Todella kiva että jaksoit vastata. Nää on näitä UKK-luokkaan meneviä kyssäreitä. Armeijassa opetettiin, että ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä kysyjiä .vesa67 kirjoitti:Kysymykset
9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä* myynnissä!
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Juupa juu, tuli tilailtua etuakselistolle vähän uutta osaa niin kehtaa käydä sitten teettämässä tuon nelipyöräsuuntauksen. Taakse on uusittu puslat silloin kun tämä on suomessa katsastettu ensimmäisen kerran, joten niiden luulisi olevan ihan iskussa vielä.
Jarruosia pitäisi tilailla, mutta en ole ihan varma levyjen halkaisijasta. Sen verta osaan sanoa, että edessä on isompi levy kuin 288 mutta pienempi kuin 308. B-pilarissa olevassa tarrassa on kirjaimet AF, jostain löysin tiedon että silloin levyn koko olisi joku 296 tai 302. Otan nyt varmaan rauhallisesti ja mittaan sitten mittanauhalla kun käyn etuakseliston kimppuun. Parasta tässä on se, etten enää edes löydä noita sivuja mistä tuollainen muistikuva jäi. Neobrothersilta noita osia kattellut, tarkoitus olisi laittaa EBC:n palikat. Villinä korttina on vielä Black Diamondin levyt ynnä palat.
Suunnittelin myös HEL-performancen jarruletkuja, mutta siellä on listattuna vaihtoehdot 98-01 ja 02-05. Eroaako letkut näissä uusimmissa jotenkin? Motonetistä kun katsoin niin samoja osia tarjosi 02 kanssa.
Sitten tuli tilailtua vähän hinkuttelu aineita.
Salkun sisältö.
Silkkipussukan sisältö.
Jarruosia pitäisi tilailla, mutta en ole ihan varma levyjen halkaisijasta. Sen verta osaan sanoa, että edessä on isompi levy kuin 288 mutta pienempi kuin 308. B-pilarissa olevassa tarrassa on kirjaimet AF, jostain löysin tiedon että silloin levyn koko olisi joku 296 tai 302. Otan nyt varmaan rauhallisesti ja mittaan sitten mittanauhalla kun käyn etuakseliston kimppuun. Parasta tässä on se, etten enää edes löydä noita sivuja mistä tuollainen muistikuva jäi. Neobrothersilta noita osia kattellut, tarkoitus olisi laittaa EBC:n palikat. Villinä korttina on vielä Black Diamondin levyt ynnä palat.
Suunnittelin myös HEL-performancen jarruletkuja, mutta siellä on listattuna vaihtoehdot 98-01 ja 02-05. Eroaako letkut näissä uusimmissa jotenkin? Motonetistä kun katsoin niin samoja osia tarjosi 02 kanssa.
Sitten tuli tilailtua vähän hinkuttelu aineita.
Salkun sisältö.
Silkkipussukan sisältö.
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
naputtele toi sun vin tänne:
http://www.thesaabsite.com
Sieltä avautuu sulle varustelu ja kertoo minkä kokoiset jarrulevyt sulla on, sikäli mikäli niitä ei ole päivitetty isompiin.
http://www.thesaabsite.com
Sieltä avautuu sulle varustelu ja kertoo minkä kokoiset jarrulevyt sulla on, sikäli mikäli niitä ei ole päivitetty isompiin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Jep tätä on jo kokeiltu, antaa 15&16 jarrukooksi, eli pitäs olla 288 kaiken järjen mukaan. Mutta tein pahvista sapluunan tuohon kokoon, ei sopinut millään lailla levyn ympärille. Tein tänään 302 sapluunan, joka sopi parin millin heitolla paikalleen. Tätä on harrastettu entisen omistajan toimesta Ruotsissa, joten siellä on ilmeisesti levyt vaihtuneet jossain välissä. Sen verta osaan sanoa, että kun syksyllä pyörittelin 16" kitkat alle Saabin omilla vanteilla, niin ne sopivat aivan just ja just vanteen sisään. Tosin tässä on joku sport-alusta ruksittu, siinä taitanee tulla vähän isommat jarrut mukaan, ehkä.tturku kirjoitti:naputtele toi sun vin tänne:
http://www.thesaabsite.com
Sieltä avautuu sulle varustelu ja kertoo minkä kokoiset jarrulevyt sulla on, sikäli mikäli niitä ei ole päivitetty isompiin.
Jos vain pystyisin niin olisin jo irroittanut levyt ja mitannut ne. Mutta huonolla tunkilla, huonoilla työkalulla ja kerrostalon parkkipaikalla turaaminen ei ihan hirveästi nappaa. Periaatteessa voisi yrittää pyytää työkaveria avustamaan töistä lähtiessä niin, että saisi luotettavammin mitattua kuin pahvilla.
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Enpä ollut tänne vissiin asiasta maininnut, mutta tuollaiset tuli napattua postista kun töihin tulin. Samassa paketissa tuli uudet pyyhkijät, eteen ja taakse. Tämän hetkisissä nappuloissa tuo volyymi puoli on toiminut niin ja näin. Infonäyttöä ohjaavat nappulat ovat toimineet moitteitta.
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Kävin ärrältä nappaamassa erään auton osia sisältävän paketin ja ajattelin, että jos sitä kävis itsekkin pikku vappuajelulla nauttimassa hyvästä kelistä. Tässä ollaan Varkauden lentokentällä ihmettelemässä maailmaa ja likaista autoa. Ainakin miljöö sopii in historiaan.
Vähän netistä ihmettelin kuvia, alkoi mietityttämään että jos vetäisi mustaksi nuo keulan kromit.
Vähän netistä ihmettelin kuvia, alkoi mietityttämään että jos vetäisi mustaksi nuo keulan kromit.
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Pikku päivitystä tänne, tämä laitos käytiin softaamassa viime perjantaina. On kyllä huomattavasti pirteämpi ja mukavempi ajella. Samalla avattiin opensid käytettäväksi ja taaemman lambdan diagnostiikka pois, niin ei sytyttele enää vikavaloa ja tee P0420 koodia. Softaus teetettiin täällä http://www.kallekiviranta.fi
Tieto lisää tuskaa, sanotaan. Piti taas paikkansa, kun pääsi tuonne Sidin syövereihin tutustumaan. mAir ei pysy mReq:un mukana täyskaasulla, ajattelin kokeilla IMMun putsausta ja kajota evap-linjoihin samalla. Pinl nousee korkeimmillaan ~1800 lukemiin. Siinä sivussa menis ahtovuotojenkin tutkinta ja hutkinta. Jos ei muu auta niin sitten uutta IMMua kehiin. Tässä on suht tuore, muistaakseni uusittu silloin kun tämä on Suomeen rantautunut, eli talvella -15. Tähän on joku joskus laittanut vv-suodattimen, joten IMMun likaisuus/nopea rikkoutuminen ei ole kovin kaukaa haettua.
Alustaremppaa olis ensi viikolle tiedossa, samalla katon jarrujen mitat ja varmaan laitan uutta osaa tilaukseen.
Tieto lisää tuskaa, sanotaan. Piti taas paikkansa, kun pääsi tuonne Sidin syövereihin tutustumaan. mAir ei pysy mReq:un mukana täyskaasulla, ajattelin kokeilla IMMun putsausta ja kajota evap-linjoihin samalla. Pinl nousee korkeimmillaan ~1800 lukemiin. Siinä sivussa menis ahtovuotojenkin tutkinta ja hutkinta. Jos ei muu auta niin sitten uutta IMMua kehiin. Tässä on suht tuore, muistaakseni uusittu silloin kun tämä on Suomeen rantautunut, eli talvella -15. Tähän on joku joskus laittanut vv-suodattimen, joten IMMun likaisuus/nopea rikkoutuminen ei ole kovin kaukaa haettua.
Alustaremppaa olis ensi viikolle tiedossa, samalla katon jarrujen mitat ja varmaan laitan uutta osaa tilaukseen.
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Tänään tuli sitten laitettua uudet alatukivarret ja pallonivelet alle. Ihan ok kunnossa oli noi vanhat, mitä nyt ruman näkösiä. Maalasin uudet osat, ajatuksena olis jarruosat sitten satuloita myöten vetää samaan väriin, kun niitä alan laittamaan. Raidetangon päitä en vaihtanut, Motonetillä oli tarjota vain tarviketta. Sitten kun on uudet alla niin vois suunnata sinne suuntauksiin ja muutoskatsastukseen.
Marmorilta kävin hakemassa uuden IMMun, edelleen täyskaasulla mAir jää 950 paikkeille. Yritin noita linjoja ja takaiskuja tutkia, ainaskin kaikki takaiskut oli mitä kokeilin oli iskussaan. Paremmalla muistilla varustettu olisi ehkä muistanut kysyä niitä raidetangonpäitä samalla keikalla.
Lisäksi laitoin sen Ezlipin etupuskuriin, siitäkin kuva alla.
Jotenkin vaikea ottaa kuvaa missä lippa näkyy selvästi, yritin ylivalottaa kuvaa vähän jos se erottuisi paremmin.
Marmorilta kävin hakemassa uuden IMMun, edelleen täyskaasulla mAir jää 950 paikkeille. Yritin noita linjoja ja takaiskuja tutkia, ainaskin kaikki takaiskut oli mitä kokeilin oli iskussaan. Paremmalla muistilla varustettu olisi ehkä muistanut kysyä niitä raidetangonpäitä samalla keikalla.
Lisäksi laitoin sen Ezlipin etupuskuriin, siitäkin kuva alla.
Jotenkin vaikea ottaa kuvaa missä lippa näkyy selvästi, yritin ylivalottaa kuvaa vähän jos se erottuisi paremmin.
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Tämä se vain paranee.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Kiito kiitos, yritetään tehdä itselle mieluisaa. Hyvä jos muutkin tykkää!Mikki2 kirjoitti:Tämä se vain paranee.
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Nii juu ja tuli etulevyt mitattua, olivat 308mm kokoiset laikat. Ja kuskin puolella oli tietysti mulkattu se jarrulevyn pikku kuusiokolon kanta. Täytyy kokeilla irtoaako vanhalla torx-kikalla vai joudunko ottamaan Esabin esille. Joudun jonain päivänä vielä kuskin puolta vähän ropaamaan niin voisi kokeilla samalla.
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Pientä väliaikatietoa, piti saada jotain Rotia tähän hommaan uusien vanteiden Formissa. Eli jos jotain kiinnostaa niin nuo Dotzit ovat kohta myynnissä. Väsäilen myöhemmin ilmoituksen tuonne kauppapaikalle, kun olen saanut uudet vanteet alle. Strategiset mitat noissa on siis 8x19 ET40. Todnäk ilman kumeja vaihtavat omistajaa. Lipoissa muutamia kanttari jälkiä edellisten omistajien jäljiltä, mutta eivät täristä kummemmin ainakaan 0-180 vauhdissa. YV:tä voi laittaa jo tässä vaiheessa jos kiinnostaa.
Pyydän anteeksi ensimmäisen lauseen sanaleikkiä. Varsinkin jos vitsi ei auennut
Pyydän anteeksi ensimmäisen lauseen sanaleikkiä. Varsinkin jos vitsi ei auennut
9-5 2.3t BioPower -08
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Nopeeta toimintaa nettivanteelta, toissailtana laitoin tilauksen 22 aikaan ja tänään klo 13 oli postipate ovella.
Eli käytetyt Rotiform BLQ 8,5x19 ET45. Yksi vanne oli täysin virheetön(kuva1), kahdessa oli pientä hapettumaa pinnassa(2) ja yhdessä oli hentoinen kanttarijälki(3).
Eli käytetyt Rotiform BLQ 8,5x19 ET45. Yksi vanne oli täysin virheetön(kuva1), kahdessa oli pientä hapettumaa pinnassa(2) ja yhdessä oli hentoinen kanttarijälki(3).
9-5 2.3t BioPower -08
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Nyt vain CDLC tarra takalasiin ja naureskelee kiinavanteille?
Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*
Ei todellakaan NPS/CDLC on kyllä pahinta syöpää mitä autoharrastajien parista tiedän. Itse asiassa tiedän aika monta sen porukan kannattajaa, jotka ajelee tinoilla.Killerhangar kirjoitti:Nyt vain CDLC tarra takalasiin ja naureskelee kiinavanteille?
9-5 2.3t BioPower -08