Ylävesiletku kovana
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Ylävesiletku kovana
Allekirjoituksen auto,eli 2.3T -05,huomasin tuossa että ylävesiletku melkein kivikovana,päivän seisomisen jälkeen vieläkin kovana ja paisarin korkkia raottamalla pääsee paineet pois.
Ei mulla muuta vaan mietin että ei kai sen pitäisi nuin käyttäytyä? Aiemmin ei ole tullu ajateltua tuota niin sillä kysyn.
Ei ainakaan huomattavaa savutusta,öljy on öljyä ja jäähdyttäjän neste on nestettä,lämmöt pysyy normaalissa.
Ei mulla muuta vaan mietin että ei kai sen pitäisi nuin käyttäytyä? Aiemmin ei ole tullu ajateltua tuota niin sillä kysyn.
Ei ainakaan huomattavaa savutusta,öljy on öljyä ja jäähdyttäjän neste on nestettä,lämmöt pysyy normaalissa.
Joku kipotin.
Re: Ylävesiletku kovana
Voisko korkki olla jumissa ja ei löysää paineita ulos? Mikäli nesteet ei tosiaan sekoitu. Tsekkaa korkkia painamalla sisäpuolelta antaako jousi periksi yhtään. Vanhat korkit joskus narahtanu jumiin ja rusahtaa auki. Jos näin niin silloin sama hommata uus korkki.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Ylävesiletku kovana
Veikkaan et kansipahvi alkaa antautumaan.
Ensin kerää painetta mainitsemallasi tavalla, kun tuosta pahenee niin alkaa vesiletkuja paukkumaan kovan paineen takia ja sitten joudutkin jo ajelemaan paisarin korkki löysällä et letkut kestää ja lisäilet vettä päivittäin.
Paljonko ajettu ja onko kantta kiristetty?
Mulla oli vastaavat oireet femmassa reilu vuosi sitten. Joulukuussa oli sitten pakko kannentiiviste vaihtaa. Toimelias kyllä vaihtaa paljon aikaisemmin.
Itse tehtynä kansi konesitettuna uusilla tiivisteillä, kannen pulteilla, termostaatilla, lohkolämppärin vastuksella, tulpilla, öljyillä yms mitä tarvii hinnaksi tuli aika tarkkaan 500€.
Ensin kerää painetta mainitsemallasi tavalla, kun tuosta pahenee niin alkaa vesiletkuja paukkumaan kovan paineen takia ja sitten joudutkin jo ajelemaan paisarin korkki löysällä et letkut kestää ja lisäilet vettä päivittäin.
Paljonko ajettu ja onko kantta kiristetty?
Mulla oli vastaavat oireet femmassa reilu vuosi sitten. Joulukuussa oli sitten pakko kannentiiviste vaihtaa. Toimelias kyllä vaihtaa paljon aikaisemmin.
Itse tehtynä kansi konesitettuna uusilla tiivisteillä, kannen pulteilla, termostaatilla, lohkolämppärin vastuksella, tulpilla, öljyillä yms mitä tarvii hinnaksi tuli aika tarkkaan 500€.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Ylävesiletku kovana
252tkm ajettu,ei tietoa kiristyksestä.
Voiskohan tässä vaiheessa selvitä pelkän tiivisteen vaihdolla?
Muoks. Ajelulla kävin ja letku on löysempi kuin ennen,joten liekkö ollu korkissa jotain kun sitä nippaa runkkasin vähän aikaa. Seuraillaan tilannetta...
Voiskohan tässä vaiheessa selvitä pelkän tiivisteen vaihdolla?
Muoks. Ajelulla kävin ja letku on löysempi kuin ennen,joten liekkö ollu korkissa jotain kun sitä nippaa runkkasin vähän aikaa. Seuraillaan tilannetta...
Joku kipotin.
Re: Ylävesiletku kovana
vanhoilla vehkeillä sitä olisi innoissaan jos alavesiletku olisi ajon jälkeen vielä aamulla kovana, mutta sehän ei nyt tähän kuulunutkaan, mites minä tässä kesken istumisen tuota..
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Ylävesiletku kovana
joo vaan tarpeeksi pitkään kovana pysyy niin räjähtää vielä eikä kellään ole kivaa.
Joku kipotin.
Re: Ylävesiletku kovana
Terve!
9-5 ajettu n.190 tkm, jossa ylävesiletku menee suht kovaksi ja paisuntasäiliön korkin avaamisen jälkeen lohkosta kuuluu jotain lorinaa ja paineet
häviää letkusta. Kaksi vuotta sitten vaihdettu kannentiiviste vastaavanlaisten havaintojen jälkeen? Tulpat ovat normaalin väriset, ei savutusta tai höyryä pakoptkesta. Käynnistyy hyvin? Elikkä tilanne on pysynyt vakiona n.2v, webshopissa näkyisi olevan kannet tarjouksessa alle 500€ hintaan, ja samalla voisi tehdä muutakin, kuten männänrenkaat vaihtaa ja jakopää hommelin. Tämä homma siis nyt mietinnän alla.
Voisiko originaali Garretti oireilla tuolla tavalla? Auto toimii kaikinpuolin normaalisti. Bp-softattu 2.0 vm.02 kyseessä.
