Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Saab on vm 2001 ja on matalapaine turbo 150 hv. Autossa palaa, moottorin häiriö valo . Minulla on vikakoodinlukija, joka antaa vikakoodin P 1251, sitä koodia ei ole vihkosessa, joka tuli laitteen mukana. Googletin ja sieltä löytyi, kaasuläppäkotelo vikaa ym. Kysyn mitä vikaa koodi tarkoittaa, oikeesti.
Jatkokysymys, mikä autossa on vikana ja mistä kannattaa ostaa edullisimmin osa/osat, että auton saisi kuntoon. Kiitoksia etukäteen.
Jatkokysymys, mikä autossa on vikana ja mistä kannattaa ostaa edullisimmin osa/osat, että auton saisi kuntoon. Kiitoksia etukäteen.
Re: Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Lisäys, P 1251 vikakoodi on. Ilmaseos solenoidi toiminta häiriö, mutta ongelma on mikä autossa on vikana, kuten avauksessa kysyn.
Re: Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Tsekkaa onko kaasuläppä mennyt limppiin. Resetoi jos on ja nollaa koodit. Voi olla että jokin hetkellinen häiriö aiheuttanut. Ahtovuodot myös mahdollisesti aiheuttaa läppäkotelon menon vikasietotilaan.
Jäsen #6332
Re: Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Vikakoodi on selvinnyt p 1251. Kaasuläpän ohjainyksikkö, elektroninen osa kyseessä, kahdella pultilla kiinni ja 3-napainen pistoke siihen tulee. Irrotin kaasulppäkotelon, mutta kotelossa ei ole ostamaani osaa. Osa on oikea se on tarkistettu. Nyt kaipaisin tietoa, missä sijaitsee kaasuläpän tunnistin/ohjausyksikkö, kun se ei ole kaasuläppä kotelossa.
Re: Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Varaosa liikkeiden netit, antoivat väärää tietoa auton osista, vaikka rek-tunnuksella haettiin ja siksi myivät säätimen "jota autossa ei ole". Saa sitä sitten etsiä. Tuntuu oudolta miksi näin kävi. Auto on yksikilpinen "suomiauto" ja netti väittää, että autossa on sähköinen kaasuvaijeri ja kaasuläpän tunnistin. Moottori on tyyppiä B205E ja siinä on vaijerilla kaasu, sekä kiinteä säädin kaasuläppäkotelossa, jota ei voi vaihtaa. Uusi kaasuläppäkotelo maksaa noin 500-600€, ja netistä lötyi 227€, jota ei ollut kun tein tilauksen vaikka sitä mainostettiin.
Löysin hajottamolta toimivan 50€. Laitoin paikalleen ja poistin vikakoodit ja Saab on toiminut moiteetta sen jälkeen, eli joskus nämä viat teettää töitä.
Löysin hajottamolta toimivan 50€. Laitoin paikalleen ja poistin vikakoodit ja Saab on toiminut moiteetta sen jälkeen, eli joskus nämä viat teettää töitä.
Re: Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Kaasuläppä on sähköinen vaikka siellä vaijeri onkin, se kääntää vaan poljinpotikkaa. Limpputilassa vaijeri ohjataan kääntämään suoraan läppäakselia. Läppäkotelon osat eivät ole erikseen vaihdettavissa. Hienompi systeemi kuin muissa sähköläppäisissä autoissa jotka eivät ole enää ajettavissa jos läppäkoteloon tai polkimen asentotunnistimeen tulee vikaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Huomasin sen eron näissä kaasuläppäkoteloissa, kun ne olivat irlallaan se joka oli paikallaan autossani, niin siinä kaasuläppä avautui, kun käänsi vaijerin kiinnitys "rullaa" ja hajottamolta ostettu toimiva, niin siinä ei kaasuläppä avautunut kun "rullaa" käänsi, kuin Jcarlson kirjoitti, hieno varotoimi eipä jää auto tien päälle, vian iskiessä. Eli rikkinäisen ja toimivan kaasuläppäkotelon erottaa, esim tästä.
Re: Saab 9-3 2.0 turbo, vikakoodi P1251
Niinkuin aiemmin kirjoitin niin sun vanha läppäkotelo on mennyt limp-home tilaan jolloin juuri toimii vaijerista. Tämän pystyy nollaamaan. Itselläni meni joskus 2 vuotta sitten tuohon tilaan ja nollasin eikä ole tullut enää takaisin sen jälkeen
Jäsen #6332