No tuohan on kätevä tapa ollu tuhota filtteri. Ei ainakaan katsuri hoksaa kovin helposti, koska ei tietenkään näy ulospäin milläänlailla .AZP kirjoitti: Itse asiassa homma selviää varmasti vain irrottamalla pöntöstä takapäästä putki ja kurkkaamalla taskulampulla sisään. Joku on voinut poistaa DPF:n niinkin, että on vain ottantu autosta pöntön irti ja vetänyt vaikkapa piikkauskoneella sisällön tuusan nuuskaksi pakoputken reikien kautta. Sisään jää vielä varmasti ehjää kennoa, mutta kun saa keskelle toteutettua riittävän ison reijän, niin kaasut kulkeutuu kyllä läpi ilman huolta suodattimesta.
Itse en ole tätä siis kokeillut, mutta aikanaan tällaisenkin vinkin DPF-poiston "helpompaan toteuttamiseen" sain.
Eihän tuossa sit mitään järkeä ole lähteä ainakaan uusimaan DPF:ää. Lienee hinta aikalailla sama laittaako softan vai uuden DPF:n. Kuljettajan kannalta turha miettiäkkään kumpi vaihtoehto vaikuttaa hauskemmalta.
Vai oonko ihan väärässä, että softalla TuplaTiDin savuarvoja saa vähän alaspäin, että alittaa ton 1.5:n ilman suurta pelkoa takapuolessa?