NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Killerhangar
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Killerhangar »

On tiettyjä asioita mitä en oikeen ymmärrä. Ja yks on se että käytettyjä jarruja auton alle. Vaikka mäkin nyt persaukinen olenkin niin kyllä mulla on rahaa sentää heittää ihan orkkista palikkaa jarruihin. :?

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nii no periaattees oon samaa mieltä mut käytännös en. Jarrulevylle valmistaja määrittelee minimipaksuuden. Jarrupala on loppu kun kulutuspinta on loppu. Sama kai se on minkä ruoskan alla niitä rahnuttaa kohti käyttöiän loppua... Käytetyt ja ruosteiset ne kuitenki on ekan ajopäivän jälkeen.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Avo on nukkunu pressutallissaan aika tyytyväisenä. Oon tyhjäilly vesikippoja ja nuuskinu sisälle tämän tästä, eikä homeesta ole tietoakaan. Taas siis yksi haaste voitettu. Kevään herättelyosat tuli haettua Motonetistä eli kannu Teboil Diamondia ja öljynsuodatin. *Köhköh* edellisillä öljyillä on ajettu jo kaks vuotta. Longlife sanon mä. Vaihto vaan unohtu viime vuonna, kun ajokertoja oli kolme: siirto uuden kämpän pihaan, Hangon Regatta sekä syyskokous. Vai oliko se kevätkokous. Vai syyskokous 2015. En minä muista. Oli kuinka oli, hyihyi minua. En edes katsastanut viime vuonna :D

Bongasin foorumilta talvella 18" Hirschit. Ei ne rumat 19", ei ne 17" kottikärrynpyörät, vaan rehdit kuuslapaset 18" mallit, joissa on syvennys kehällä tarraa varten. Mahtuvat tulevien jarrujen kanssa pyörimään. Melko rujos kunnos, kävivät jo hitsarillakin. Jokunen halkeama oli täytettävänä... Uudet tarratki löyty eBaystä.

Kuva

Alunperinhän idea oli viedä nuo puhallettavaksi ja maalattavaksi. Sitte kumit päälle. Tässä on krooninen persaukius vaan iskeny, niin ostin sitte kolme purkkia akryylimaalia Motonetistä, kun myyntitekstiki oli tosi mairitteleva:
Car-Rep® vannemaaleilla maalaat tai korjaat kuluneet vanteet loistavan kiiltäviksi. Nopea kuivumisaika, kestävä ja kiiltävä pinta. Tämä edistyksellinen akryylimaali suojaa jarrupölyltä, kemikaaleilta, liuottimilta, kuumuudelta sekä kiveniskuilta. Car-Rep® vannemaalit ovat akryylimaaleja. Ne tarjoavat erittäin lyhyen kuivumisajan, enemmän kiiltoa ja kulutusta kestävämmän pinnan kuin perinteiset spraymaalit. Car-Rep® akryyli spraymaaleilla peittokyky on erittäin korkea. Pinta on erittäin kova ja antaa erinomaisen suojan kulumista ja kiveniskuja vastaan.

Car-Rep® ACRYLcomp®: ssa käytetään matalapaine tekniikkaa. Se sisältää 20% vähemmän ponneaineita kuin perinteiset spraymaalit. Sen patentoitu teknologia yhdistettynä Blue sprayset suutin-venttiiliin, sekoittaa tehokkaasti maalin ja ponneaineen, aivan kuten ammattitason maaliruiskussa. Kiitos ACRYLcomp®-tekniikan voit maalata objekteja n. 10 - 15 cm päästä normaalin 30 cm sijasta. Maalisuihkun ero on selvästi kuultavissa ja nähtävissä.
Siksi maali ei leviä niin paljon maalatun alueen ulkopuolelle.
Toi kuulostaa just siltä, että karhenna pinta, roudaa vanteet saunaan, hutase maali ja huomenna rengaskaupoille.

No lähtökohtahan oli pahimmis vanteis aika rujo.

Kuva

En minä siitä välitä. Uusia vanteita saa kaupasta, kiveniskuja kuitenki tulee ja lopputulokseksi riittää tällä kertaa "tein itse ja säästin". Ainut vaan, että joku on päälystäny vanteet jollain plastidipin tapasella :twisted:

Kuva

"Maalaa helposti mitä haluat." "Plastidip on helppo poistaa." "Plastidip on uusavuttomien tie taivaaseen." "Erotu joukosta." Voi s**tana ei jonnempaa keksintöä ole kuin Plastidip. Tohon asti pääsin kunnes loppu huumori.

