P1300 kylmällä koneella
Re: P1300 kylmällä koneella
Nyt seurailin Mair ja Mreq arvoja ja Mair kulki noin satkun Mreqin perässä täys kaasu kiihdytyksellä mikä viittaisi ilmavuotoon koska immu vaihdettu tosiaankin juuri mikäli olen oikein ymmärtänyt? Ja mistäs sit sitä vikaa etsimään? Alipaine letkut vaihdettu jo silikonisiin ja takaisku kaasuläpän vieressä ei ainakaan ole poikki mennyt.
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
Ja se lisättäköön että pinl kulki noi tonnin mairin yläpuolella. Ja pölläys kuulemma ihan pikimustaa ja haisi oikein helvetin pahalta takana tulevaan autoon.
Edit. Mreq siis noin 1050 Mair noin 960 ja pinl karvan alle 2000
Edit. Mreq siis noin 1050 Mair noin 960 ja pinl karvan alle 2000
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
Re: P1300 kylmällä koneella
Oliskohan siellä sittenkin putki tukossa, se musta tuhnu vois olla ihan pakoputkesta lähtöisin. Ahtopainekin on pikkasen koholla mitattuun ilmamassaan nähden vaikka immu on nyt uusi, voisi kieliä systeemin ahtautumisesta. Jos siellä olis ahtovuoto niin sen pitäisi löytyä kun imukärsän irrottaa immulta ja puhaltaa tuubaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: P1300 kylmällä koneella
Uusien testien valossa pinl näyttäisi asettuvan 1900 paikkeille ja ainakin imu kärsään puhaltamalla kuuluu pieni suhina jostain mutta puhallus paine tuntuisi kuitenkin suurinpiirtein pysyvän. Eli siis kun puhaltaa imukärsään kuuluisiko olla ihan hiljaista vai saako sieltä jostain kuulua pieni suhina? Yritin paikantaa suhinan kohdetta mutta yksin vähän hankalaa. Vinkkejä?
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 609
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: P1300 kylmällä koneella
Mitä hiljaisempaa sen parempi. Tiiviin järjestelmän tunnistaa siitä että puhallus on kuin pulloon puhallat. Vajaa 1 ½ vuotta siinä meni itselläkin että moinen tila on saavutettu
Kaveri apuun ja vuodon paikallusta auttaa kuin suihkuttelee jotain vaahtoavaa suhinan suuntaan, esim fairyn ja veden sekoitusta.

"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: P1300 kylmällä koneella
Ahtovuotoja tutkittu ja nämä nousi esille:
-takaisku koneen vasemmalla puolella ainakin rikki. vaikuttaako Mair ja Mreq arvojen yhteensopivuuteen?
-Bypassin vierestä jostain kuuluu suhinaa mutten saanut paikannettua tarkkaa kohtaa. Bypass ei ainakaan vaikuttaisi vuotavan.
-Ahtoputkissa kosteutta sisällä, joka vaikuttaa öljyltä mutta kone ei kuitenkaan syö oljyä joten missä mahtaa olla vika? Ahdin vuotaa hyvin vähän? Coolerin päästä en päässyt kurkkaamaan kun pihalla touhusin, joten niin paljoa ei jaksanut alkaa purkamaan.
-Kurkkasin myös kaasuläpän sisään joka näytti myös kostealta ja samalla huomasin kaasuläpän ja ahtoputken välisen tiivisteen olevan rikki kuten myös ahtoputken päästä oli lohjennut reunaa vähän irti.
Takaisku tarkoitus huomenna vaihtaa ja samalla vaihtaa letkut silikonisiin, mutta mitäs noille muille voisi keksiä? Mistä kautta pääsee helpoiten turbon siipiin käsiksi, jotta voi tutkia onko kuin paljon välyksiä olemassa/missä kunnossa siivet ovat.
-takaisku koneen vasemmalla puolella ainakin rikki. vaikuttaako Mair ja Mreq arvojen yhteensopivuuteen?
-Bypassin vierestä jostain kuuluu suhinaa mutten saanut paikannettua tarkkaa kohtaa. Bypass ei ainakaan vaikuttaisi vuotavan.
-Ahtoputkissa kosteutta sisällä, joka vaikuttaa öljyltä mutta kone ei kuitenkaan syö oljyä joten missä mahtaa olla vika? Ahdin vuotaa hyvin vähän? Coolerin päästä en päässyt kurkkaamaan kun pihalla touhusin, joten niin paljoa ei jaksanut alkaa purkamaan.
-Kurkkasin myös kaasuläpän sisään joka näytti myös kostealta ja samalla huomasin kaasuläpän ja ahtoputken välisen tiivisteen olevan rikki kuten myös ahtoputken päästä oli lohjennut reunaa vähän irti.
Takaisku tarkoitus huomenna vaihtaa ja samalla vaihtaa letkut silikonisiin, mutta mitäs noille muille voisi keksiä? Mistä kautta pääsee helpoiten turbon siipiin käsiksi, jotta voi tutkia onko kuin paljon välyksiä olemassa/missä kunnossa siivet ovat.
Saab wagon 9-5 2.0t A 2007