cs->cse erot?
cs->cse erot?
Eli:
Saab 4D Sedan 9000 CS-2,3-65B/267, 2290, 108,0kW käyttöönotto -95
Saab 5D Combi Sedan 9000 CSE-2,0 TURBO-C-65T/267, 1980, 110,0kW käyttöönotto 96
Ensimmäinen luovuttaja. Toiseen tarvitsisi lähinnä etulokasuojat, konepelti, ovet, tuulilasi ja kehyksestä korjauspalat.
Ovatko nuo keskenään vaihtokelpoisia? Jousituksessa ja kallistuksenvakaajissa luultavasti eroja (löyty haulla).
Bonggasin tuollaisen 4 vuotta parkkipaikalla seisseen yksilön. Pelleiltään hyvässä kunnossa muusta ei tietoa. Meinaan jos nuo peltiosat eivät käy en ota omistajaan suotta yhteyttä. Autosta ei muuta tietoa minkä takia jäänny seisomaan.
Saab 4D Sedan 9000 CS-2,3-65B/267, 2290, 108,0kW käyttöönotto -95
Saab 5D Combi Sedan 9000 CSE-2,0 TURBO-C-65T/267, 1980, 110,0kW käyttöönotto 96
Ensimmäinen luovuttaja. Toiseen tarvitsisi lähinnä etulokasuojat, konepelti, ovet, tuulilasi ja kehyksestä korjauspalat.
Ovatko nuo keskenään vaihtokelpoisia? Jousituksessa ja kallistuksenvakaajissa luultavasti eroja (löyty haulla).
Bonggasin tuollaisen 4 vuotta parkkipaikalla seisseen yksilön. Pelleiltään hyvässä kunnossa muusta ei tietoa. Meinaan jos nuo peltiosat eivät käy en ota omistajaan suotta yhteyttä. Autosta ei muuta tietoa minkä takia jäänny seisomaan.
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
Re: cs->cse erot?
Listaamasi osat ovat periaatteessa yhteensopivia. Tosin '95 ja '96 saattaa olla jotain muuta pientä, kuten ovenkahvojen muotoilu tms. Pelleissä ei taida eroja olla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: cs->cse erot?
Joo, "Pyöreät" ovenkahvat saattoivat tulla juuri -96:een. Sen lisäksi korinväriset puskurit tulivat sekä 900:een ja 9000:een vakioksi M1996:lle, siinä missä aiemmissa vuosikerroissa puskurit oli vain "E:ssä" maalattu korinväriin, ilman E:tä ainakin tonnarissa grafiitinharmaalla.
Eipä noiden myötä yhteensopivuusongelmia tule. E:ssä oli lisäksi muistaakseni kaiuttimet johdotuksineen, etusumarit, nahkaratti ja vaihdekepin palje, ja taisipa viisarikellon tilalle saada SCC:n. Vuosimalli- ja markkina-aluekohtaisia eroja oli varmasti, mutta nämä nyt ulkomuistista juurikin Suomi-tonnaria ja 1995-1996-seutuvia koskien.
Aijai... Hienoja aikoja...
Eipä noiden myötä yhteensopivuusongelmia tule. E:ssä oli lisäksi muistaakseni kaiuttimet johdotuksineen, etusumarit, nahkaratti ja vaihdekepin palje, ja taisipa viisarikellon tilalle saada SCC:n. Vuosimalli- ja markkina-aluekohtaisia eroja oli varmasti, mutta nämä nyt ulkomuistista juurikin Suomi-tonnaria ja 1995-1996-seutuvia koskien.
Aijai... Hienoja aikoja...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: cs->cse erot?
Pyöreämmät ovenkahvat tuli MY97 malliin, elikä syksyllä -96. CD on mulla MY96 ja vanhoilla kahvoilla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: cs->cse erot?
Näissäkin on poikkeavuuksia. Mulla oli M97 tonnari, mallia CSE, jossa taas ei ollut korinvärisiä puskureita.Suomik kirjoitti:Joo, "Pyöreät" ovenkahvat saattoivat tulla juuri -96:een. Sen lisäksi korinväriset puskurit tulivat sekä 900:een ja 9000:een vakioksi M1996:lle, siinä missä aiemmissa vuosikerroissa puskurit oli vain "E:ssä" maalattu korinväriin, ilman E:tä ainakin tonnarissa grafiitinharmaalla.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: cs->cse erot?
Tuntuu että Saabilla on aika paljon muissakin malleissa näitä "poikkeuksia" ja että uudet asiat eivät ole tulleet välttämättä jonkin tietyn vuosimallin alkuun, vaan niitä on tullut ikäänkuin tipottain (ei Fiat) pikkuhiljaa.
