Nopeat kysymykset
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Nopeat kysymykset
Niin, tuotakin koitettu ja maljoissa ei tunnu perinteisiä uria kulumisen seurauksena. Rasvoja vaihdettu liikaa.jannevillepetteri kirjoitti:Suhteellisen tyyppivikana vois sanoa vetarin sisämaljat laatikossa. Tripodi kuluu maljassa ja tulee tasainen kohta tripodin "laakeripesään".
Ensiapuna voi kokeilla pyöräyttää tripodin uuteen asentoon maljassa.
Ulommat vetari abs kehineen myös vaihdeltu aikoinaan, ilman tulosta.
Ellen väärin muista niin oikealla "vähän" ajettu 2.3T aut malja joka oli ns virheetöntä kulumisen suhteen. Oikealta väli/moottorituen laakeri eli väliputken ja vetarinakselin välistä myös vaihdettu ja todettu kunnossa olevaksi.
Ei tule ihan hirveesti enää mieleen kuin uusi vasen malja sekä tripodi. Hydraulikumit on myös joskus listalla kun viitsii vaihtaa. Muuten puslat poweria. Iskarit on uudet mallia Koni.
Se on kuitenkin jokin naurettava osa tms joka ei tule kaapista ulos.
En sulje vetareiden kulumista pois
Mutta kyllä sitä tässä vuodet on eletty ratin räminän kanssa niin enköhän seuraavatkin pärjää. Ei tartte auttaa.
Re: Nopeat kysymykset
Rupesiko ravistaminen veto päällä tuntumaan alustan osien vaihdon jälkeen? Monellahan nuo kuluneet maljat/tripodit ruvenneet ilmoittelemaan itsestään alustaremonttien yhteydessä kun auton asento muuttuu.Muuten puslat poweria. Iskarit on uudet mallia Koni.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Nopeat kysymykset
Ostin auton -10 vuonna ja silloin oli jo h&r madallusjouset vakio tolpilla. Kertaalleen uusiin välissä tolpat ja nyt on kakki uutta, koni+h&r.j0ne kirjoitti:Rupesiko ravistaminen veto päällä tuntumaan alustan osien vaihdon jälkeen? Monellahan nuo kuluneet maljat/tripodit ruvenneet ilmoittelemaan itsestään alustaremonttien yhteydessä kun auton asento muuttuu.Muuten puslat poweria. Iskarit on uudet mallia Koni.
En sitten tiedä jos nykyisestä keulan korosta poikkeaisin ylös tai alas niin mikä olisi tulos ratin tärinän kannalta. Tärinää ei ilmenen rauhallisessa kiihdytyksessä.
Etupyörän laakerit kertaalleen vaihdettu.
Ja niistä tulikin mieleen että pitää vaihteeksi tarkistaa napamutterin kireys, ei ole kerta eikä ensimmäinen kun on päässyt löysälle, lukitteesta huolimatta
Mystistä touhua.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: La Touko 20, 2017 09:56
Re: Nopeat kysymykset
Mistä vanhemman 2,3t tonnarin turbon öljyn painelinja lähtee? Uudemmissa koneissa suodattimen jalasta.
NG900 -97 "500whp" ikuisuusprojekti
Stage-, yms softaukset kaikkiin Saabeihin Oulun seudulla. Yhteystiedot privalla.
Stage-, yms softaukset kaikkiin Saabeihin Oulun seudulla. Yhteystiedot privalla.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Nopeat kysymykset
Miksi magneettiventtiili naputtaa kun kone on kylmä tai melko kylmä? Ei jatkuvasti mutta silleen satunnaisesti. Lämmettyään mielestäni häviää melko lailla pois.
9000 Aero '97
Re: Nopeat kysymykset
Onko tupakansytyttimelle joku sulake jossain? Ei tule enää virtaa sinne.
About samaan aikaan katosivat myös takaovien sähköt, eli ei enää aukea ikkunat eikä keskuslukitus ulotu taakse. Liittyykö toisiinsa?
About samaan aikaan katosivat myös takaovien sähköt, eli ei enää aukea ikkunat eikä keskuslukitus ulotu taakse. Liittyykö toisiinsa?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Nopeat kysymykset
Tupakansytytin ja radio ovat saman sulakkeen takana,löytyy hansikaslokerosta kun vähän vaan viitsii katsoa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Nopeat kysymykset
Mjaa, radio kuitenkin toimii. Eli siellä on johto poikki jossain varmaan... Perskeles.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Nopeat kysymykset
Itsellä tulee sama vähän raskaammalla modauksilla. Ainakin osasyyllinen löytyy jumppaavasta tyhjäkäynnistä, ja lämpöisenä yleensä käy tasasemmin ilman kylmäkarttoja niin raksutus loppuuGhostZigga kirjoitti:Miksi magneettiventtiili naputtaa kun kone on kylmä tai melko kylmä? Ei jatkuvasti mutta silleen satunnaisesti. Lämmettyään mielestäni häviää melko lailla pois.
