Kesärenkaat 2017
Re: Kesärenkaat 2017
Onkos kenelläkään oikeita kokemuksia Savan Intensa UHP2-renkaasta ? Rengasliike tarjosi sitä ja jotain Matadorin kumia allekirjoituksen vääränmerkiseen. Vai onko sittenkin viisaampaa pitää vanha periaate ja pysyä ns. premiumrenkaassa kuten GY Efficientgrip Performance ? Projektina on 17 tuuman kiekot originaalien 16-tuumaisten tilalle kesärenkaiksi ja hintaero oli sen verran iso, että pani miettimään.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Kesärenkaat 2017
Nankangin NS-2R renkaat tulossa pian käyttöön, jospa löytyisi niitä pitoja
Re: Kesärenkaat 2017
Vajaa kaksi kesää alla pyörinyt Sava Intensa UHP renkaat, en nyt muista onko kakkoset. Ajettu arviolta 22-24tkm ja jäljellä 3-4mm pintaa. Ihan ok renkaat, mitä nyt kuluessaan on rengasmelu kasvanut. Kantavuus on 91 joka varmasti hiukan vaikuttaa siihen, että joskus rengas tuntuu löysältä. Mutta ihan tyytyväinen olen ollut, hintaa 225/45/17 sarjalle tuli pari vuotta sitten muistaakseni 380€ alle laitettuna liikkeestä ostettaessa.koistha kirjoitti:Onkos kenelläkään oikeita kokemuksia Savan Intensa UHP2-renkaasta ? Rengasliike tarjosi sitä ja jotain Matadorin kumia allekirjoituksen vääränmerkiseen. Vai onko sittenkin viisaampaa pitää vanha periaate ja pysyä ns. premiumrenkaassa kuten GY Efficientgrip Performance ? Projektina on 17 tuuman kiekot originaalien 16-tuumaisten tilalle kesärenkaiksi ja hintaero oli sen verran iso, että pani miettimään.
#6131
Re: Kesärenkaat 2017
Kiitos kommentista, eivät ole samat renkaat, UHP 2 on tämän vuoden malli. Ajattelin vain, josko joku olisi sellaisilla ehtinyt ajella jo tänä kesänä.
Ja tuosta 91-kantavuudesta: ajoin ex-femmalla pari kesää tuolla kantavuudella olevalla (laatu)renkaalla ja huomasin saman asian kuin sinäkin vaikka akselipainojen mukaan riittävä onkin. Jossain takaraivossa kummittelee kommentti, jonka mukaan tehdas muutti painoluokituksen 91->94, jotta mainitusta lötköydestä päästäisiin eroon.
Ja tuosta 91-kantavuudesta: ajoin ex-femmalla pari kesää tuolla kantavuudella olevalla (laatu)renkaalla ja huomasin saman asian kuin sinäkin vaikka akselipainojen mukaan riittävä onkin. Jossain takaraivossa kummittelee kommentti, jonka mukaan tehdas muutti painoluokituksen 91->94, jotta mainitusta lötköydestä päästäisiin eroon.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Kesärenkaat 2017
Jos haluaa autolle hyvät ajo ominaisuudet ja muutenkin mukavaa ja turvallista matkaa, kannattaa sijoittaa laatu renkaisiin. Esim. työ auto E farkku, jonka alla oli halpis renkaat. Se oli aivan onneton ajettava täydellä lastilla varsinkin heitoissa ja korkea rengas meteli. Nyt G-Y kumit ja aivan kuin toinen auto ajaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kesärenkaat 2017
Halpisrenkaan merkki, malli ja muut speksit kiinnostaisi tässä kohtaa ja toisi kommentille lisäarvoa.viggen kirjoitti:... auto E farkku, jonka alla oli halpis renkaat. Se oli aivan onneton ajettava täydellä lastilla varsinkin heitoissa ja korkea rengas meteli...
