saab 9-3 ja cim
saab 9-3 ja cim
Olisi ongelma, vikakoodi c0460 stability control failure. Op-comilla tarkastettu. Näyttää kyllä että lukee kääntö kulmaa kun pyörittää rattia. Toiseen suuntaa olikohan 215astetta ja toiseen 209astetta. Eli mahtaisiko kalibrointi riittää. Vai uus cimmi ja mistähän kannattaisi hommata. Tai pelkkä kääntökulma anturi. Onko joku onnistunut ohjelmoimaan op-comilla. Vaatii security koodin " mistähän mahtaa saada selville" vai olisko tech2 käyttäjiä pori-ulvila alueella joka pystyis tekemään
T. Jukka
T. Jukka
Re: saab 9-3 ja cim
Niin esp ja vm-07
Re: saab 9-3 ja cim
Pari kysymystä vikaan liittyen...
- tuleeko vain rattia pyöriteltäessä?
- ilmestyykö suoraan ajettaessa?
CIM:n kääntökulma-anturien vikoja on jonkin verran ollut ja niitä on vaihdettu käytetyistä CIM:stä tai sitten uusi CIM varmuuden vuoksi. Uusi tietenkin maksaa huomattavasti enemmän kuin käytetystä vaihdettu osa.
Joskus käy niin, että taitamattoman tekijän jäljiltä vaihdettu raidetangon osa johtaa siihen, että ratti ei ole suoraan ajettaessa aivan suorassa. Kun asentotunnistin on kalibroitu ratin ollessa suorassa ja myös renkaat suorassa, remontin jälkeen renkaiden ollessa suorassa ratti ei ehkä olekaan. Tulee esp vika.
- tuleeko vain rattia pyöriteltäessä?
- ilmestyykö suoraan ajettaessa?
CIM:n kääntökulma-anturien vikoja on jonkin verran ollut ja niitä on vaihdettu käytetyistä CIM:stä tai sitten uusi CIM varmuuden vuoksi. Uusi tietenkin maksaa huomattavasti enemmän kuin käytetystä vaihdettu osa.
Joskus käy niin, että taitamattoman tekijän jäljiltä vaihdettu raidetangon osa johtaa siihen, että ratti ei ole suoraan ajettaessa aivan suorassa. Kun asentotunnistin on kalibroitu ratin ollessa suorassa ja myös renkaat suorassa, remontin jälkeen renkaiden ollessa suorassa ratti ei ehkä olekaan. Tulee esp vika.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: saab 9-3 ja cim
Ei suoraan ajettaessa. Jos paikallaankin kääntää rattia tulee hälytys. Vika ilmeni ensin joskus aikaa sitten kun ratti käännettiin ihan ääri asentoon. Sit alkoi pikku hiljaa lisääntymään viime kesänä ei tullut kertaakaan ja nyt talven aikana ja kevät/kesä aina kun rattia kääntää
Re: saab 9-3 ja cim
Kääntökulma-anturin vialta kuulostaa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: saab 9-3 ja cim
Eli jostain vaan pelkkä kääntökulma-anturi. ja joku joka kalibroitsisi.
Onkohan noissa kaikissa malleissa sama kääntökulma-
anturi
Onkohan noissa kaikissa malleissa sama kääntökulma-
anturi
Re: saab 9-3 ja cim
Niin ja olisiko tech2 taitajaa pori-ulvila alueella tai lähiseutu.
vai saako jostain security coden että pystyy itse op-comilla tekemään.
vai saako jostain security coden että pystyy itse op-comilla tekemään.
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: saab 9-3 ja cim
kääntökulma-anturi ja Tech2 löytyy Turusta/Halikosta
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: saab 9-3 ja cim
Tulossa on jo käytetty cim ja avain. Ohjelmoinnista on yhden kaverin kanssa alustavasti sovittu.
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: saab 9-3 ja cim
Ei sitä koko CIM tarvitse vaihtaa vaan pelkkä anturi riittää ja sen jälkeen kalibrointi Tech2
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: saab 9-3 ja cim
jukkah kirjoitti:Tulossa on jo käytetty cim ja avain. Ohjelmoinnista on yhden kaverin kanssa alustavasti sovittu.
Sehän kävi jo aiemmin ilmi, ettei koko CIM:ä tarvitse vaihtaa vaan vain pelkkä kääntökulma-anturi.dieselmies kirjoitti:Ei sitä koko CIM tarvitse vaihtaa vaan pelkkä anturi riittää ja sen jälkeen kalibrointi Tech2
Kysymys onkin siitä, että kukaan ei taida myydä pelkää kääntökulma-anturia vaan koko CIM:n. Ja myytäessä CIM tulee siihen kuuluva avainkin mukana.
Täytyy siis ostaa koko "paketti" eikä se automaattisesti tarkoita, että vaihtaa myös koko CIM:n. Tekee sitten niinkuin haluaa. Vaihtaessa pelkän anturin täytyy saada kääntökulma-anturi tismalleen oikeaan asentoon vs ratti, jotta ei tarvitse kalibrointia. Se voi olla hankalaa tai hyvällä tuurilla onnistuu.
Sitten vielä liittyen siihen kysymykseen tuosta Op-Com:n "security codesta".
Saabissa ei ole ko. koodia (4-numeroinen) käytössä, jota OpCom kyselee joitakin muutoksia/kalibrointeja tehdessä. Tämä koskee vain Opeleita ja siten Saabin kanssa on homma hoidettava Tech2:lla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: saab 9-3 ja cim
Juu niin mä olen nyt lueskellut ettei op-comilla voi tehdä. Täytyy katsoa kun osa tulee, että vaihtaisiko pelkän anturin. Avaimen saanti cimin mukana ei ollutkaan yksinkertaista, nyt tulee virtalukko ja avain lisähinnasta mukaan.
Re: saab 9-3 ja cim
Täältä taitaa saada:petrisa kirjoitti:jukkah kirjoitti:Tulossa on jo käytetty cim ja avain. Ohjelmoinnista on yhden kaverin kanssa alustavasti sovittu.Sehän kävi jo aiemmin ilmi, ettei koko CIM:ä tarvitse vaihtaa vaan vain pelkkä kääntökulma-anturi.dieselmies kirjoitti:Ei sitä koko CIM tarvitse vaihtaa vaan pelkkä anturi riittää ja sen jälkeen kalibrointi Tech2
Kysymys onkin siitä, että kukaan ei taida myydä pelkää kääntökulma-anturia vaan koko CIM:n.
http://www.ebay.com/itm/SAAB-93-9-3-03- ... SwKfVXDkTP
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: saab 9-3 ja cim
Kyseessä näyttäisi olevan uusi osa. Minä tarkoitinkin käytettyä ostettaessa.APS kirjoitti: Täältä taitaa saada:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: saab 9-3 ja cim
Jep, ihan ajamaton osa. Käytettynä ei taida löytyä. Ei niitä taida kukaan erikseen purkaa.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04