Rommitommi kirjoitti: eikai kukaan tarkoituksellisesti ohjelmoi parkkitutkaa tai törmäysvaroitusta pois käytöstä?
HEP! Minä ohjelmoin, jos Opel vain siihen taipuu!
Sanassasi on pointtia, en sitä kiistä. Moni ajaa jatkuvasti ylinopeutta, moni ajaa renkailla yli valmistajan suositusten, moni kääntää jarrupaloista kitinäraudat sivuun kun kitinän alkaes on pintaa viä 3 mm jäljellä. Autoki pitäisi sammuttaa tankatessa, kävellen pitäisi aina käyttää suojatietä, punaisia valojakaan päin ei saisi kävellä. Elämä on pelkkää turvallisuuden riskeerausta.
Opelissa törmäystunnistus on luonut illuusion, jossa isoin riski lienee se, että ruuhkassa jarruttaessa joku tulee peräluukusta sisään. Voi olla, että istun 6.7. pyörätuolissa vain siksi, että uhmasin turvajärjestelmiä mutta elän sitten päätökseni kanssa. Se ei mua hirveästi lohduta, että Mersu ja Volvo ei jarruttele, koska tää mun Opel jarrutelee.
Parkkitutkaa kannattaa tulla kokeilemaan, jos et usko. Se on niin paska, että minä kytken sen aina pois kun se vinkasee. Ja jos se vinkasee, niin en edes katso miksi se vinkasee, koska se ei ole kertaakaan vinkassut aiheesta. Ja se muuten vinkuu lujaa. Lisäksi se tosiaan vinkuu takatutkaa myös eteepäin ajaessa.
Ja se vinkuminen alkaa aamulla pihasta. Auto on lähellä avopuolison autoa piippiippiip takaa ja edessä on ruohoa piippiippiip edestä. Heti ku auto startannu niin piippippippi. Lähen pakittaan ja n. 0,5m jälkeen alotan käännöksen takavasemmalle piippiippiip koska etuoikealla on kivikasa metrin pääs. Kivikasa kun loppuu, on auto n. 20 cm hiljaa kunnes alkaa piippiippiip ruusupuskasta, joka on n. 40 cm auton sivulla. Kun ruusupuska on ohi, alkaa taas käännös takaoikealla, jossa kuuluu piippiippiip etuvasemmalla olevasta mäestä ja lopulta takaa myös heinästä.
Pakittelu on ohi. Ajan n. 2 metriä eteenpäin ja alkaa piippiippiip koska roskis ja kalastajien kiusana olevat puurattaat. Niin ja se kaidekki piippaa vasemmalla, eli vilkutan vasemmalle ja olen menossa tielle piippiippiip koska se kaide.
No pääsen johonki parkkipaikalle. Vähä jyrkkää mäkeä (esim Tampereentien Prisman "alapiha") piippiippiip, ajan auton parkkiin piippiippiip 5cm korkeasta rotvallista. Sitte risteykses joku tulee metrin päähän perästä piippiippiip. v**tu sitä jaksa kukaa. Ja se hälytys menettää merkityksensä, jos se hälyttää koko ajan. Vai mitä mieltä olet palohälyttimestä, joka hälyttää joka yö tunnin välein vaikka savua ei tuu kuin omasta päästä siinä vaihees?
Ainut on tietty kaistavahti, että se lähtee törmäilykameran myötä, mutta mittariston logoa tutkimalla senki tunnistustarkkuus on olemattoman ja paskan välimaastos, niin jos satun just sillon saamaan sairauskohtauksen kun se vehje tunnistaa kaistan, niin lottolappua vaa täyttämään.
Ja se tutkan piippaus on sitte aika korkeeta ja ärsyttävää taajuudeltaan. Volumea voi säätää väliltä kuuro tai kuulovammanen. Se huutaa lujaa. Ja sitä moni netis haukkuu, kukaan niistä ei liiottele. Joku Saabinki parkkitutka on ihan eri planeetalta ääneltänsä.