Olettaahan voi halutessaan, että nyt oli alla 175/70/14 81H halpiskumi, joka vaihtui 225/45/17 merkkikumiin... Voi siinä vähän eroa olla juu
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kesärenkaat 2017
Kiinalaiset kumit 225x55/16 merkkiä en enää muista, koko sama kuin näissä uusissakin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kesärenkaat 2017
Tämäkään ei kerro vielä juuri mitään. Kiinasta tulee hyviä renkaita ja huonoja renkaita.viggen kirjoitti:Kiinalaiset kumit 225x55/16 merkkiä en enää muista, koko sama kuin näissä uusissakin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Kesärenkaat 2017
Näistä renkaista antoivat varoituksen testissä Matador, Toyo, Nankang, Federal, Kleber, Kormoran och Debica., mutta ne Kiina kumit ei ollut noita.http://www.bast-i-test.se/tester_pa_bas ... acken.html
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kesärenkaat 2017
Kumhon HS51 (225/45-17) nyt jonkun tonnin pyörineet Mondeon alla. Ei isommin moitittavaa, kulutus nousi jonkin verran mutta se ei ollut yllättävää kun sen luokitus olikin huono. Sadekelillä oon koittanut vähän kiusata eikä mitään pidonmenetyksiä ole ollut, ainakaan noilla 150hp/370Nm tehoilla. Suuntavakavuus on hyvä ja kohtuu hiljaiset verratuna vaikka tuon talvirenkaiseen, Contin kitkoihin joissa viitisen millii pintaa.
Jämäkkämmät kuin 205/55-16 Dunlopin bluresponset mitkä ko. autoon ostin viime kesänä. Noi Dunlopithan on menestyneet testeissä ihan hyvin mutta en todennäköisesti itse osta uusiksi, ovat kumhoja äänekkäämmät.
Viime syksynä ostin myös Kumhon ecowingit es01:set (205/55-16) tjsp Nuorgamin keikkaa varten, diisselikolkissa erittäin mukavat. Vähiten uraherkät mitkä tuon alla ovat olleet, nyt ne on avon alla ja ehkä vähän turhan lullamaiset. Muuten ei mitään ylläreitä, sadekelilläkin väsyneet 185 pollee siirtyy tiehen.
Viime kesänä avon alla olivat Landsailin LS588 205/50-17. Tukevammat ajaa kuin noi Dunlopit jotka ovat nyt mun kovakatto ng satkussa alla. Landsaileista ei jäänyt oikein muuta moitittavaa kun kuluivat äkkiä mutta en ole saanut vieläkään aikaiseksi tsekata avon pyöränkulmia.
Sateella noita kanssa vähän kiusasin eikä mitään yllätyksiä kunnes kuluivat alta neljään milliin.
Onkohan noi GoodYearin Efficient Grip Performancet päivittyneet lähiaikoina? Nehän on menestyneet testeissä hyvin mutta edelliseen tila-autoon ostin sellaiset 2015 ja ne oli näistä mainituista kaikkein ikävimmät ajaa(205/55-16). Ne oli myös tuon diisselikolkin alla jonkin aikaa. Järkyttävän vetelät ja uraherkät. Pito oli ok, kuluivat kanssa tosi nopeesti. Tuohon tuli vaihdettua jo kitkat(Contit 195/65-15) syyskuussa sinä vuonna kun GY:t ostin ja kaiken suhteen tuli pelkkää parannusta. Noi GY:t kului kesällä 8tkm aikana viiteen milliin kun noista kitkoista lähti maksimissaan milli kun olivat tuosta syyskuusta huhtikuun puoleen väliin alla(14tkm).
Jämäkkämmät kuin 205/55-16 Dunlopin bluresponset mitkä ko. autoon ostin viime kesänä. Noi Dunlopithan on menestyneet testeissä ihan hyvin mutta en todennäköisesti itse osta uusiksi, ovat kumhoja äänekkäämmät.
Viime syksynä ostin myös Kumhon ecowingit es01:set (205/55-16) tjsp Nuorgamin keikkaa varten, diisselikolkissa erittäin mukavat. Vähiten uraherkät mitkä tuon alla ovat olleet, nyt ne on avon alla ja ehkä vähän turhan lullamaiset. Muuten ei mitään ylläreitä, sadekelilläkin väsyneet 185 pollee siirtyy tiehen.
Viime kesänä avon alla olivat Landsailin LS588 205/50-17. Tukevammat ajaa kuin noi Dunlopit jotka ovat nyt mun kovakatto ng satkussa alla. Landsaileista ei jäänyt oikein muuta moitittavaa kun kuluivat äkkiä mutta en ole saanut vieläkään aikaiseksi tsekata avon pyöränkulmia.
Sateella noita kanssa vähän kiusasin eikä mitään yllätyksiä kunnes kuluivat alta neljään milliin.
