Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Tällainen osui silmään:
http://yle.fi/uutiset/3-9552451
Eipä taidettu saada tyhjentäviä vastauksia tosin tästäkään..
http://yle.fi/uutiset/3-9552451
Eipä taidettu saada tyhjentäviä vastauksia tosin tästäkään..
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Audilta olisi pitänyt etsiä tukivarsi, joka Lemförderin valmistama. Osassa orggisvarsia on TRW leima ja osassa Lemförderin leima.
Näitä hiottuja VW/Audi logoja löytyy paljon muistakin osista. Esim. kaasuläppäkoteloita, EGR-venttiileitä, moottorin tunnistimia jne. jne.
Näitä hiottuja VW/Audi logoja löytyy paljon muistakin osista. Esim. kaasuläppäkoteloita, EGR-venttiileitä, moottorin tunnistimia jne. jne.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Näitä löytyy kyllä joka automerkkiin... hassu ilmentymä miten näitä uutisia luetaan ja tulkitaan. Eikä tuo ole edes uutinen niille jotka on varaosien kanssa ollut tekemisissä. Joskus oli jopa villi huhu että siinä hiotussa osassa ei olisi edes ollut mitään logoa vaan hionta tehty tyhjälle kohdalle
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Kappas, Ylehän on ottanut huoltopalvelutkin tutkintaan.
http://yle.fi/uutiset/3-9552441
Kyllä nyt marmoritiskiä lyödään Osa marmorin perusteluista kuulosta lähinnä pelottelulta: ei-merkihuollossa on kuin valelääkärissä kävisi ja jäteöljytkin päätyy maperään?
http://yle.fi/uutiset/3-9552441
Kyllä nyt marmoritiskiä lyödään Osa marmorin perusteluista kuulosta lähinnä pelottelulta: ei-merkihuollossa on kuin valelääkärissä kävisi ja jäteöljytkin päätyy maperään?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 17:38
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Tuli oikein ääneen naurahdettua välelääkärivertaukselle.AZP kirjoitti: kuin valelääkärissä kävisi ja jäteöljytkin päätyy maperään?
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Tämähän se parasta oli:
– ZF:n osia toimitetaan autonvalmistajien kokoonpanolinjoille sekä jälkimarkkinoille ZF:n jälkimarkkinaorganisaation kautta. Esimerkiksi alustan osista vastaa Lemförder. Tämä menettelytapa on kirjattu EU:n jälkimarkkinoita koskevaan ryhmäpoikkeusasetukseen, ZF-konsernin jälkimarkkinoiden viestintäjohtaja Fabiola Wagner kirjoitti A-studiolle.
Blaablaaliirumlaarum, se on laillista.
Jarrulevyjen ja palojen vaihto ei vaadi minkäänlaisia seiniä ympärilleen, hyvin onnistuu täällä rivarin pihalla. Kesäkelit on tieten suotavat
– ZF:n osia toimitetaan autonvalmistajien kokoonpanolinjoille sekä jälkimarkkinoille ZF:n jälkimarkkinaorganisaation kautta. Esimerkiksi alustan osista vastaa Lemförder. Tämä menettelytapa on kirjattu EU:n jälkimarkkinoita koskevaan ryhmäpoikkeusasetukseen, ZF-konsernin jälkimarkkinoiden viestintäjohtaja Fabiola Wagner kirjoitti A-studiolle.
Blaablaaliirumlaarum, se on laillista.
Jarrulevyjen ja palojen vaihto ei vaadi minkäänlaisia seiniä ympärilleen, hyvin onnistuu täällä rivarin pihalla. Kesäkelit on tieten suotavat
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Tuossahan ei ZF:n edustaja kuitenkaan sanonut mitään siitä onko ne silti samoja osia, alkuperäisosien toimittajatkin saattaa vaihtua ja esimerkiksi saman audin alatukivarret saattaisi olla lemförderiltä ja ylätukivarret trw..
Noiden ylihintaisten volkkarien tukivarsia on tullut kateltua enemmän kuin välittäisin ja melkein kaikista alumiinisista lemförderin osista on jotain sipastu pois, pl. eräät etuvakaajan tangot, niissä on vag:n osanumero kyljessä
Se "urbaani legenda" on kyllä ihan totta, nyt ei vaan osunut oikeita osia vertailuun..
Noiden ylihintaisten volkkarien tukivarsia on tullut kateltua enemmän kuin välittäisin ja melkein kaikista alumiinisista lemförderin osista on jotain sipastu pois, pl. eräät etuvakaajan tangot, niissä on vag:n osanumero kyljessä
Se "urbaani legenda" on kyllä ihan totta, nyt ei vaan osunut oikeita osia vertailuun..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Merkkiliikkeen edustaja ampui itseään jalkaan noilla ala-arvoisilla vertauksilla. Kyllä oma kustannustaso pitäisi pystyä perustelemaan muita alan toimijoita arvostelematta.
Jutussakin mainittu saksalainen konserni on kyllä malliesimerkki organisaatiosta, jossa omistajat on peloteltu takuun raukeamisen, turvallisuuden jne varjolla käyttämään autojaan noissa lasikomplekseissa.
Jutussakin mainittu saksalainen konserni on kyllä malliesimerkki organisaatiosta, jossa omistajat on peloteltu takuun raukeamisen, turvallisuuden jne varjolla käyttämään autojaan noissa lasikomplekseissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Olen sattunut saamaan emännän entiseen audiin pari tarvikeliikkeestä ostettua (tilasivat jostain) lemförder osaa joissa oli jopa vielä paikallaan stanssattuna tehtaan merkkirinkulat. Eikä ollu mitään piraatti kiinakopioitakaan. Hinta oli noin puolet marmorilta kysytystä hinnasta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
No ainakin Saabin ja/tai GM:n logoilla varustettua öljyä ja öljynsuodatinta ainakin löytyy vaikkapa Motonetista.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
Ne kuitenkin myydään genuine GM:nä. Noissa tukivarsissahan on kyse siitä, että laitettaisiin GM:n öljypönikkään tai suodattimeen Motoxin tarrat ja laskettaisiin hintaa 30 %.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Orggis- vai tarvikeosa? Yle tutkitutti osia
No hyvä esimerkki oli about kuukausi sitten kytkinpääsylinteri: kysyin nimeltä mainitsemattomasta marmoriliikkeestä sylinteriä, orkkis GM/Saab sylkky oli 200€ ja kuulemma tarvikeosat on järjestään paskaa. Tilasin toisaalta n. 1/4 hinnalla TRW:n valmisteen, joka vaikutti jo ulkoisiltakin ominaisuuksiltaan laadukkaammalta kuin alkuperäinen joka korvattiin. TRW:n valmistamia näytti olevan mm. Jarrupääsylinteri ja pari muutakin kikkaretta konehuoneessa. Se että tuleeko nuo omalla merkillä myytävät tarvikeosat samalta linjalta kuin autovalmistajille myytävät on sitten asia erikseen, mutta kun ajattelee eroa vaikka tuossa em. Sylinterissä, joissa on hyvin vähän liikkuvia osia, on mahdollisuus muuttaa osaa vähäinen muuten kuin tiivisteiden ja ulkoisen materiaalin osalta. Tässä tapauksessa uskon tarvikeosan olevan näistä se paremmilla materiaaleilla kasattu, alkuperäinen oli läpeensä muovinen, kun tarvike oli alumiinista koneistettu.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996