#5373
9-5 ajettu n.190 tkm, jossa ylävesiletku menee suht kovaksi ja paisuntasäiliön korkin avaamisen jälkeen lohkosta kuuluu jotain lorinaa ja paineet
häviää letkusta. Kaksi vuotta sitten vaihdettu kannentiiviste vastaavanlaisten havaintojen jälkeen? Tulpat ovat normaalin väriset, ei savutusta tai höyryä pakoptkesta. Käynnistyy hyvin? Elikkä tilanne on pysynyt vakiona n.2v, webshopissa näkyisi olevan kannet tarjouksessa alle 500€ hintaan, ja samalla voisi tehdä muutakin, kuten männänrenkaat vaihtaa ja jakopää hommelin. Tämä homma siis nyt mietinnän alla.
Voisiko originaali Garretti oireilla tuolla tavalla? Auto toimii kaikinpuolin normaalisti. Bp-softattu 2.0 vm.02 kyseessä.
#5373
Re: Ylävesiletku kovana
No ei se kansi nyt ole varmaan kahdessa vuodessa hajalla. Vai oletko aina lähtenyt lämä tiskissä parkista ja sammuttanut heti kun on vähän ahtopaineita mitattu?
Kuinka paljon painetta sielä paisarissa oikein on sitten? Tuleeko silmille? Korkki ok? Pihalla makaavassa amerikanraudassa ainakin lorisee lohko kun on sammuttanut. Eikä ole kansivikainen.
Kuinka paljon painetta sielä paisarissa oikein on sitten? Tuleeko silmille? Korkki ok? Pihalla makaavassa amerikanraudassa ainakin lorisee lohko kun on sammuttanut. Eikä ole kansivikainen.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Ylävesiletku kovana
Korkki on jumissa jos näin käy. Vaikka kannen välistä puhaltais kuinka vitusti, niin se kyllä yön aikana rauhoittuu toi paine. Been there seen that..
(Korkin tiiviste veke, kampaamalla jollin, ja sitten tarkistus, ja pesu. 2 Venttiiliä löytyy.)
(Korkin tiiviste veke, kampaamalla jollin, ja sitten tarkistus, ja pesu. 2 Venttiiliä löytyy.)
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ylävesiletku kovana
Ääni korkille. Ittellä vastaavanlainen tilanne oli ja helpommalla pääsin kun osti uuden korkin.
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
#6963
Re: Ylävesiletku kovana
laitetaanpa uusikorkki nyt alkuperäisenä hankintaan tarvikekorkin tilalle ja seurataan tilannetta vielä..
Pihassa on neljä verrokkia ja ei yhdessäkään vastaavaa toistaseksi ollu .. vaikka paljon kireämpiäkin pojilla..
Seuraavaksi kannenjälkikiristys ja uusi Defan-vastus lohkoon, kun sekin on näköjään hajalla.
#5373
Pihassa on neljä verrokkia ja ei yhdessäkään vastaavaa toistaseksi ollu .. vaikka paljon kireämpiäkin pojilla..
Seuraavaksi kannenjälkikiristys ja uusi Defan-vastus lohkoon, kun sekin on näköjään hajalla.
#5373
Re: Ylävesiletku kovana
Moro!
Mulla tämmönen tapaus, syksyllä halkesi femmasta ylävesiletku parkkiin ajaessa ja oletin sen vanhuuttaan särkyneen (my99), uuden originelli letkun hommasin delta autosta sekä paisarin korkin ja sillä ajeltu nyt tähän päivään, kun eilen haistoin konehuoneesta glykolin hajua ja höyryä nousi konepellin alta, niin siitä lohkonpäästä oli letku fuskannut nestettä ja tuo letku oli kivikova...ihmettelin et mitä helvettiä sit luin tämän jutun et voi kannentiivisteen välistä fuskata painetta jäähdytysjärjestelmään.
Niin voiko tuon paineen karkailun todeta kotitallissa vai onko varma merkki kannentiivisteen vuodosta tuo letkun koveneminen?
Mulla tämmönen tapaus, syksyllä halkesi femmasta ylävesiletku parkkiin ajaessa ja oletin sen vanhuuttaan särkyneen (my99), uuden originelli letkun hommasin delta autosta sekä paisarin korkin ja sillä ajeltu nyt tähän päivään, kun eilen haistoin konehuoneesta glykolin hajua ja höyryä nousi konepellin alta, niin siitä lohkonpäästä oli letku fuskannut nestettä ja tuo letku oli kivikova...ihmettelin et mitä helvettiä sit luin tämän jutun et voi kannentiivisteen välistä fuskata painetta jäähdytysjärjestelmään.
Niin voiko tuon paineen karkailun todeta kotitallissa vai onko varma merkki kannentiivisteen vuodosta tuo letkun koveneminen?
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Ylävesiletku kovana
Nouseeko kuplia paisariin korkki auki? Vähän voi antaa jenkaa mutta tyhjäkäynnilläkin pitäisi näkyä jos paineet karkaa pytyistä. Onko tehty kannen kiristys?
Re: Ylävesiletku kovana
Moro!
Juuri testasin tallissa kylmällä koneella paisarin korkki auki, kun annoin kierroksia pinta aleni kaasun päästettyä niin pinta nousi kupla vyöryn kera???
Onko tuo nyt merkki siitä et kansipahvi vuotaa?
Juuri testasin tallissa kylmällä koneella paisarin korkki auki, kun annoin kierroksia pinta aleni kaasun päästettyä niin pinta nousi kupla vyöryn kera???
Onko tuo nyt merkki siitä et kansipahvi vuotaa?
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Ylävesiletku kovana
Jostainhan se ilmaa sinne kerää, joko pyttyjen kautta tai jossain on ulkopuolinen vuoto. Sytytystulpista voi tarkistaa onko joku tulppa puhtaampi kuin muut, vesi kun pesee niinkuin höyrypesuri.