Kuva

Painepesurilla varmaan sais noi pois, mutta ei ole sellasta. Liuottimella varmaan lähtis pois, mutta ei jaksa. Loppu vannetyöt lyhyeen. Kattoo nyt jos huomenna jaksais enemmän. Tuskin jaksan. 2018 sitte?
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Klunssi
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2017 21:45
Paikkakunta: Vaasa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Klunssi »

Toivotaan että pääsis uudessa työpaikassa puhallushommiin (heh heh), edes viraabelia tekemään :) Tai sit raahaat noi Honkajoelle joku kerta ja otetaan kannu nitromorssia ja/tai aiv-happoa ja pari olutta ja raavitaan nuo kuntoon.
9-3 1.8t SC 2007 BP by JC "Juntusen maksa" [Käyttis]
Lada 2107 1700i 1996 [Naftaliinissa]
#7333

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ehkä se raaputus on fiksuinta, ellei työnantaja varta vaste ilmota et kaverienki vanteet saa puhallella työajan jälkeen :D Mut kattoo ny koska jaksaa. Pitäis katsastaakki tää ruoska ensin.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nyt on fiilistä! Pitkästä aikaa sain oikeasti jotain hyödyllistä aikaiseksi! Ja en nyt tarkota romujen siirtoa jemmasta toiseen :lol:

Hommahan lähti reteesti liikenteeseen. Olen ostanut jo ainaki kuukausi takaperin öljyt ja suodattimen. Asennusintoa ei ole ollut, mutta tänään kaivoin avon kolostaan. Pakki päälle ja kräts.

Kuva

Joo tosiaan surullisen kuuluisa nosto-operaatio trukkilavojen avulla. Syksyllä meni lauta muovihelmasta läpi ja nyt sitte meni puskuriki halki :(

Kuva

Kuva

Käytäntö ei kuitenkaan ole niin paha. Pohjasta vähä meni halki ja inan pullottaa, mutta aikusten oikeasti ei ole vaurioita. Noh puskuri oli puoliksi irti, niin sain samalla asennusinspiksen uudelle ic:lle, joka on nyt pyöriny nurkis herra ties kuinka kauan. Bolt-on, suoraan Coltin varaosavarastosta.

Kuva

Pitää viä joku asennusrauta tohon taikoa. Joku tuli myös mukana, mutta en oikeen keksi mihin se tulee kiinni. Yksi vaihtoehto voi kyllä olla ihan vain puskuriraudan päälle. Täytyy koittaa.

Bilteman klemmarikki on sitte näemmä kertakäyttösiä. Avates hajos.

Kuva

Muuten pistin setin mukana tulleita jämerämpiä klemmareita, mutta ahtimen lähtö on edelleen mallia Biltema. Muistan sen tuskaisen väkertämisen kyseisen letkun kanssa, joten en sitä ihan huvikseen jaksa asentaa uudestaan...

Kuva

Vetäsin viä kennon Hammeriten mustalla spraylla. Voi kyllä olla, että ei kauaa pysy. Pohjatyöt on mallia rätillä sutasu ja maalia päälle :D MCM kuitenki senki testas, että mustaks maalaus laskee lämpöjä :lol:

Kuva

Siinä kun auto oli ilman puskuria, oli se helppo ajaa rampeille öljynvaihtoa varte. Tällä kertaa kaadoin Diamondia. Tuskin mun ajomäärillä silti parempaa on kuin Gold. Mut no laitoin kuitenki.

Kuva

Huoltokirjaanki tuli taas uus rivi. Kaks vuotta ja 2 tkm tuli vanhoilla öljyillä. Kolmatta ei tohtinu ajaa. Ja ennen jeeususteluja, niin toi kone tikittää ihan viimesiään. Uusiks se kuitenki pitää tehdä, mutta voi kestää pitkäänki näillä mun ajomäärillä.

Kuva

Siinä maalin kuivumista odotelles oon myös tuskastellu akun kans, joka tekee jotain sinistä mähmää napoihin ja tietysti se akkuhappoki vetää koko keulan ruosteeseen. Paskoja keksintöjä. Avasin paikat löytääkseni tuskaa itselleni.

