Kylmänä ahistaa...ja yllätys yllätys, nykii

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Kylmänä ahistaa...ja yllätys yllätys, nykii

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Moro,

nyt alkaa jo sen verta jurppia toi tonnarin nykiminen kylmällä koneella, että yritetään kysellä apuja täältä...Eli B234 isotee ja LH-2.4.2, nykii AINA kylmäkäynnistyksen jälkeen, väännöt & tehot on hukassa (esim ylämäkeen puutuu...), eikä ahda kun peruspaineita. Kun ilmiö on "päällä", bensankulutuspalkki on "tapissa" ihan pintakaasuillakin. Tyhjäkäynti on tasaista ja tärinätöntä. Tätä kestää n. 0,5 - 10 km, eli joskus loppuu tosi nopeasti (hyvä että edes oireita huomaa), joskus **ttuilee niin että meinaa hermo mennä. Check engine ei pala, ja LH-jetin diagnostiikka tarjoaa koodia 0-0-0-0.....(=ei vikoja muistissa). Lämpimällä koneella kulkee kuin unelma, tosin ajoittain (harvoin) mietiskelee/rykii ja tarjoaa pelkkää peruspainetta hetken aikaa kun pedaalia painaa "urheilullisesti".

Tehty ja kokeiltu seuraavia ILMAN muutosta suuntaan tai toiseen:
-Kokeiltu ehjää DI-kasettia (kiitos Mimmi)
-Ruiskun lämpötila-anturi vaihdettu pari päivää sitten (Bosch "sininen")
-Tulpat vaihdettu viikonloppuna (NGK-BCPR 7ES-11, kärkiv. 1.0mm), kolmospytyn tulpassa vaaleata kuonaa jonkun verran (<-- pytty käynyt laihalla??), muut tulpat OK:n oloiset.

Epäilyksen alla:
-Imuilman lämpötilan anturi (<--- saako muualta kuin SAABilta? Anturissa ei mitään vinkkejä valmistajasta)
-Bensanpainesäädin (jos syypää, miksi ilmiö VAIN kylmällä koneella???)
- Lambda-anturi (katsastuksessa joulukuussa päästöt kohdillaan, vaikka ilmiö oli jo silloin "tuttu")
-IMM (-012 loppuinen), (miksi CE ei pala jos tässä vikaa???)
-kolmospytyn venttiilinnostimissa vikaa (tulpan kuonat ja venttilit kyllä naputtaa kylmänä)??
-Ruiskusuuttimet (lähinnä kolmospytyn ruutta, mutta miksi rykimistä vain kylmänä jos vika tässä??)
-Imusarjan tiiviste tms. ilmavuoto (edelleen, miksi oireilee vain kylmänä?)
-Tyhjäkäyntivena ryppyilee?? (tyhjäkäynti OK, kylmänä 1000-1100, lämpimänä n. 900rpm)

Muuta:
-By-pass n. vuoden vanha
-bensapumppu n. 6kk vanha (suodattimella ajettu ~50tkm)
-Läppäkotelo putsattu syksyllä
-Lähtee käyntiin kuin palmun alta (sen ~3sek sahauksen jälkeen...)
-Fortea kokeiltu kahteen otteeseen, ei suurempaa vaikutusta kylmänä naputukseen

......äh, miljoona vaihtoehtoa, ei vihtis kaikkia alkaa uusimaan 8O :) Mites, jollain heittää suoraan hihasta parannukseinoa :?: :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Omassa LH2.4:sessa kun mootorin lämpötila-anturi (vesitilaan menevä sinisellä kannalla) oireili niin ei kestänyt kaasua auto, mutta sitten syttyi check engine ja meni limp home-moodiin jolloin kakkua kyllä tuli ja meno jatkui.

Vaihdoin anturin ja oireilu loppui.


T. Pasi
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Passi kirjoitti:Omassa LH2.4:sessa kun mootorin lämpötila-anturi (vesitilaan menevä sinisellä kannalla) oireili .......

Vaihdoin anturin ja oireilu loppui.

T. Pasi
No niin vaihdoin minäkin vedenlämpöanturin (kts. ylh.), ja oireilu jatkuu...ImuILMAN lämpötila-anturi on kyllä epäiltyjen listalla (sijaitsee metallisessa imuputkessa ennen läppäkoteloa)....
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla oli samaa ongelmaa itsellä. Kylmänä ei toimimut mitenkään päin.Ja lämpimänäkin vielä oireili hieman.Sammuili ja sun muuta nykimistä.Kolmos,nelos tai vitos vaihteella kun painoin kaasun pohjaan niin alkoi vaan röpellys ja nykiminen. Vaihdoin BCPR7ES tulpat 0.9 kärkivälillä niin pääsin kylmänä sammuilusta eroon.Ja nykiminenkin on loppunut melkee kokonaan. Nyt toimii niin että voi ajaa kuitenkin. Ajattelin vielä testata toista DI kasettia. :roll: :?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Hakuakin tuli käytettyä, ja löysin kyllä myös ao. aiheet... :)
Niin, että kokeiltu on myös toisella DI:llä, Mimmi lainasi "yökylään" ehjää kasettia, puutui ja nyki kylmänä aivan samaan malliin myös vaihtokasetilla...
Niin, ja tyhjäkäynnissä EI ole mitään moitittavaa, CE-valo EI pala (paitsi käynnistyksen yhteydessä sen pari sekuntia, eli polttimokin on ehjä :roll: )sekä LH-jetin vikamuisti on tyhjä, eli ei nyt oikein oireet tuohon IMMuunkaan täsmää... Voisin kyllä nyppää tänään vielä IMMun piuhan irti töistä lähtiessä, katotaan rykiikö sitten LIMP-HOME tilassa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Kokeileppas toisella IMM:llä.... Itsellä oli samantapaisia ongelmia, vaikka kone onkin vain 2.0t16.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Voisko sellainen pieni mahdollisuus olla olemassa että imusarjassa olisi
esimm...hiushalkeama joka sitten lämmönvaikutuksesta menisi kiinni..
jos se vaan kylmänä ahdistaa..?
Mutta jos siellä imuvuoto olisi niin luulisi sen tyhjäkäynnin seilaavan..?
Tai käyvän korkealla...?

Mites se mankkuvena...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

samsikki kirjoitti:Kokeileppas toisella IMM:llä.... Itsellä oli samantapaisia ongelmia, vaikka kone onkin vain 2.0t16.
Tuo on kyllä käynyt mielessä, mutta tuppaa noi -012 loppuiset mittarit olemaan sen kuuluisan kiven alla...Uuttakaan ei viitsisi ostaa "kokeilumielellä", maksaa arviolta hunajaa ja hilut päälle.
Vastaa Viestiin