
-miksi kaikki mallit alkavat numerolla 9
-virtalukon sijainti
-night panel mistä peräisin
Asiallisia vastauksia kiito

Aika vahvasti näkyy Saabin historiassa tuo lentokonetehtaan tuotteena syntyminen.Topiasv kirjoitti:Eli tietäiskö joku näihin kysymyksiin vastauksia itse yritin nettiä tutkia ja eipä foorumilta kaan löytynyt vielä empä löytänyt niin aattelin täältä kysellä![]()
Ysi itsessään vähän niinkuin jäi päälle, muodostui tavaramerkiksi. Ensimmäinen Saab-auto oli mallia 92, mikä käy loogisesti järkeen kun tuossa vaiheessa viimeisin julkaistu lentsikka oli Saab 91:Topiasv kirjoitti: -miksi kaikki mallit alkavat numerolla 9
Tässä on vahvasti tekemistä kolariturvallisuudella, joka on muutenkin ollut ruotsalaisille aina sydämen asia. Keskikonsolissa oleviin avaimiin ei kolaritilanteessa riko polviaan.Topiasv kirjoitti: -virtalukon sijainti
Tämä muistaakseni on suoraan hävittäjistä lainattu innovaatio.Topiasv kirjoitti: -night panel mistä peräisin
Tuntuvat olleen kovasti jumissa en tiedä kenen alunperin keksimään rattilukkoon ajonestona. Saabilla ehkä vaan avarasti ajateltiin, että voihan sitä jotain muutakin lukita. Ennen rattilukkoja virtalukko oli usein kojetaulussa - ainakin kuplavolsussa.KN/Lieto kirjoitti:Kaikissa autoissa pitäisi virtalukko olla keskellä istuimien välissä.
No, kun etenevässä määrin avaimen voi pitää ajon aikana taskussa/kassissa tai työntää vaikka keskikonsolin lokeroon, jos siltä tuntuu, niin tämä ongelma helpottaa vähitellen Trollhättanin ulkopuolellakin.KN/Lieto kirjoitti:Kaikissa autoissa pitäisi virtalukko olla keskellä istuimien välissä. Ainoa järkevä paikka. Muutamissa automalleissa avain ottaa kirjaimellisesti polveen kiinni, tai sitten avaimenperä ym heiluu jalkaa vasten ärsyttävästi.
Ja itteasiassa siinä rattipukissa töttöttävä lukkopesä runkoineen on/oli tosi vaarallinen kolaritilanteessa, vaarallisempi kun lukkopesässä roikkuva avain...aero kirjoitti:Keskikonsolissa oleviin avaimiin ei kolaritilanteessa riko polviaan.