Kuva

Kuva

Apurunkoki oli akun alta ruostees :roll: Eli ruostepaikkoja on tulevaisuuden insipistä odottamas ainaki seuraavasti:
-Takapuskurin edestä
-Vesireiät
-Bensantäyttöputken ympärys lokarin puolelta
-Akun ympäristö

Kai sitä muutaki löytää kun alkaa ettimään. Jos sitte ensi vuonna? Tätä tietty oon hokenu jo viis vuotta :roll: Parempi se on silti tiedostaa kuin väittää ruosteettomaks. Ruosteeton auto on maailman kulutetuin vitsi.

Noh omalta osaltani lopetin akkuhappojen levittelyn ja kaivoin naftaliinista vanhan starttiboosterini eli n. 10 vuotta vanhan Optiman punahatun. Jos se edes hidastais ruostumista?

Kuva

Hammeritet on nyt kuivumas, niin huomenna vois kasata keulan. Sit pesu ja jos oikeen jaksais, niin sitä pelkääjän ikkunaa vois koittaa säätää. Popit on edelleen asentamatta, mutta jos viittis edes katsastaa auton? Toisaalta jossei sillä tänäkään kesänä aja, niin mitä turhia :lol:
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ajamista varten nää on tehty! :wink: Itse ajelen kesällä työmatkat n. 15km reteesti avolla ja sään salliessa katto auki! 8)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu tiän, että auto tykkää, kun sillä ajetaan. Tää on ollut työajossa viimeksi joskus, kun femma oli pari päivää telakalla. Toissakesänä varmaan. Mut en mä tätä nykyiseen työhön pääsääntöseen ajoon voi ottaa, ku pitää niin paljo roudata kamaa töis.

Kova tahti jatku tänään. Laitoin puskuriin sen muutaman vuoden uupuneen verkon. Klipsikki on jemmas, mutta hukas, joten itseporautuvat hoiti kiinnityksen. Samahan tuo, ei näy ulos...

Kuva

Tuoki latauspiste on ollu jo pari vuotta maskis kii - odottamas asentajaa. Noh, seki sit samalla. Puoli vuotta sitte ladattu sai sen vilkuttamaan jo punasta. Motonetin mukaan virrankulutus on 0,7 Ah/kk, eli ei toi akkua ihan heti tyhjää. Jos toimiva, niin ihan päällikkö tämmöseen harrasteautoon.

Kuva

Ic on nyt sitte vain yhdellä raudalla kii. Kai se silläki pysyy. Tuttu ja turvallinen itseporautuva ruuvi puskuripalkkiin...

Kuva

Asema on niin ylhäällä, et jäin pohtimaan, olisko koko härdelli pitäny sittenki laittaa toisin päin. Jos letkuis olis ollu varaa, niin paketti olis tullu puskuriaukon eteen. Nythän se on vähä hassun ylhäällä. Toisaalta mones paikkaa raportoidaan puskuripalkin leikkelystä, et kaippa se muillaki sit noin ylhäällä hengailee. Lähinnä seki oli mieles, et se olis hienompi puskurin aukon edes... Nythän takana ammottaa tyhjyys.

Noh paketti kasaan ja seuraavaks pohtimaan leimaamista. Musta on tullu sen verran pussihousu, et otin varastosta räpeltämättömän maskin sen harmaan tilalle :roll: Ja ne puskuriverkon klipsuthan oli siististi muovipussis maskin vieres :lol:

Kuva

Viikonloppuna vois viä kattoa sitä pelkääjän ikkunaa, jos sen sais asemoitua paremmaks. Tässähän on kohta paris päiväs sykitty enemmän mitä viimeseen kahteen vuoteen yhteensä :mrgreen:
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4749
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Risto »

Tarkka katsastaja antaa korjauskehotuksen eteenpäin näkyvästä punaisesta valosta, jossa ei ole E-hyväksyntää ja lukumäärä on pariton. :wink:

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Toihan on viä vilkkuva valo. Jos olis nykymuodin mukaan sininen indikaattori, niin siitähän vois saada jo ihan oikeasti sakkoaki :lol:
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19828
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mukava lukea tuoteuutuuksista. tuollaisten ostamista voisi harkita ni säästyis pettymykseltä kun ei starttaa
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Onhan tuo mukavuustekijänä näppärä. Eikä tarvi äheltää laturia konehuoneeseen. Vedenkesto vain on mysteeri, mut jos ei kestä, niin sitte se pitää sijottaa muualle. En kyl odota ongelmia tämmöses kesäautos...

