2.3T ja aero?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: To Syys 30, 2004 19:49
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: 2.3T ja aero?
Moi,
Minulla MY07 2.3T ja siinä Aerosta poiketen oli takana perusmallin jarruvarustelu - muutatin ne Aeron kokoon (300/20mm).
Minulla MY07 2.3T ja siinä Aerosta poiketen oli takana perusmallin jarruvarustelu - muutatin ne Aeron kokoon (300/20mm).
#5943, Hyvinkää
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
SAAB kokemuksia 28 vuotta, 351 Mm
nyt yritetään mennä Audi:lla
Re: 2.3T ja aero?
Päivitetään nyt sen verran tätä ketjua että loppui fuelcutit kun laitoin jcarlsonin softan sekä vaihdoin magneettiventtiilin. Kaasuläppäkotelo oireilee edelleenkin, mutta limb home tilaan ei ole enään mennyt. Uusi osakin on jo noin 9kk odottanut hyllyllä... auto toiminut HYVINMakwe kirjoitti:Nyt on testattu uutta magneettiventtiiliä. Samalla tavalla menee punaisen puoliväliin turbomittari. Onko tuo mittari millään tavalla luotettava? Ei kylläkään fuelcuttia tule, eli kaipa se nyt toimii niinkin pitää. Mistähän tuon sais selville onko piristetty.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 2.3T ja aero?
No kysytään näinpäin: Mitä yhteistä näillä on aeron kanssa,kiinnostaa tietää. Puhallin ilmeisesti TD04HL-15T ? Entä jarrut,alusta,kytkin?
Joku kipotin.
Re: 2.3T ja aero?
Voimansiirto mukaanlukien kytkin ja moottori kaikkineen on samoja mekaanisesti. Alusta riippuu mitä tilaaja on ruksinut, on saanut joko sporttialustalla (vastaa Aeroa) tai vakioalustalla. Etujarrut on samat (16"), takajarruista en muista varmaksi mutta taitaa olla samat. ESP-kalibraatio Trionicissa (riippuu jarruista ja alustasta) on sama kuin Aerossa jos sporttialusta (2004-2005) tai jos on facelift (2006->), muuten omansa koska etujarrut on aina isommat kuin 2.3lpt:ssä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 2.3T ja aero?
Itelläki pitäis nyt taakse jarruremppaa tehdä. Jos laittaa ns, aero mallin jarrut taakse niin käykö ne ihan bold on vai tarvitseeko jotain muutakin huomioida? Ilmeisesti näissä on vakiona 286mm jarrulevyt kun aero mallissa on 300mm? Vai kannattaako suosiolla tilata vain ne normi jarrut motonetistä?KVikstedt kirjoitti:Moi,
Minulla MY07 2.3T ja siinä Aerosta poiketen oli takana perusmallin jarruvarustelu - muutatin ne Aeron kokoon (300/20mm).
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
Moikka
Takajarrujen päivittäminen Aeroa vastaavaksi vaatii Aeron/3.0TiD leveämmät takasatulat ja kannatinraudat ja tietenkin ne jäähdytetyt levyt. Jarrukilpi ja muu tilpehööri on sama kaikissa malleissa. Näin ainakin 2002-> vuotisissa.
Itselläkin tuo projekti pöydällä kunhan löydän jostain mieleiset jarrulevyt.
Viisaammat korjaa jos olen väärässä.
Takajarrujen päivittäminen Aeroa vastaavaksi vaatii Aeron/3.0TiD leveämmät takasatulat ja kannatinraudat ja tietenkin ne jäähdytetyt levyt. Jarrukilpi ja muu tilpehööri on sama kaikissa malleissa. Näin ainakin 2002-> vuotisissa.
Itselläkin tuo projekti pöydällä kunhan löydän jostain mieleiset jarrulevyt.
Viisaammat korjaa jos olen väärässä.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Re: 2.3T ja aero?
... ja ESP:n asetukset (takajarrut 15" -> 16") Techillä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 2.3T ja aero?
Jahas, no sitten menee ihan perus motonetin palikat kun eihän tuo juuri muuta eroa tuo kuin ulkonäkö seikan. Vai olisko nuo skruvatin vermeet parempia hinta/laatu suhteeltaan?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
Eiköhän molemmat puljut tilaa halvimpansa just sieltä, mistä halvimmalla sattuu saamaan sen erän. Maksamalla premium-lisää saa sit premiumia, toki myös se halvin voi olla premium, jos sattu sillä kertaa tilaajalle olemaan halvin.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 2.3T ja aero?
No onko noilla premium kamppeilla vs halpis kamat sen kummempaa eroa tuommosessa normiajossa olevassa autossa? Tuolta saksanmaalta sais kohtuu hintaan bremboakin.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
Itse ostaisin halvimmat levyt joka nurkkaan. Jarrupalois sama homma. Mut täähän on sit vain mun oma näkemys. Ja laadustaki voidaan olla montaa mieltä. Bremboaki jokku pitää jumalasta seuraavana, toiset lyttäis ne alimpaan helvettiin. Jarrut putsaten herkäks ja kattoo ettei navan ja levyn välis oo paskaa, niin veikkaisin et 95% halpojen haukkumisesta on selätetty.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 2.3T ja aero?
Sen verta monet halvat levyt on tullut turattua saabiin ja muihin kulkineisiin että ei enää! Alkavat tosi helposti ravistaa ja ruostuvatkin silmissä.
Itse en jaksa enää sitä moneen kertaa halvan ostamista ja säätämistä.
Ja kyllä, jarrut on ollut herkistetty, kaikki putsattu vimosen päälle ja niitä on käytettykin joten ei ole siitä kiinni. Silti ne tarvikepaskat on ennemmin tai myöhemmin soikeena.
Itse en jaksa enää sitä moneen kertaa halvan ostamista ja säätämistä.
Ja kyllä, jarrut on ollut herkistetty, kaikki putsattu vimosen päälle ja niitä on käytettykin joten ei ole siitä kiinni. Silti ne tarvikepaskat on ennemmin tai myöhemmin soikeena.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: 2.3T ja aero?
Tuo coprasta lähtevässä muiviputkessa olevan takaiskun kuuluukin kuulemma päästää jonkin verran myös toiseen suuntaan.Näin väittivät paikallisessa Saab huollossa. . Keskellä takaiskuventtiiliä on pieni reikä. Vanhemman mallisessa metallisessa putkessa ei ole em. venttiiliä lainkaan jakopään kohdalla.Makwe kirjoitti:On öljyinen tästä putkesta asti. Ainakin tuon letkun, joka tulee magneettiventtiilin viereen, takaiskuventtiili on rikki ja päästää ilmaa kumpaankin suuntaan. Siis tämä letku oli myös öljyinen.Coltti kirjoitti:Oliko imuputki öljyinen pelkästään alamutkasta, vai ylhäältä (huohotuksen haarasta) asti? Jälkimmäinen kertoo öljyn tulevan huohotuksesta.
Myös yläpuolella olevat huohotinletkut olivat öljyisiä, mistä tämä johtuu?
http://aijaa.com/4Vh8vx
-Arska-