Ois aika uusia tuo polttoainesuodatin ja ennen ryömimistä tuonne auton alle ois kiva tietää, että tartteeko tuossa jotai erikoistyökaluja tuon suodattimen irroittamiseksi? Kaipaan nyt siis ihan kokemusperäistä ja varmaa tietoa, eikä mitään "muistaakseni juttuja"...
Googlella koitin kaivella, mutta tuntui löytyvän vähän ristiriitaista tietoa...
hasha kirjoitti:
Letkut on pikaliittimillä (saattaa mennä hetki kunnes tajuaa miten ne aukee) ja suodatin irtoaa telineestä klipsiä vääntämällä.
Kiitos tästä. Just nuo liittimet tässä oli vähän arvoitus, kun jossain oli maininta että lähtee ihan sormin irti ja jossain väitettiin että vaatii jotkut varta vasten noihin hommiin suunnitellut pihdit...
Onnistuu ilmankin. Vähän vaati sorminäppäryyttä ja voimaa, kun nuo pikaliittimen painikkeet oli ainakin itsellä vähän huonossa paikassa. Kunnolla liottaa bräkkerillä kaikki paskat pois sieltä liittimen välistä, nii homma helpottuu kummasti... Ennen suodatinta on painikkeet liittimen molemmilla sivuilla ja suodattimen jälkeen ainostaan toisella sivulla isompi painike.
Itsellä oli suodatin melko heikossa hapessa. Sormin sai painettua suodattimen rungon lommolleen ja puukolla sai helposti tökittyä reikiä. Liekö peräti alkuperäinen suodatin ollut, jolla ajettu 206tkm.
Vaihtoväliksi ainakin minun -07 mallissa on 60tkm, ja ilmeisesti juuri ulkokuoren mätänemisen tähden. Toisaalta tuossa kun asiasta erään asentajan kanssa jutusteltiin, hänen mielipide oli, että bensa-autossa koko suodatin on täysin turha. Tiedä sitten, mutta ainakin tuollaisen vaihtoon liittyy helposti aina jotain vaikeutta.
Suodattimen vaihtoon tarvitaan sellaiset pihtimäiset erikoistyökalut. Mä ostin ja huomasin että vaihdettavaa suodatinta ei autossa edes ole! Miksi BP:stä on jätetty suodatin pois, johtuisiko rosterisista pa-putkista?
APS kirjoitti:Meneekö meilläkin tähän malliin?
Kuinka vaihtaa polttoainesuodatin OPEL VECTRA C -merkkiseen autoon OHJEVIDEO https://youtu.be/ctgq0gzo9oo
Ei mene, jos allekirjoituksen mukaista -04 SS:ää tarkoitat.
Suodatin on tankissa polttoainepumpun yhteydessä. Ja tarkistusluukkuakaan ei ole, siispä tankin irroitus edessä.
Kyllähän se MY -04 tosiaankin onnistuu , mutta ei MY -03:ssa. Muistelin, että parissa ensimmäisessä vuosimallissa se on tankissa. Se olikin vain ekassa. Asia tarkistettu WIS:stä
Menee tohon tyyliin ota ennen hommaa polttoainepumpun sulake pois ja käynnistä kone ni ei oo suu täynnä polttoainetta.
RE85 ainaki kirveli ihan mukavasti naamalla, en suosittele kokeilemaan.