![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Käytin auton ohjelmoinnissa harrastajalla, jonka jälkeen etanolia tankki täyteen. Adaptaatio jäi 40%, akun kenkä irti ja uusi yritys 36% ja siitä edelleen 28%. Ajelin hiljakseen ja tankkailin bensaa päälle. Moottorijarrun rajamailla todella pienellä kaasulla Ca85 lähti jyrkkään nousuun kohti todellisia lukemia, mutta heti kaasua painettaessa jyrkkään laskuun kohti nollaa.
Amuli oli reilusti miinuksella jonka ajattelin johtuvan väärästä adaptaatiosta. Nyt pelkkää bensaa tankissa ja Amul nököttää edelleen -1900 tai -1600 pakkoadaptaatioista huolimatta. Bensan tankkauksen jälkeen adaptaatio tippui hyvin nopeasti 0%. Heti ohjelmoinnin jälkeenkin bensalla ennen etanolia adaptaatio nakutti nollassa. Soiteltiin ja mietiskeltiin.
Autossa ruskeat suuttimet ja 3bar bensanpaineensäädin, softan pitäisi olla näiltä osin kohdallaan. Oireina myös että alkanut täristää kiihdyttäessä, knckd arvot nousee silmissä. Iof menee myös herkästi miinukselle jo pienellä kaasulla. En ole tehnyt puhallustestiä kovempaa painetestiä, mutta pihinää ei mistään kuulunut.
Kävin Saab ohjelmointitalossa keskustelemassa aiheesta ja vastaus oli että softa vinksallaan. Aamulla auto menossa sinne startin ja öljynpaineanturin vaihtoon, sovittiin että koeajaa myös.
Voiko viallinen bensapumppu tai vinksallaan olevat bensanpaineet oireilla näin? Lambda? Tuntuu että auto käy laihalla vaikka Amulin mukaan rikkaalla kun pitää seosta noin paljon pudottaa. Auton adaptoidessa Amulia lambda arvo makaa reilun tonnin miinuksella. Tämän kaiken lisäksi kulutus valehteli jo vakiosoftalla kaksi litraa alakanttiin, muutosta tähän ei ole tapahtunut. Nopeusmittari heittää Gps mukaan vain 2km/h. Harrastajien kommentit ja apu olisi paikallaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)