9-5:een vaparia
9-5:een vaparia
Onko porukat laitellu vapaavirtaussuodatinta autoihin?Muuttuuko imuäänet miten koviksi ja mikä merkki oisi hyvä?
-
- "Viggen"
- Viestit: 609
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-5:een vaparia
Aikaisempia keskusteluja aiheesta tavanneena eipä taija olla mikään järkiratkaisu. Ilmamassamittarit paskoontuu ja se kapistus on varsinkin nuorella, raskaalla kaasujalalla varustetulla kuskilla hyvä olla kunnossa turposaapissa. Eli moottorin hapensaanti ei ahdistu ihan heti vakioputsarillakaan kunhan sen välillä vaihtaa uuteen.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: 9-5:een vaparia
Ilmeisesti mielellään ei öljyttyjä suodattimia, koska niiden kanssa on ollut ongelmia MAF:n kanssa. Tosin esimerkiksi K&N kyllä kiistää, että ainakaan heidän käyttämänsä öljyt likaisivat yhtään mitään edes väärin öljyttynä. http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm
Luultavasti kuitenkin aina varmin ja paras on puhdas alkuperäinen suodatin, jos kyse ei ole tosissaan happea ottavasta isotehoisesta virimyllystä.
Luultavasti kuitenkin aina varmin ja paras on puhdas alkuperäinen suodatin, jos kyse ei ole tosissaan happea ottavasta isotehoisesta virimyllystä.
Re: 9-5:een vaparia
Kaverilla kävi silleen että ajo isoon lätäkköön ja putsariin meni vettä ja eikun puhistamaan.Onko tälläi miten yleistä?
Re: 9-5:een vaparia
^Jos suoraan alkuperäisen suodatinkotelon tilalle on laitettu sinne puskurin taakse, niin voi tapahtua hyvinkin helposti. Vielä pikkaisen ikävämpää, jos se vesi ei jää siihen suodattimeen, vaan jatkaa matkaansa
NG9-3 Aero MY05
Re: 9-5:een vaparia
Näin suoraan sanottuna:
Femmasta et saa millään järkevällä keinolla viheltävää ja puhisevaa turbo-tuuningia.
Vapari ei lisää vihellystä, eikä dumppi toimi Trionicin kanssa.
Femmasta et saa millään järkevällä keinolla viheltävää ja puhisevaa turbo-tuuningia.
Vapari ei lisää vihellystä, eikä dumppi toimi Trionicin kanssa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5:een vaparia
Kaksimäntäiset dumpit kyllä toimii paremmin T7:nkin kanssa, mutta ei se sinänsä hyödytä tässä kohtaa sen enempää.Termos kirjoitti:Näin suoraan sanottuna:
Femmasta et saa millään järkevällä keinolla viheltävää ja puhisevaa turbo-tuuningia.
Vapari ei lisää vihellystä, eikä dumppi toimi Trionicin kanssa.

Re: 9-5:een vaparia
Paino sanalla paremmin
Jokainen suhahdus kuitenkin kadottaa jo mitattua ilmamassaa. Eihän se kiihtyvyyden kannalta voi olla optimaalista, että mennään esmes kolmosella lappu lattiassa ja "tsuuh", puhalletaan putkista ilmat taivaalle neloselle vaihdettaessa, kiihdytystä kuitenkin edelleen jatkaen. Trionic siinä sitten koittaa pysyä perässä, että paljonko sitä soppaa pitäisi syöttää yms. säätöä tehdä.
Tietty jollekin voi olla tärkeää, että auto kuulostaa häijyltä, vaikka sitä tehoa ei paljon olisikaan.

Jokainen suhahdus kuitenkin kadottaa jo mitattua ilmamassaa. Eihän se kiihtyvyyden kannalta voi olla optimaalista, että mennään esmes kolmosella lappu lattiassa ja "tsuuh", puhalletaan putkista ilmat taivaalle neloselle vaihdettaessa, kiihdytystä kuitenkin edelleen jatkaen. Trionic siinä sitten koittaa pysyä perässä, että paljonko sitä soppaa pitäisi syöttää yms. säätöä tehdä.
Tietty jollekin voi olla tärkeää, että auto kuulostaa häijyltä, vaikka sitä tehoa ei paljon olisikaan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen