Nyt sitten on vaihtunut nuo jäähiplarit myös etuakselille, ja jokunen tuhat on tullut Dunlopeilla ajeltua.Fakiiri kirjoitti:Mystinen oli tuon taka-aksellilla pyörineen Hantuukin tarina. Ajoin viime talvena metsän siimeksessä johonkin pahemman luokan
routakuoppaan ja vaurioita aloin epäillä vasta kun alkoi rengas oireilemaan tyhjentymällä hitaasti. Kerran viikkoon kun laitteli tuoretta ilmaa sisään niin pärjäili......
No eihän nuo renkaat enää uudet olleet, joten taka-akselille vaihtui nyt sitten Dunlopin jäähiplarit koossa 205/60/16.
Eipä löytynyt voorumilta isompaa porukkaa noita dunloppeja haukkumaan, joten luottavaisin mielin eteenpäin. Olihan nuo kai parivuottasitten ihan hyvin testeissäkin pärjänneet. Ei ehkä hinta/laatusuhteeltaan paras mahdollinen malli, mutta hyvä mieli nyt ainakin jäi , kun tuli tuettua pitkästä aikaa paikallista rengas alan yrittäjää.
Ajellaan nyt tällä sekoituksella lumettoman joulun yli ja jos sitten uutena vuonna kävisi päivittämässä nuo Dunlopit myös etuakselille.
Hieno tuntuu olevan vaikutus ainakin tuolla kantavuuden nousulla 91 >> 96. Nyt tuntuu että perä ei notku ja lieru joka mutkassa.
En tiedä onko nuo Hankuukit lähtökohtaisesti löysempirunkoisia kuin muut, mutta tällä kokemuksella voisin sanoa että tuo 91 kantavuus on kyllä femmaan liian pieni, vaikka laskennallisesti olisikin riittävä. Toinen ilahduttava ominaisuus tulee luultavasti tuon profiilin korotuksen kautta. Siltojen liityntäsaumat ja muut terävät montut tuntuvat jäävän nyt paremmin auton ulkopuolelle.
Muutenkin varsin onnistuneilta mustiltajapyöreiltä tuntuvat nämä Dunlopit. Jarrutus ja kaarrepitoa ei riitä monessakaan paikassa hermot testaamaan. Melukin varsin maltillinen.... Tietenkin vertailu tehdään taas lähes neljätalvea ajettuihin renkaisiin, ja kulumisestahan näiden Dunlopien osalta ei vielä mitään käsitystä....