Kaiken hulluuden huippu (99:n tuplat)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Kaiken hulluuden huippu (99:n tuplat)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Noniin, nyt alkaa jo naurattaa vaikka homma ei onnistunutkaan. klo 01:40 en saanut unta, koska tallissa odottava imusarja tuplineen houkutteli, piti laittaa 77vm 99:n, muttei imusarja käy, joten päätin huitaista ne tuohon valkoiseen komeuteen, siis yöllä.

Kello 02:20, alkuperäinen strömberg imusarjoineen alkaa poistua paikoiltaan.

Kello 02:50, tiivistepahvista valmistuu komea Made-by-lefa(tm) tiiviste, jota kissakin poikkesi ihmettelemään, uudet tiivistekumit noihin imusarjasta lähteviin letkuihin laitoin myös.

Kello 03:20, tuplat paikallaan, ihmettelen ahtautta.

Kello 03:35 naapurista kotiinsa matkalla ollut (ilmeisesti päihtynyt) tuttu käveli pihaan ihmettelemään tämän saabistin viikonlopunviettoa. Kummastelee kellonaikaa, kyselee tehoja ja mainostaa volvoa.

Kello 04:00 käynnistyi saabas, kuitenkin sammahtaen ja totesin että bensa haisee pirusti ja ilmanputsarinkotelosta tulvii tuota kallista 98:a lisäaineineen.

Nyt muutaman savukkeen poltettuani en ole keksinyt ratkaisua ja pyydänkin täten neuvoa, jatkan hommia kunhan tässä torkun hetken.

Kaikkea se harrastus teettää :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

:lol: :lol: Kuka sitä yöllä viittii rassata, paitti muijaa... Sulla on varmaan neulaventtiilit vuotanu, kun monesti ne jotenki käyttämättömyyttään ei enään pidä.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Heh..kuluuhan se nuoruus noinkin , saabismi teettää :D
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kaiken hulluuden huippu (99:n tuplat)

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lefa42 kirjoitti:tiivistepahvista valmistuu komea Made-by-lefa(tm) tiiviste, jota kissakin poikkesi ihmettelemään
:lol: :lol: :lol:
lefa42 kirjoitti: Kello 03:35 naapurista kotiinsa matkalla ollut (ilmeisesti päihtynyt) tuttu käveli pihaan ihmettelemään tämän saabistin viikonlopunviettoa. Kummastelee kellonaikaa, kyselee tehoja ja mainostaa volvoa.


:lol: :lol:

tää oli mainio! toivottavasti saat tuplat toimimaan (byäääh, mulle kans...)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Joo toivottavasti saat toimimaan , lähes koko yö mennyt , kyllä siitä palkkioksi onnistuminen täytyis saada.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Kaiken hulluuden huippu (99:n tuplat)

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:Kello 03:35 naapurista kotiinsa matkalla ollut (ilmeisesti päihtynyt) tuttu käveli pihaan ihmettelemään tämän saabistin viikonlopunviettoa. Kummastelee kellonaikaa, kyselee tehoja ja mainostaa volvoa.
Heh! Minulla on samanlainen naapuri, joka eräänkin kerran tuli tutkimaan tuota kytkinremonttia. Tulee ihan samassa kunnossa, tosin päiväsaikaan. Olikohan se ollut ihan Volvolla asentamassa...

Tsemppiä :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Kaiken hulluuden huippu (99:n tuplat)

Viesti Kirjoittaja Svc »

lefa42 kirjoitti:
Kello 04:00 käynnistyi saabas, kuitenkin sammahtaen ja totesin että bensa haisee pirusti ja ilmanputsarinkotelosta tulvii tuota kallista 98:a lisäaineineen.
Nyt muutaman savukkeen poltettuani en ole keksinyt ratkaisua ja pyydänkin täten neuvoa, jatkan hommia kunhan tässä torkun hetken.

Kaikkea se harrastus teettää :?
Toivottavasti et sentään samassa tallissa vuotavan kaasuttimen kanssa pistänyt tupakaksi?
Kaasuuntunut bensa meinaan vaarantaa terveytesi nopeammin kuin tupakka :D

Nimimerkki "Kokeiltu on": Rassasin aikanaan ulkona oman autoni kaasutinta, ja kaveri tuli palavan tupakan kanssa kurkkimaan pellin alle.
Sillä kertaa lähti kummaltakin vain otsatukka ja kulmakarvat... :?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse olen lähtenyt ajamaan autolla huoltikselle kahville/kaakaolle, kun ei ole uni maistunut tai lähtenyt mummolan ladosta hakemaan osia varaosa-autosta :D Mutta tämä oli melkoinen unenpuute :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Huomenta, joskos sitä alkaisi ihmettelemään noita tuplia taasen, kun on virkeä jne..

Mitenkäs pääsen käsiksi neulaventtiileihin, kun ei ole noista auton kaasareista tietotaitoa päässä, ennen saabeja olen räplännyt vain mopoja ja siitäkin on aikaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Kato ny ensin että luistit liikkuu kunnolla, jos tosiaan tulvii ne kaasarit niin se vaatii irroituksen että saa sen kaasuttimen pohjan auki.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Ihailtavaa asennetta! :) Tuota samaa se oli viime kesänä kun tuota k-jettiä 90:n konehuoneeseen sovittelin. Kello oli jotain 2:00 yöllä ja hirveä kiire saada ne ensimmäiset savut irti "uudistuneesta" koneesta. Tympäsi se silloin kun uniukko otti voiton. Mulla ei kyllä ollu kissaa eikä naapuria ihmettelemässä. Yks sinnikäs kärpänen ja muutama itikka kylläkin. Tuolta postilistahan tuo vanha tarina löytykin tuosta ruiskuttelusta.

http://modeemi.cs.tut.fi/pipermail/saab ... 27553.html
#1890
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jipii, kaverin kans päätettiin että tutkitaan nyt se vuoto aikamme kuluks (totuus, kaveri piti heittää lätkää pelaamaan eikä auto toiminut) jotenka systeemi irti, kaasarit auki ja putsausta, kaikki takasin paikoilleen ja hienosti pelaa, todella tasainen veto, eikä muutenkaan moitteen sijaa käytöksessä.

Hetken jo luulin että mua oli huijattu kun myyjä sanoi että ovat huollettu ja säädetty (tulivat sen '77 99:n mukana kaupantekijäisenä)

Pitää vaan ilmanputsarille saada sopivankokoista letkua, väliaikapatentiksi laitoin 900:sta irroittamani vapaavirtaussuodattimen ja imuäänet ovat hieman liian "mehevät" :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No niin onneksi olkoon , että selvidyit tuosta nyt voi rauhassa kurvailla :D
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyllä vain, vääntöä löytyy hieman eri lailla, muuta eroa en juuri huomannut (tasaisemman vedon lisäksi), jos kulutus pysyy kurissa niin saavat jäädä paikoilleen, ja tuo yksinäinen strömberg siirtyy 77:aan jotta saan sitäkin ulkoiluttaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Jotenki tutun kuuloinen tarina. :lol:
Kyllä se monta kertaa Saabin kanssa menee yö myöhään.
Se on kans kumma juttu kun sitä yöllä aina innostuu rassailemaan.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin