Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Mutta mainitsit, että vaimo ajelee autolla usein. Naisväellä on tapana saada tiedostamattaan kaikenlaista aikaan auton ratissa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
jcarlson kirjoitti:4.0TFSI V8 quattro (RS6 C7). Oli muuten melkein samat luvut B8 S4 3.0TFSI remmikoneella, sen sijaan 3.0TDI C7 Allroadissa pääsi noin 7,5 litralla. Mielenkiintoista long term dataa tulee kun ei ikinä nollaa noita.
No jo on mylly. Varmasti erittäin maukas
A7:n 3.0TFSI tuntui jo hauskalta moottorilta joten B8:kin on varmasti ollut omistamisen arvoinen. Hienoja autoja.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Juu, on pääasiallinen käyttäjä. Itse ajelen ehkä 10-15% kertyneistä kilometreistä...AZP kirjoitti:Mutta mainitsit, että vaimo ajelee autolla usein. Naisväellä on tapana saada tiedostamattaan kaikenlaista aikaan auton ratissa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Jahas, Skeidan elämä on ilmeisen rankkaa Paippisissa. Alkoi nimittäin ehdottelemaan öljynvaihtohuoltoa 2300km:n päästä, jolloin kokonaismatakaa on autolla (no okei, Skodalla) takana vasta 23000km. 30tkm on yleensä vissiin huoltoväli, eli kompuutterin mielestä olosuhteet ovat olleet ilmeisen kuluttavat kun haluaa "ennen aikojaan" huoltoon.
Tänään kävi myös keylessin kanssa "perinteiset". Rouvalla avaimet taskussa ja minä kuskina kun kurvattiin kotipihaan jossa muu perhe jäi pois kyydistä. Itse lähdin siitä vielä muutaman kilsan päähän hakemaan vähän tarvikkeita naapurin isännän tallilta. Hienosti ajelin tallin pihaan ja sammutin siihen. Siinä sitten kamppeita tallissa kasatessa muistui mieleen, että piru vieköön, taisi jäädä avaimet rouvalle...ja kyllä, eihän se suostunut käyntiin lähtemään ilman avainta Siinäpä sitten soittelemaan, että viitsisikö frau ystävällisesti ajella tuomaan avaimet minulle Onneksi ei tuon pidemmälle ehtinyt ajelemaan...
Tänään kävi myös keylessin kanssa "perinteiset". Rouvalla avaimet taskussa ja minä kuskina kun kurvattiin kotipihaan jossa muu perhe jäi pois kyydistä. Itse lähdin siitä vielä muutaman kilsan päähän hakemaan vähän tarvikkeita naapurin isännän tallilta. Hienosti ajelin tallin pihaan ja sammutin siihen. Siinä sitten kamppeita tallissa kasatessa muistui mieleen, että piru vieköön, taisi jäädä avaimet rouvalle...ja kyllä, eihän se suostunut käyntiin lähtemään ilman avainta Siinäpä sitten soittelemaan, että viitsisikö frau ystävällisesti ajella tuomaan avaimet minulle Onneksi ei tuon pidemmälle ehtinyt ajelemaan...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^Ilmeisesti Skodillac ei millään tavalla ilmaise, esim. oudolla ääntelyllä, jos auto ja avain alkavat erkaantua toisistaan ? Minulla Prius päästää pari vienoa piippausta, jos auto on käynnissä ja lähtee vaikka postilaatikolla käymään avaimet taskussa, ihan vaan merkiksi siitä, että autojen ja avaimien olisi syytä olla samassa paikassa kun ollaan virrat päällä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^yleensä kyllä piippaa juu varsin voimallisestikin, mutta nyt se meni joko ohi tai sitten jostain syystä X jätti piippaamatta...
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Täällä pyörivät lienee keskimääräistä paljon paremmin autoasioista perillä, mutta keskimääräinen tuulipukupena ihan oikeasti käsittämättömän usein kuvittelee että tuollaisen huoltoväli on 30tkm/2v ja tulevat valittamaan että on jotain vikaa kun auto pyytää huoltoon ennen sitä..
VW ois päässy varmaan maksamasta muutaman tuhannen 1,4TSI:n jakopäärempankin jos käyttäisivät vastaavaa systeemiä kuin mersulla että huoltokirjaan merkattaisiin huoltoa tehtäessä auton ilmoittamat jäljellä olevat km/päivät (tai ylitys). Nyt riitti se ettei ole 30tkm/2v ylitetty, eli tyhmimmät on voineet ajaa tuplat siihen nähden mitä olisi pitänyt..
