Sinänsä jännää, että tuon mukaan mun autossa ei ole hiukkassuodatinta koskaan ollutkaan
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tuollaisen saa siis rekisteritunnuksella haettua osoitteesta http://autovertaamo.trafi.fi/
Tätä aikoinaan (EkoTrafi -palvelun nimi oli silloin vielä EkoAke, se kertonee jotain) parin audiharrastajan kanssa pohdittiin ja tultiin siihen tulokseen, että hiukkassuodatain -kentän data ilmeisesti riippuu päästöluokituksesta (Euro4/5) eikä siitä, onko sitä autossa alunperin ollut. Kaikki testatut Euro4:t siis sanoi ei ja Euro5:t sanoi kyllä, voi hyvinkin olla edelleen täysin sama toiminta. Ehkä Euro4 ei sinällään vielä vaadi hiukkassuodatinta (lie se silti käytännössä pakollinen, että menee pussitestistä läpi) ja Euro5 vaatii, en ole tutustunut.AZP kirjoitti:Sinänsä jännää, että tuon mukaan mun autossa ei ole hiukkassuodatinta koskaan ollutkaan![]()
Eikös noissa uudemmissa oo pidempi perävälitys ja sitä kautta pienemmät päästöt?Sehän tuossa vähän korpeaa, kun uudemmissa 180hv TTIDeissä on co2-arvo 119g, mutta meidän vanhassa M2009:ssa se on 182g/km.
Noniin, tänään kävin hylkäyksen hakemassa 0,89 päästölukemalla. Mutta eiköhän se tästä kuntoon saada...pjv kirjoitti:^Paitsi jos on Euro 5 -luokan ajoneuvo.![]()
Riittäähän se kun se tehtaaltakin kiertää sen verran. Eri asia sitten tietääkö katsari että my08 ei tuota rajoitinta ollut mutta my11-12 on.AZP kirjoitti:Riittääkö katsastajalle 3000 rpm? Olen kyllä vapaaehtoinen koekaniiniksi jos softaversioita pitää testailla.
Raja MY08 ja vanhemmille on 1.5, ei 3.0.saabillua kirjoitti:Tästä keskustelusta voi varmaan vetää sen johtopäätöksen, että my08 ja sitä vanhemmat ovat huomattavasti arvokkaampia autoja euro 4 luokituksellaan. Savutus raja 3.0 vs 0,5