No selvä. Korjaamokirja siis on väärässä, eli 900c:stä ei löydy nelilovista, vaikka kirja niin sanookin.fforslund kirjoitti:Mertmi kirjoitti:
Neljävaihteisia löytyy 900 korjaamokirjan teknisen erittelyn mukaan vielä vuosimallista 1988. Luultavimmin ajokki onkin mallia 900c.
900c:ssä on aina viistokeula ja 5-lovinen laatikko.
88vm. 4-vaihteisen malli on pelkkä 900 ja on pystykeulainen.
vaihteisto 4>5 loviseen
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
pari aiheeseen liittyvää kysymystä raadille
Auto on 99 -76, itseasiassa 77vm laatikolla, ja työn alla on 5-vaihteisen laatikon vaihto (luovuttaja on saab 90 vm 8?). Seuraavaa pohdimme: Maljat joutuu vaihtamaan, mutta käytämmekö uusien maljojen omia soviterenkaita, vaiko vanhojen maljojen?
Lisäksi kun maljan, vaihdelaatikon sisälle tulevassa akselissa, on jousi. Mutta vain toisessa maljassa. Ja vieläpä niin että vanhoissa se jousi on eri puolen maljassa kun uusissa. En nyt muista oliko vanhoissa vasemman puoleisessa maljassa, ja uusissa oikeanpuoleisessa maljassa vai päinvastoin. Mutta miten tuohon jouseen tulisi suhtautua?
Auto on 99 -76, itseasiassa 77vm laatikolla, ja työn alla on 5-vaihteisen laatikon vaihto (luovuttaja on saab 90 vm 8?). Seuraavaa pohdimme: Maljat joutuu vaihtamaan, mutta käytämmekö uusien maljojen omia soviterenkaita, vaiko vanhojen maljojen?
Lisäksi kun maljan, vaihdelaatikon sisälle tulevassa akselissa, on jousi. Mutta vain toisessa maljassa. Ja vieläpä niin että vanhoissa se jousi on eri puolen maljassa kun uusissa. En nyt muista oliko vanhoissa vasemman puoleisessa maljassa, ja uusissa oikeanpuoleisessa maljassa vai päinvastoin. Mutta miten tuohon jouseen tulisi suhtautua?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
Vaihdat pelkät maljat niihin vastaanottajalaatikon laakeripesiin ja shimmilevyt otetaan myös vastaanottajalaatikosta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
tuota arvelin itsekin ja sitten jäljellä tämä mysteerio tästä jousesta, kuka ottaisi kantaa tähän?Jope kirjoitti:Vaihdat pelkät maljat niihin vastaanottajalaatikon laakeripesiin ja shimmilevyt otetaan myös vastaanottajalaatikosta.
lucaf kirjoitti: Lisäksi kun maljan, vaihdelaatikon sisälle tulevassa akselissa, on jousi. Mutta vain toisessa maljassa. Ja vieläpä niin että vanhoissa se jousi on eri puolen maljassa kun uusissa. En nyt muista oliko vanhoissa vasemman puoleisessa maljassa, ja uusissa oikeanpuoleisessa maljassa vai päinvastoin. Mutta miten tuohon jouseen tulisi suhtautua?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
Miten onnistuu toisinpäin, 5-vaihteisesta>4-vaihteiseen? Olisi valmis moottori/vaihteistopaketti (4-vaihteinen)vm. 88 satkusta vm. -87 satkuun. Vanhemmassa ottaa käsijarru eteen ja uudemmassa taakse. Eli käyvätkö vanhemman vetoakselit uudemman laatikon vetarin maljoihin?
OG 900 2D "Pystäri" -87
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
OG 900i 5D "Classic" -93
OG 9-5 2.3T Aero -00
OG 9-5 2.0t SC Linear -03
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
Siis erohan on siinä tripodi - nivelen rullan koossa. Vertaile keskenään niitä. Lisäksi ulkoisesti pienemmässä on kolme makkaraa siinä ulkokuoressa ja isommassa kaksi. Työntömitta käteen ja mittaat ne rullat niin alkaa erot selviämään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
muistaakseni kerran vaihdoin 88 kaasarimalliin lootaa ja ongelma oli juuri tripoidien kokoero, no kannoin sylillisen vetoniveliä sisään ja aloin mittailemaan nii pituuseroja oli melkein yhtä monta kuin vetoniveltäkin, joten kanattaa olla tarkkana ettei koeajolla tripoidi kurkkaa holvissa vastaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
Tästä syystä olenkin aina suositellut käyttämään auton omia vetareita ja vaihtamaan vaihteistoon vetareihin sopivat tripodit. Silloin ei pääse tuota ulos pomppaamista tapahtumaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vaihteisto 4>5 loviseen
joskus sitä on kompensoitu sorvaamalla niin alkaa asettumaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,