Onkohan noi GoodYearin Efficient Grip Performancet päivittyneet lähiaikoina? Nehän on menestyneet testeissä hyvin mutta edelliseen tila-autoon ostin sellaiset 2015 ja ne oli näistä mainituista kaikkein ikävimmät ajaa(205/55-16). Ne oli myös tuon diisselikolkin alla jonkin aikaa. Järkyttävän vetelät ja uraherkät. Pito oli ok, kuluivat kanssa tosi nopeesti. Tuohon tuli vaihdettua jo kitkat(Contit 195/65-15) syyskuussa sinä vuonna kun GY:t ostin ja kaiken suhteen tuli pelkkää parannusta. Noi GY:t kului kesällä 8tkm aikana viiteen milliin kun noista kitkoista lähti maksimissaan milli kun olivat tuosta syyskuusta huhtikuun puoleen väliin alla(14tkm).
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kesärenkaat 2017
Tänään käytiin mittaamassa pyöränkulmat. Jatkoin tätä ihmettelyä tuolla projektitopikissani.AZP kirjoitti:Onko kukaan törmännyt Saabissa (tai missään etuvetoisessa autossa) sellaiseen ilmiöön, että takarenkaat kuluisivat nopeammin kuin eturenkaat?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kesärenkaat 2017
Ajelin tänään työajoa n.400km V70:llä, alla oli Goodride RP 28 nimiset kesäkumit, joissa kulutuspintaa n. 5mm jäljellä. En voi sanoa muuta kuin, että auton ajo ominaisuudet voi pilata ainakin huonoilla renkailla. Tuntuivat löysiltä ja pitävät kummallista jurinaa jo 60 jälkeen, karkeammalla tienpinnalla karmeat.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kesärenkaat 2017
Viime syksynä tuli tuohon toiseen kulkupeliin (Saabin serkku) hankittua uudet kesärenkaat. Valinta osui Nexen N Blue HD 205/55/16 renkaisiin.
Eikä ole kaduttanut . On tullut nyt ajeltua tällä niin paljon, että varma käsitys niiden ominaisuuksista on muodostunut.
Ikinä en enää osta mitään kalliita Nokian, Continental tmv. mihinkään autoon kesärenkaiksi. Aivan rahan haaskausta . Kun vertaa tuota ko. autoa noilla Nexeneillä NG9-3 Saabiin, missä Nokian Hakka Blue samassa koossa, ei mikään tekijä puolla jatkossa hankkimaan enää noita "Premium" renkaita.
Eikä ole kaduttanut . On tullut nyt ajeltua tällä niin paljon, että varma käsitys niiden ominaisuuksista on muodostunut.
Ikinä en enää osta mitään kalliita Nokian, Continental tmv. mihinkään autoon kesärenkaiksi. Aivan rahan haaskausta . Kun vertaa tuota ko. autoa noilla Nexeneillä NG9-3 Saabiin, missä Nokian Hakka Blue samassa koossa, ei mikään tekijä puolla jatkossa hankkimaan enää noita "Premium" renkaita.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kesärenkaat 2017
Oiskohan siinä eroa, että suurempi kokoisiin farmari autoihin lastataan paljon ja ajetaan pitkiä matkoja motarilla aika reippaalla vauhdilla.
Renkaat ehkä lämpenee enemmän? ¨Työautot¨ kulkee n. 50tkm vuodessa, niihin ei kannata laittaa halpis renkaita, kestävyyden ja ajettavuuden takia sekä turvallisuus syistä.
Renkaat ehkä lämpenee enemmän? ¨Työautot¨ kulkee n. 50tkm vuodessa, niihin ei kannata laittaa halpis renkaita, kestävyyden ja ajettavuuden takia sekä turvallisuus syistä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kesärenkaat 2017
Niin, meillähän siinä farkku-Avensiksessa kului takarenkaat eturenkaita nopeammin. Ei paljon, mutta sen verran, että sen huomasi. Itse laskin tämän johtuneeksi siitä, että meillä oli takapaksissa aina mukana koiravarustus ja lähes aina 1-2 koiraa. Tai sitten sillä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Tämmöinen ominaisuus kuitenkin Avessa oli. Koskaan ei kulmia tms. tsekattu, renkaat kuluivat tasaisesti. Menipähän autoon taakse levyt vaihtoon sadantonnin jälkeen, kun taas etulevyt olivat myydessä vielä alkuperäiset. Liittynee samaan !?AZP kirjoitti:Tänään käytiin mittaamassa pyöränkulmat. Jatkoin tätä ihmettelyä tuolla projektitopikissani.AZP kirjoitti:Onko kukaan törmännyt Saabissa (tai missään etuvetoisessa autossa) sellaiseen ilmiöön, että takarenkaat kuluisivat nopeammin kuin eturenkaat?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634