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455584/C ... t33m-johto

Jos vettä pelkää, niin tää vois olla parempi. Tosin sijottaminen niin, että valot näkyy, voi olla hankala.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/455569/C ... sliittimet
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Hyvä vauhti päällä, joten oli aika palata sen raollaan olevan lasin pariin. Siitähän tosiaan joku köyhä ja/tai kateellinen koitti jokunen vuosi sitte mennä läpi ilmeisesti vääntämällä lasin yläreunasta. Tein rikosilmotuksen, ilmotin vakuutusyhtiölle ja vein vakuutusyhtiön osottamaan korikorjaamoon näytille. Joku isomahanen pulsu sitä siä katto ja kehu et säätämällä kuntoon. Noh, minähän totesin itselleni, että se pulsu ei mun autoon koske ja ilmotin vakuutusyhtiölle, ettei tartte korjata.

Lasihan on siis tähän päivään asti ollut korjaamatta, ja tältä se näyttää

Kuva

Kattokäsikirjasta katoin säätöpaikat ja niitähän on kaksi eli takaosa täältä

Kuva

Ja etuosa täältä

Kuva

Takasäätö on nyt ääriasennossaan ja etusäätö ei mitään (tietenkään) tee taakse. Meni se lasi inan kiinni päin, mutta ei se auta kun lasi klappaa sentin ylhäältä. Pitäs ylisäätää aika paljo, jotta pääsis klapin yli. Mikä on fiilis? Aika paska. Mitä opein? Vie aina merkkihuoltoon vakuutusyhtiön vehkeet äläkä ole ylimielinen ja yritä korjata itse. Vituttaako? Noooooooo, tavallaan jos tolla paskalla ajetaan päivä kaks vuodes ja seki katto auki, niin suhiseehan se muualtaki kuin lasien välistä.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3544
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva

Eilisistä vastoinkäymisistä huolimatta kävin tänään konttorilla. Inssi valitteli pimeitä kuskin puolen valoja, mutta oliki jääny liittimet irti umpiosta. Pikainen korjaus ja viat pyyhittiin :D Rekisterikilven valot on halvat ledit, lienee kontaktivika. Tuo puhallin taas on täysi yllätys, koska vielä talvella se toimi. Pari kertaa käytin lämpöseks ja puhallin täysillä huudatin kuumaa, jotta sisätilat kuivuis. Pitää varmaan alottaa sulakkeista :roll:

Jarrut oli kyllä aika jumis. Oliskohan kuudes tai seittemäs täysjarrutus satasesta nollaan saanu sen verran painetta paloihin, että absit rutisi. Muutenhan mä en mitään tehny autolle vaan suoraan leimalle. En edes pessy. Hangon regatan takia viimeks vettä nähny...

Ja se kulkupuoli. Ramppivedos muistaakseni kolmosella jakso ennen vetää jees ja nelosella oikeesti jo hyyty. Nyt ulkoilma oli +11 ja veti myös nelosella. Toki persdyno on aika huonos säädös Astran jäljiltä, pitäis ihan lämpöjä kattella. Ennen ahtolämmöt kiipes nopeesti 70 asteen tienoille.

Talvisäilytyksen myyttejä:
1. Renkaat pitää vaihtaa seisotusrenkaisiin. Ei, ei tartte. Pompotti ehkä kilometrin, sen jälkeen ei tietoakaa seisotuksesta.
2. Bensa menee vanhaks, auto ei käynnisty, päästöt on paskat. Ei, ei vanhene. Lähes täys tankki ysikasia viime kesältä, avaimesta käyntiin ja päästöistä heilahtamalla läpi.
9-3 2.0t '01
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Viesti Kirjoittaja Cona »

Itse ajelen Cabbella myös katto kiinni ja vaikka kuskinlasissa ei ole samanlaista rakoa niin ikkuna viheltää. Täytyy itsekin kokeilla säätää lasia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Vastaa Viestiin