Re: Nopeat kysymykset
Sama homma ilmeni itellä hiljattain alustapäivityksen myötä. Rauhallisessa kiihdytyksessä ei mitään mut reippaammasa sitte täristää jostakin.Sten kirjoitti:Ostin auton -10 vuonna ja silloin oli jo h&r madallusjouset vakio tolpilla. Kertaalleen uusiin välissä tolpat ja nyt on kakki uutta, koni+h&r.j0ne kirjoitti:Rupesiko ravistaminen veto päällä tuntumaan alustan osien vaihdon jälkeen? Monellahan nuo kuluneet maljat/tripodit ruvenneet ilmoittelemaan itsestään alustaremonttien yhteydessä kun auton asento muuttuu.Muuten puslat poweria. Iskarit on uudet mallia Koni.
En sitten tiedä jos nykyisestä keulan korosta poikkeaisin ylös tai alas niin mikä olisi tulos ratin tärinän kannalta. Tärinää ei ilmenen rauhallisessa kiihdytyksessä.
Etupyörän laakerit kertaalleen vaihdettu.
Ja niistä tulikin mieleen että pitää vaihteeksi tarkistaa napamutterin kireys, ei ole kerta eikä ensimmäinen kun on päässyt löysälle, lukitteesta huolimatta
Mystistä touhua.
#6918
900 Turbo T8 1979
99 GL 2d Sedan 1982
900 Turbo T16 Aero 1985
9-5 Sedan Stage X 2002 Biopower JC Performance
Ex 9000 CSE "Aero" 1995 Biopower JC Performance
Ex Chevrolet S10 Blazer 4.3 4x4 1994
Ex Audi UrS4 Quattro 4.2 V8 1994
900 Turbo T8 1979
99 GL 2d Sedan 1982
900 Turbo T16 Aero 1985
9-5 Sedan Stage X 2002 Biopower JC Performance
Ex 9000 CSE "Aero" 1995 Biopower JC Performance
Ex Chevrolet S10 Blazer 4.3 4x4 1994
Ex Audi UrS4 Quattro 4.2 V8 1994
Re: Nopeat kysymykset
Mikä paristo kaukosäätimeen menee? Vm -97
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Nopeat kysymykset
CR2016Saabatti kirjoitti:Mikä paristo kaukosäätimeen menee? Vm -97
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07
Re: Nopeat kysymykset
Monestako kohtaa tonnarin kojelaudan kansilevy on kiinni? Irroitin kuskin sekä pelkääjän puolelta kolme ruuvia ja tuntui olevan vielä jostain keskikohdalta kiinni. Ei näkynyt ruuveja saati klipsuja enkä viitsinyt hirveästi voimaakaan käyttää ettei vain jotain hajoaisi. Potilas on vm.-97 tonnari.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
Re: Nopeat kysymykset
Saa siinä jokusen ruuvata.
-Vasemmalta kaiutinritilä, 3 ruuvia (2 oven puolelta, 1 päältä)
-Oikealta kaiutinritilä, 3 ruuvia
-Molempien alta ainakin 1 pultti/puoli, täällä saattoi olla lisääkin, silmät auki
-Mittariston päältä yläviistoon oleva torxruuvi auki, näkyy kun katsoo alaviistosta
-Hanskalokeron yläreunan tietämiltä tai ilmapalloversiossa SRS-lätkän alta ruuvi auki
Kaiutinritilöistä toisessa voi kannattaa varoa hälläriledin piuhaa, itse kojetaulun kantta nostaessa aurinkoanturin (se mötikkä siinä keskellä) piuhaa ja kannen alla auton poikittaissuuntaan kulkevaa tukivaijeria.
-Vasemmalta kaiutinritilä, 3 ruuvia (2 oven puolelta, 1 päältä)
-Oikealta kaiutinritilä, 3 ruuvia
-Molempien alta ainakin 1 pultti/puoli, täällä saattoi olla lisääkin, silmät auki
-Mittariston päältä yläviistoon oleva torxruuvi auki, näkyy kun katsoo alaviistosta
-Hanskalokeron yläreunan tietämiltä tai ilmapalloversiossa SRS-lätkän alta ruuvi auki
Kaiutinritilöistä toisessa voi kannattaa varoa hälläriledin piuhaa, itse kojetaulun kantta nostaessa aurinkoanturin (se mötikkä siinä keskellä) piuhaa ja kannen alla auton poikittaissuuntaan kulkevaa tukivaijeria.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla