Vaaratilanne pyhännällä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juspa
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2003 12:15
Paikkakunta: Itä-Suomi

Vaaratilanne pyhännällä

Viesti Kirjoittaja juspa »

Oltiin perheen kanssa tulossa viikonlopun vietosta oulusta päämääränä joensuu. Ennen pyhäntää sain rekan kiinni. Kohta rekka alkoi hidastamaan vauhtia. Nopeutta oli noin 40km/h kun päätin että lähden edelle kun näytti että rekka pysähtyy. No eikun pitkien räpäytys ja vilkku päälle ja kaasu pohjaan (huom. kajakki). Olin peräkärryn rinnalla menossa kun huomasin että kärry lähtee tulemaan kohti, meinas pumppu heittää volttia ja eikun hallittu ulosajo.

No vaurioitta selvittiin, onneksi ei kajakissa ole keulassa muovia. Penkka oli aurattu matalaksi, ja siihen pehmeästi pysähty(ei edes vauva herännyt), toisen puolen renkaat pysy tiellä.

Rekkakuski tuli siihen sitten toimittamaan että kun ei kärryssä vilkku pelaa ja selvitti, että oli menossa kaistan yli P-paikalle. Taisi hieman säikähtää, kun näki että on 3kk ikäinen vauva etupenkillä kopassa, kun toisteli koko ajan että olipa hyvä kun ei käynyt pahemmin, oli se kyllä itselläkin mielessä. Sitte Rahtari ehdotti että vedetään rekalla auto pois penkasta, minä siihen että haehan lapio niin sillä selvitään. Vähän lapioitiin lunta pois renkaiden takaa emäntä rattiin ja puskettiinauto tielle. Matka jatkui entiseen malliin..
96 -79
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Olipas koskettava tarina. Siis toi, että perhe on matkalla kuupalla. Ja sitten toi tilanne, josta selvittiin lopulta säikähdyksellä. Ja sitten vielä se, että rekatkin voi olla liikkeellä toimimattomilla valoilla.

Tosiaan hyvä, ettei käynyt kuinkaan...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Erittäin uhkaava tilanne , mutta onneksi vaurioitta selvitty :D Uskomatonta tuo rahtarin vilkkujen toimimattomuus, joka oli vieläpä tiedossa.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hyvä, että ei käynyt kuinkaan. Ja tuo vilkkun toimimattomuus voi olla muutakin kuin palanut hehku ja niiden korjaus tien päällä on sitten toinen asia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joonatan
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

dimebak kirjoitti:Hyvä, että ei käynyt kuinkaan. Ja tuo vilkkun toimimattomuus voi olla muutakin kuin palanut hehku ja niiden korjaus tien päällä on sitten toinen asia.
yhdyn tuohon edelliseen. onneksi ei käynyt huonosti.
eli asiaan, kerran korjailin erään tukkiauton valoja, toimikohan siinä vain silloin etuvalot, no, oli miten oli yritin saada taakse valoja kuntoon huonolla menestyksellä, johdot poikki 50 cm välein. sainkohan minä jarruvalon toimimaan 3 tunnissa. vaikeuttaa myös paljon työtä kun ainakin neljät eri johotukset autossa, eli auton omat, auton varustajan, auton omistajien ja vielä korjaajien tekemät patentit. jännä juttu ettei johtoja ollut juoksutettu rungon sisässä vaan kaikki nähtävillä. auto lähti seuraavana aamuna paikalliseen autosähkö puljuun korjattavaksi, olivat vetäneet kokonaan uuden johdotuksen siihen vehkeeseen.

ja autohan oli v*lvon fh16
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
Vastaa Viestiin