Spacerit / vanteiden levikepalat
Spacerit / vanteiden levikepalat
Kenelläkään käytössä tai kokemusta näistä? Itse tykkään näiden tuomasta ulkonäkömuutoksesta ja mietin myös omaani. Täältä näkee hyvin esimerkkejä: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=220142
Saabeihin saisi Eibachin spacereita ainakin täältä https://www.futurez.fi/product/70987-ei ... -9-3-vm-02
Kiinnostaisi kuulla, et minkä kokoisilla levikkeilla ajetaan. Centralissa suosittu on 15/25 mm. Alla kuva kyseisestä combosta:
Kesäksi Saabin 17" orkkikset alu 45:t. Budjettiratkaisuna olisi levittää vain takapyöriä, jotka mielestäni uivat vähän liian syvällä.
Saabeihin saisi Eibachin spacereita ainakin täältä https://www.futurez.fi/product/70987-ei ... -9-3-vm-02
Kiinnostaisi kuulla, et minkä kokoisilla levikkeilla ajetaan. Centralissa suosittu on 15/25 mm. Alla kuva kyseisestä combosta:
Kesäksi Saabin 17" orkkikset alu 45:t. Budjettiratkaisuna olisi levittää vain takapyöriä, jotka mielestäni uivat vähän liian syvällä.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Kovin syvällä kaaressa tuo kolkin takarengas on vakiona. On käynyt mielessä, että jos sinne 20 mm limpun väliin laittaisi.
Linkkaamasi spacerit ovat melko kalliin oloisia varsinkin kun hintoihin täytyy lisätä vielä erikseen hankittavat pultit. Esimerkiksi kaksi kappaletta 20 mm keskittäviä spacereita 125e. Vastaavat keskittävät saa motonetista pidempien pulttien kanssa 65 eurolla.
Vaikka Eibachit ovatkin "laadukkaat", niin onko noissa oikeasti eroja? Teknisesti spacerin valmistus ei ole kovin monimutkainen tai virhealtis prosessi.
Linkkaamasi spacerit ovat melko kalliin oloisia varsinkin kun hintoihin täytyy lisätä vielä erikseen hankittavat pultit. Esimerkiksi kaksi kappaletta 20 mm keskittäviä spacereita 125e. Vastaavat keskittävät saa motonetista pidempien pulttien kanssa 65 eurolla.
Vaikka Eibachit ovatkin "laadukkaat", niin onko noissa oikeasti eroja? Teknisesti spacerin valmistus ei ole kovin monimutkainen tai virhealtis prosessi.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Eibachit ovat joo turhan hintavat. Valmistuksen ei pitäisi kovin kummoinen homma olla, kun tekee vaan hyvästä tavarasta. Pitääkin kurkata Motonetin tarjonta.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Omaan meni motonetin 20mm taakse. Pyörännavasta täytyi hioa kaikki ruosteet pois ennen kuin menivät paikoilleen - sen verran tiukka sovite oli. Spacerin huulen ja vanteen välinen sovite olikin sitten enemmän sinnepäin tehty..
Ihan hyvältä näyttää.
Ihan hyvältä näyttää.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Moroo.
https://www.jmtuonti.fi/categories.php? ... =1&lang=fi
Tuolta löytyy suhkot edullisesti monen näköstä spaceria. Ollut itse aikeissa tuolta tilata.
https://www.jmtuonti.fi/categories.php? ... =1&lang=fi
Tuolta löytyy suhkot edullisesti monen näköstä spaceria. Ollut itse aikeissa tuolta tilata.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Keskittävät ovat vain aika harvassa tuolla. Itse en ei-keskittäviä laittaisi.mrvilho kirjoitti:Moroo.
https://www.jmtuonti.fi/categories.php? ... =1&lang=fi
Tuolta löytyy suhkot edullisesti monen näköstä spaceria. Ollut itse aikeissa tuolta tilata.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Di17 kirjoitti:Keskittävät ovat vain aika harvassa tuolla. Itse en ei-keskittäviä laittaisi.mrvilho kirjoitti:Moroo.
https://www.jmtuonti.fi/categories.php? ... =1&lang=fi
Tuolta löytyy suhkot edullisesti monen näköstä spaceria. Ollut itse aikeissa tuolta tilata.
Enpäs muuten tullu huomanneeks tuommosta.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
puuttuuko seriffit miten näihin levityksiin ja vaikuttaako miten ajohon
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Itellä 9-3SC:ssä takana 20mm keskittävät, ajoon en oo huomannut vaikuttavan. Leimalla ei ole tullut sanomisia, eikä poliisiltakaan.
Tätänykyä:
Opel Insignia 1.6T A -20
Saab 9-3 Aero TTiD -09 Hirsch
Edelliset:
Saab 9-5 2.3t BioPower -07
Saab 9-3 -01 2.0t BioPower stage1
Saab 9-3 -06 1.8t SC BioPower stage1
Saab 900c -88
Opel Insignia 1.6T A -20
Saab 9-3 Aero TTiD -09 Hirsch
Edelliset:
Saab 9-5 2.3t BioPower -07
Saab 9-3 -01 2.0t BioPower stage1
Saab 9-3 -06 1.8t SC BioPower stage1
Saab 900c -88
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Mitkä spacerit sulla on? Itsellä Motonetin 20 mm Butzit täristi takana niin paljon, että piti ottaa ne pois. Keskityshuuli on niin lyhyt, ettei se keskitä kartiomaisella keskireiällä olevaa vannetta.Toro kirjoitti:Itellä 9-3SC:ssä takana 20mm keskittävät, ajoon en oo huomannut vaikuttavan. Leimalla ei ole tullut sanomisia, eikä poliisiltakaan.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Jos en ihan väärin muista, niin nämä:Di17 kirjoitti:Mitkä spacerit sulla on? Itsellä Motonetin 20 mm Butzit täristi takana niin paljon, että piti ottaa ne pois. Keskityshuuli on niin lyhyt, ettei se keskitä kartiomaisella keskireiällä olevaa vannetta.Toro kirjoitti:Itellä 9-3SC:ssä takana 20mm keskittävät, ajoon en oo huomannut vaikuttavan. Leimalla ei ole tullut sanomisia, eikä poliisiltakaan.
https://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=327/776
Edessä mulla oli 15mm spacerit eri valmistajalta ja ne ravisti kanssa helvetisti ja 10km matkan aikana oli koko keskityshuulu lohjennut irti kummaltakin puolelta
Tätänykyä:
Opel Insignia 1.6T A -20
Saab 9-3 Aero TTiD -09 Hirsch
Edelliset:
Saab 9-5 2.3t BioPower -07
Saab 9-3 -01 2.0t BioPower stage1
Saab 9-3 -06 1.8t SC BioPower stage1
Saab 900c -88
Opel Insignia 1.6T A -20
Saab 9-3 Aero TTiD -09 Hirsch
Edelliset:
Saab 9-5 2.3t BioPower -07
Saab 9-3 -01 2.0t BioPower stage1
Saab 9-3 -06 1.8t SC BioPower stage1
Saab 900c -88
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
On ollut inssi sitten sokea. Laittomat ovat tieliikenteessä levityspalat. Kannattaa muistaa myös sellainen asia, että pyöränkotelon idea/tarkoitus on että se pyörä on siellä kotelossa, eikä sen ulkopuolella. Ei tarvitse ihmetellä miksi kivet lentelevät nykyisin niin paljon kun kaikenmaailman virityksillä pitää tuoda se pyörä ulos sieltä pyöränkotelosta.Toro kirjoitti:Leimalla ei ole tullut sanomisia, eikä poliisiltakaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Se voipi olla että sokeahko ollut parina kertana Tuppasi noi ALU48:t olemaan sen verran sisällä että suorastaan huusivat päästä edes vähän kohti reunaa 9-3 SC:n alla. Ei kyllä lähelläkään reunaa ole, saatika sen ylitte mutta parempi se noilla on kun ilmanPakari kirjoitti:On ollut inssi sitten sokea. Laittomat ovat tieliikenteessä levityspalat. Kannattaa muistaa myös sellainen asia, että pyöränkotelon idea/tarkoitus on että se pyörä on siellä kotelossa, eikä sen ulkopuolella. Ei tarvitse ihmetellä miksi kivet lentelevät nykyisin niin paljon kun kaikenmaailman virityksillä pitää tuoda se pyörä ulos sieltä pyöränkotelosta.Toro kirjoitti:Leimalla ei ole tullut sanomisia, eikä poliisiltakaan.
Tätänykyä:
Opel Insignia 1.6T A -20
Saab 9-3 Aero TTiD -09 Hirsch
Edelliset:
Saab 9-5 2.3t BioPower -07
Saab 9-3 -01 2.0t BioPower stage1
Saab 9-3 -06 1.8t SC BioPower stage1
Saab 900c -88
Opel Insignia 1.6T A -20
Saab 9-3 Aero TTiD -09 Hirsch
Edelliset:
Saab 9-5 2.3t BioPower -07
Saab 9-3 -01 2.0t BioPower stage1
Saab 9-3 -06 1.8t SC BioPower stage1
Saab 900c -88
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Nämä päätyi takaisin SC:n taka-akselille. Ratkaisin keskityksestä johtuvan täristyksen tulostamalla 3D-printterillä lisäholkin spacerin huulen päälle. Holkeista tuli hieman liian paksut, koska tarpeeksi ohuen ja varsinkin kartiomaisen seinämän printtaaminen on hankalaa.Di17 kirjoitti:Mitkä spacerit sulla on? Itsellä Motonetin 20 mm Butzit täristi takana niin paljon, että piti ottaa ne pois. Keskityshuuli on niin lyhyt, ettei se keskitä kartiomaisella keskireiällä olevaa vannetta.
Vanne ei mennyt suoraan printatun holkin päälle, mutta pyöränmuttereilla kiristämällä holkki antautui sopivasti ja vanne keskittyi paikalleen. Testilenkillä ei tärinöitä ilmennyt. Täytyy sanoa, että on se nykytekniikka hienoa
Siinä vielä kuvat ilman lättyä ja lätyn kanssa:
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Re: Spacerit / vanteiden levikepalat
Itsellä samat vanteet. Näyttää kyllä paljon paremmalta spacereilla!
Talvivanteet vielä isommalla ET:llä
Talvivanteet vielä isommalla ET:llä
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04