VW ois päässy varmaan maksamasta muutaman tuhannen 1,4TSI:n jakopäärempankin jos käyttäisivät vastaavaa systeemiä kuin mersulla että huoltokirjaan merkattaisiin huoltoa tehtäessä auton ilmoittamat jäljellä olevat km/päivät (tai ylitys). Nyt riitti se ettei ole 30tkm/2v ylitetty, eli tyhmimmät on voineet ajaa tuplat siihen nähden mitä olisi pitänyt..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Helppo ratkaisu. Pyytää luovutushuollossa kiinteän öljynvaihtovälin. Voi ajella halutessaan halvemmalla öljyllä, eikä tarvi lisätä sitä huoltsikan parinkympin purnukkaa jota taaskaan ei ollut reissussa mukana.
Ja jos kilsat jää pieniksi niin miksi samoilla öljyillä ylipäätään pitäisi ajaa vuotta enempää.
Ja jos kilsat jää pieniksi niin miksi samoilla öljyillä ylipäätään pitäisi ajaa vuotta enempää.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Bensakoneissa tuo pitää paikkansa mutta nykyiset Skodan dieselit vaativat tuota *tun VW507-luokituksen öljyä vaikka olisikin kiinteä huoltoväli. Ei tuossa 30tkm / 2v öljynvaihtovälissä ole kyllä mitään järkeä täällä pohjolassa minunkaan mielestäni. Öljynvaihto on kuitenkin yksi halvimmista keinoista suojella konetta pitkässä juoksussa...
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Juu kuranvaihtoon laitettu anomus Mäkelän Autolle Järvenpäähän muutaman viikon päähän. Saas nähdä milloin kerkiävät kiireiltään vastaamaan, että suostuvatko myöntämään audienssin. Ajattelin nyt siirtää Skeidan huollosta tulevat fyrkat lähemmäs kotipitäjää enkä noille Hyvinkään lasipalatseille
Samaan syssyyn ulosmittaan myös liisariin kuuluvan sijaisauton määräaikaishuoltojen ajaksi. Saapahan kokeilla taas jotain uutta ja ihmeellistä kikotinta ihan ilmatteeks. Foordsonin kanssa ajelin tohon firman viereiseen Vaunulaan ja kävelin kustannuspaikalle ja takas autoa hakemaan huoltojen valmistuttua. Jälkikäteen mietittynä sehän oli tyhmää, koska A) kävely on vaarallista ja B) leaseplan pääsi liian halvalla
Ja juuri tätä kirjoittaessani soittivatkin Mäkelältä, että huolto OK ehdotettuna aikana.
Samaan syssyyn ulosmittaan myös liisariin kuuluvan sijaisauton määräaikaishuoltojen ajaksi. Saapahan kokeilla taas jotain uutta ja ihmeellistä kikotinta ihan ilmatteeks. Foordsonin kanssa ajelin tohon firman viereiseen Vaunulaan ja kävelin kustannuspaikalle ja takas autoa hakemaan huoltojen valmistuttua. Jälkikäteen mietittynä sehän oli tyhmää, koska A) kävely on vaarallista ja B) leaseplan pääsi liian halvalla
Ja juuri tätä kirjoittaessani soittivatkin Mäkelältä, että huolto OK ehdotettuna aikana.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Katos perhanaa näin on. Perustellaan hiukkassuodattimella.koistha kirjoitti:Bensakoneissa tuo pitää paikkansa mutta nykyiset Skodan dieselit vaativat tuota *tun VW507-luokituksen öljyä vaikka olisikin kiinteä huoltoväli. Ei tuossa 30tkm / 2v öljynvaihtovälissä ole kyllä mitään järkeä täällä pohjolassa minunkaan mielestäni. Öljynvaihto on kuitenkin yksi halvimmista keinoista suojella konetta pitkässä juoksussa...
Omituisena yksityiskohtana kerrottakoot että 502.00 kelpaa Seatin bensaturboon, muttei Skodaan. Näin ollen pihavarastoon jäänyt Dexos2 ei kelpaa enää minnekään. 504.00 irtoaa esim. Castrol Edge titaniumina alle kympin litrahinnalla joten ei ihan paha.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Skeida kelkottu huoltoon tänä aamuna huoltonäytön sanoessa, että öljynvaihtohuoltoon 500km. Matkamittarissa jotain 22600km. Muistinpas siinä vielä Mäkelän Auton pihalla katsoa, että miltä öljyn määrä tikussa näyttää. Ei niin suureksi yllätykseksi näytti olevan 2-3mm yli tikun minimimerkin Eli tasaista on VAG laatu, kun kaksi Golffilla ajelevaa kolleegaa joutuivat lisäämään molemmat 25tkm tienoilla sen litran verran. Samoin olisi varmaan tuollekin käynyt jos ei olisi halunnut huoltoon jo ennen tuota 25tkm "rajapyykkiä".