Tai sitten vaan on paljon asiakkaita, jotka ovat nimenomaan halunneet jättä korinväriset puskurit tai ilmastoinnin pois autostaan...?
Tai sitten vaan on paljon asiakkaita, jotka ovat nimenomaan halunneet jättä korinväriset puskurit tai ilmastoinnin pois autostaan...?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: cs->cse erot?
Mun toukokuussa 1996 käyttöönotetussa -96 mallin tonnarissa on pyöreät kahvat ja EPC:n mukaan muuttui juuri mallivuodelle 1996.VMTD kirjoitti:Pyöreämmät ovenkahvat tuli MY97 malliin, elikä syksyllä -96. CD on mulla MY96 ja vanhoilla kahvoilla.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: cs->cse erot?
Monet on myös vaihtaneet uudempia kahvoja venhempiin malleihin. Voihan tuo mun MY96 olla tehty jo 95 puolella ja rekisteröity vasta 96 vaihdettu kahvat kesken tuotantokautta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: cs->cse erot?
Itselläkin käyttöönotto kesäkuu-96 ja uudemmat kahvat ihan linjastolta. Muuta ei karvalakkimallissa olekaan
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: cs->cse erot?
No niin. Autosta on hierottu kauppaa ja erittäin kohtuuhintaan se saisi. Ongelma on enään se että avaimia ei ole mistään löytynyt. Ja omistaja on varmasti rekisteriotteeseen merkitty henkilö. Nyt onkin kysymys että saako virtalukon väännettyä väkisin pois tyyliin meisseli vasaralla sisään? Patruunaahan ei saa pois jos lukko ei ole käännetty tiettyyn kohtaan. Auto menee kuitenkin palasiksi ja en esim haluaisi vääntää ovia kieroksi yrittämällä jollain saada nuppeja ylös. Oven lukkopesän voin uhrata jos jollain on kokemusta että aukee väkisin taltalla vääntäen.
Pelti osat huippu kunnossa että mielellään hieman vaivaa näkisi koska niiden takia auton haluaisin
Eli:
-saako oven lukon väännettyä auki väkisin? Onko kellään kokemusta?
-sama virtalukon tilanne. Tai jos virtalukon saa purettua niin että ei mene rattilukkoon.
P.s jos auton jotenkin pihalle saan niin kesän aikana tulossa kohtuuhintaan myyntiin 2.3i moottori ja voimansiirto (190t ajettu manuaali) myyntiin
sekä muuta sälää.
Pelti osat huippu kunnossa että mielellään hieman vaivaa näkisi koska niiden takia auton haluaisin
Eli:
-saako oven lukon väännettyä auki väkisin? Onko kellään kokemusta?
-sama virtalukon tilanne. Tai jos virtalukon saa purettua niin että ei mene rattilukkoon.
P.s jos auton jotenkin pihalle saan niin kesän aikana tulossa kohtuuhintaan myyntiin 2.3i moottori ja voimansiirto (190t ajettu manuaali) myyntiin
sekä muuta sälää.
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
Re: cs->cse erot?
SE olis kait 30 euron sijoitus kun tilaisi marmorilta uuden avaimen runkonumeron avulla, säästäisi se ainakin aikaa, jos ei muuta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: cs->cse erot?
Eli vaikka on joku Saab anti theft system niin avain on pelkkää rautaa. Ei siis mikään älyavain?VMTD kirjoitti:SE olis kait 30 euron sijoitus kun tilaisi marmorilta uuden avaimen runkonumeron avulla, säästäisi se ainakin aikaa, jos ei muuta.
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
Re: cs->cse erot?
Avain on ihan rautaa, ei älyä eikä sirua. Jos autossa häly/ajonesto, niin sen kanssa pienet touhuamiset riittää, että saa moottorin käyntiin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: cs->cse erot?
Voin kertoa että virtalukko/rattilukko ei ihan pienellä voimalla antaudu väkisin..
Ystävänpäivä yönä "ystävät" yölliset sitä testasi ja tuloksena rattimuovit rikki ja muutamia senttejä vääntynyt rattiakseli jota vastaan yritetty vääntää lukko auki..
Tuloksetta.
Ystävänpäivä yönä "ystävät" yölliset sitä testasi ja tuloksena rattimuovit rikki ja muutamia senttejä vääntynyt rattiakseli jota vastaan yritetty vääntää lukko auki..
Tuloksetta.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-