Saabi räjähti... "Korjattu"
Pultiti eivät ole venyviä. Jossain klonkswageneissa on ainakin venyviä, mutta ei saabissa ole käytetty. Toki joku huolto-opas sanoo, että kannen voi kiristää samoilla pulteilla vissiin 4 kertaa, sitten pitäis vaihtaa pultteja, mutta kuinkahan moni on loppujen lopuksi ostanut uudet pultit.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ihan kelpo, kunhan varmistaa että mukana tulee Elringin kansipahvi. Välillä tullut jotain shittiä mutta viimeksi taas kuukausi-pari sitten tuli Elringiä.Ransu kirjoitti:Okei Nyt uskon että ei ole venyvät pultit...![]()
Mitens toi motonetin yläpään-tiivistesarja... hyvä vai huono?
Onko kellään kokemuksia...![]()
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Tässä yksi ohje joka sanoo että Saabin pultit ovat venyviäG-mies kirjoitti:Pultiti eivät ole venyviä. Jossain klonkswageneissa on ainakin venyviä, mutta ei saabissa ole käytetty. Toki joku huolto-opas sanoo, että kannen voi kiristää samoilla pulteilla vissiin 4 kertaa, sitten pitäis vaihtaa pultteja, mutta kuinkahan moni on loppujen lopuksi ostanut uudet pultit.
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... 6bolts.htm
Kiristyskertojen määrästä tai pulttien maksimipituudesta ei mainita.
Viimeksi muokannut jus, Ma Helmi 06, 2006 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pakko se on minunkin uskoa, kun kerran paperissa niin lukee(venyvät pultit). Hyvä, että vielä tässä vaiheessa oppii jotain uutta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ööööö... mihinkäs sitä nyt uskoisi. Toivotaan, ettei tule kannen avaaminen hetkeen eteen. Tai jos tulee, niin uudet pultit sitten.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tietäjiä ja taitajia ja erimielipiteitä. Asiaa on käsitelty ja saabilla taitaa olla uusi ohje olemassa jonka mukaan ei tarvi kiristää uudelleen.
Useampi kansi tullut laitettua ilman jälkikiristystä. Toimii.
Useampi kansi tullut laitettua ilman jälkikiristystä. Toimii.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Uusimman ohjeen mukaan vain B-moottorin kannet jälkikiristetään. H-moottorin kannet vedetään kertavedolla momenttiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Olen kuullut, että jälkikiristys tunninkin päästä ensimmäisestä kiristyksestä voi vetää pultteja hieman lisää kireämmälle. Alumiinin ominaisuuksista kait johtuu? Täytyy sitten muistaa, että kuiva pultti ei mene niin tiukalle, kuin öljytty pultti samalla momenttiavaimen säädöllä. Toinen mielenkiintoinen seikka on se, että mitä pidempi jatkovarsi ja hylsy yhdistelmä on momenttiavaimen kanssa käytössä, sen löysemmälle pultti jää todellisuudessa. Tätä ollaan tutkittu ihan käytännössä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01