinne hävisivät auton uumeniin.
http://i.ebayimg.com/images/g/xCoAAOSwK ... s-l300.jpg
Ja mistäpä sitten uudet,no otin 5mm paineilmaputkea ja katkaisin n.1cm pätkiä,ja ne sopivat tähän laajennus tarkoitukseen mainiosti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Allekirjoituksen satku on ruvennut pitämään ihmeellistä nykimistä, lakkaa ikään kuin vastaamasta kaasuun. Ei tunnu liittyvän mitenkään oleellisesti mihinkään tiettyihin olosuhteisiin ja lähtee esimerkiksi käymään ihan normaalisti kelistä riippumatta. 308 tonnia mittarissa, eli nytkö se bensapumppu on sit menossa?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Nopeat kysymykset
Eli B8 iskarit voi huoletta ostaa mikäli jousijalat ovat alkuperäiset ja kunnossa olevat? Tämä siis koskee vain korjattuja jousijalkoja? Pystyykö tuon jousijalkojen kunnon jotenkin tarkistamaan (Ei ole tullut koskaan perehdyttyä näihin sen enempää) irroittamatta koko jousijalkaa/iskaria/alustan osia?RokRoland kirjoitti:Omakohtaisesta kokemuksesta muistutan myös, että (ainakaan) Bilstein B8:t eivät mene (ainakaan tietyillä) korjausholkeilla korjattuihin joustintukiin. Ongelma on siinä, että yläpultti on erilainen, ja B8:n mukana tuleva pultti ei sitten korjattuun jousijalkaan sovikaan, eikä B8 mahdu vakiopultista läpi.Vodetti kirjoitti: Sitten olisi se kaikkien suosittelema Bilstein B8 ja H&R 35mm (Jouset toki voi olla muunkin merkkiset, mutta näille ainakin TUV-hyväksyntä). Hintahan on kovempi, mutta näistä löytyy toki monelta kokemusta.
Saako halvalla hyvää ja normaaliin arkiajoon sopivaa alustasarjaa ilman rata-auton ominaisuuksia?
Anteeksi, valinnassa en osaa muuten auttaa.
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
En osaa neuvoa tuohon kunnon tarkistamiseen. Poishan ne täytyy ottaa iskareita vaihtaessa viimeistään. Joku muu ehkä auttaa.Vodetti kirjoitti:Eli B8 iskarit voi huoletta ostaa mikäli jousijalat ovat alkuperäiset ja kunnossa olevat? Tämä siis koskee vain korjattuja jousijalkoja? Pystyykö tuon jousijalkojen kunnon jotenkin tarkistamaan (Ei ole tullut koskaan perehdyttyä näihin sen enempää) irroittamatta koko jousijalkaa/iskaria/alustan osia?RokRoland kirjoitti:Omakohtaisesta kokemuksesta muistutan myös, että (ainakaan) Bilstein B8:t eivät mene (ainakaan tietyillä) korjausholkeilla korjattuihin joustintukiin. Ongelma on siinä, että yläpultti on erilainen, ja B8:n mukana tuleva pultti ei sitten korjattuun jousijalkaan sovikaan, eikä B8 mahdu vakiopultista läpi.Vodetti kirjoitti: Sitten olisi se kaikkien suosittelema Bilstein B8 ja H&R 35mm (Jouset toki voi olla muunkin merkkiset, mutta näille ainakin TUV-hyväksyntä). Hintahan on kovempi, mutta näistä löytyy toki monelta kokemusta.
Saako halvalla hyvää ja normaaliin arkiajoon sopivaa alustasarjaa ilman rata-auton ominaisuuksia?
Anteeksi, valinnassa en osaa muuten auttaa.
Kyllä ne Bilsteinit siihen alkuperäiseen menevät. Jutun juoni on nimittäin seuraava, numeroita en muista joten nämä millimetrit ovat hatusta mutta selittävät mistä on kyse:
- Alkuperäinen iskari on 45mm paksu yläpään halkaisijaltaan ja se kiinnitetään jousijalkaan mutterilla, joka on sisäkehältään vähän reilu 45mm, ja ulkokehältään sanotaan sitten vaikka 55mm. Tämä mutteri menee iskarin yläpään päälle.
- B8-iskari on 50mm paksu ja siinä tulee oma mutteri, joka on vähän yli 50mm sisäaukolla ja 55mm ulkokehällä.
- Korjatussa jousijalassa tulee oma mutteri, jossa on vakiokoon iskarin sisäpuolen ympärys 45mm, mutta 60mm ulkokehä, joka sopii käytettyyn korjausholkkiin.
- Näin B8:n mutteri on iskariin sopiva muttei jousijalkaan sopiva, ja jousijalan mutteri ei mene läpi B8-iskarista.
- Mainittakoon, että B8:n mutteri sisältää myöskin sisäänrakennetun stefan, jonka tärkeydestä en osaa sanoa mitään.
- Itse pohdin, olisiko korjausholkin oikean ulkokehän omaavaan mutteriin voinut isontaa keskireikää sopivasti ja joko mennä ilman tuota stefaa tai koneistaa vielä ura sopivalle stefalle. Lopulta hommasin toiset, käytetyt jousijalat jotka olivat ajoissa pelastettu ennen mätänemistä joten en tiedä miten kävisi.
Re: Nopeat kysymykset
Onko muilla ollut vastaavaa? Saab 900 2.3i. Öljynpainevalo ei toimi alkuunsakaan. Ei syty siis mittaristoon vaikka virrat ovat päällä. Polttimo tarkistettu ja mittaristo vaihdettu toisesta syystä, mutta kummallakaan ei vaikutusta asiaan. Luulisi, että anturivian sattuessa valo palaisi jatkuvasti, vai onko näin? Täytys saada cabben valo toimimaan, ennen kuin kesäkelit alkaa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Nopeat kysymykset
Kyllä mulla ainakin vääränmerkkisessä öljynpaineanturin vika jätti nimen omaan valon pysyvästi pimeäksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K