Lisätöinä huollossa pyydetty uus patteri kaukosäätimeen, että ei tartte sen takia käydä kääntymässä "pajalla"... Katsotaan mitä sanovat luovutuksessa, tuskin mitään ihmeitä on löytynyt.
Sijaisautoksi sain upean norsunluunvaalean limousinen: merkki Opel, malli Karl. Huikee peli litrasella ei-niin-ihmemoottorilla (55kw / 75hv). Nastameteli on vaan melkonen Skeidaan verrattuna. Voi toki johtua siitäkin, että Skodas on Miseliiniin Xin3 nastat ja Opelissa näytti olevan Noksun Hakkaspede 8:t.
Kivasti noissa pikkuautoissakin on nykyään varusteita. Löyty mm. kaistavahti, cruise, parkkitutkat eteen ja taakse, lämmitettävä ratti. Puutelistalla toki automaatti-ilmastointi (tuossa siis manuaali). Näppärä peli pikkupyöritykseen, mutta ei herätä kyllä kummempia tuntemuksia.
EDIT: Huollossa ei huomautettavaa. Seuraavan kerran taas pajalle kun jakarin kuva ilmestyy tauluun.
Lisätöinä huollossa pyydetty uus patteri kaukosäätimeen, että ei tartte sen takia käydä kääntymässä "pajalla"... Katsotaan mitä sanovat luovutuksessa, tuskin mitään ihmeitä on löytynyt.
Sijaisautoksi sain upean norsunluunvaalean limousinen: merkki Opel, malli Karl. Huikee peli litrasella ei-niin-ihmemoottorilla (55kw / 75hv). Nastameteli on vaan melkonen Skeidaan verrattuna. Voi toki johtua siitäkin, että Skodas on Miseliiniin Xin3 nastat ja Opelissa näytti olevan Noksun Hakkaspede 8:t.
Kivasti noissa pikkuautoissakin on nykyään varusteita. Löyty mm. kaistavahti, cruise, parkkitutkat eteen ja taakse, lämmitettävä ratti. Puutelistalla toki automaatti-ilmastointi (tuossa siis manuaali). Näppärä peli pikkupyöritykseen, mutta ei herätä kyllä kummempia tuntemuksia.
EDIT: Huollossa ei huomautettavaa. Seuraavan kerran taas pajalle kun jakarin kuva ilmestyy tauluun.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Eilen vaihtui Vianorilla alle kesäkumit mittarilukeman ollessa n. 24060km. Nastakatoa oli etukumeissa jo jonkun verran. Hiljenihän tuo hieman talvikumeihin verrattuna ja hieman ohjauskin terävöityi. Ei muuta raportoitavaa paitsi se, että eikö noiden "asiantuntevien rengasammattilaisten" kuuluisi resetoida rengaspainevahti renkaiden allelaiton yhteydessä? Jos kuuluisi, niin ei toteudu ainakaan Hyvinkään Vianorilla. Tänään taas tuli herjat rengaspaineista ja sama homma oli focuksessakin jokaisen kuminvaihdon jälkeen kun oli ajanut muutaman kymmenen kilometriä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^Ne vaan vaihtaa renkaat, ei ne muusta tiedä tai välitä. Olikos sulla muuten koskaan mitään häikkää Fokkerin rengaspainepimputtajien kanssa ? Että tietää vähän varautua. Siellä Paippisissa kun on sen verta extreme-olosuhteet, että ainaskin joutuivat testiin. Jos sais ensi viikolla kesikset haltuun, sikäli kun Schenker ne Hesasta sai roudattua Porvoon Laakkoselle tänään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ei. Painevahti (se passiivinen) toimi ku junan vessa. Varoitti aina vuorokauden sisään siitä kun oli vaihdettu kesä/talvikumit ja kerran varoitti ihan aiheesta kun rengasasiantuntijan asentama uusi venttiili oli susi. Silloin siis tyhjässä kumissa oli paine n. 1bar ja muissa se 2.2+bar. Kumi siis tyhjeni itsekseen n. Barin verran hieman vajaassa viikossa. Vahti varoitti kahdesti, ekalla kerralla pumppasin kumin täyteen ja tokalla varoituksella vaihdoin kotoa hyllystä löytyneen venttiilin 'sielun' ja pumpasin täyteen, jonka jälkeen ilma alkoi pysyä renkaassa.