Onkohan kellä kokemusta ja onkohan isokin homma (tunteja/euroja) toi katon vaihto ?
(vanhan katon takasivuraami viottui ja lasikiinnityskin repsottaa)
t. 900 cabrio -96.
NG 900 Cabbeen uusi katto
Re: NG 900 Cabbeen uusi katto
Kuinka se on hajonnut? Pelkän lasin saa Sian tuotteilla (kuorma-autojen ja bussien lasiliima) liimattua kiinni, ei sen takia tartte koko rättiä vaihtaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG 900 Cabbeen uusi katto
Jos haluaa entisöidä auton niin silloin katon vaihto on ainoa vaihtoehto.
Omassani katon pintaverhous oli vähän kärsinyt käytössä johtuen edellisten omistajien epäonnistuneista korjausyrityksistä. Kangaskaton paikkaamisen on olemassa ainetta, joka kestää käyttöä (en nyt muista mistä itse tilasin Ebaystä). Tällä saa pienet reiät ja jopa repeämän tilkittyä. Toki jos haluaa, ettei korjaus näy niin sitten pitää koko katto uusia.
Tuon takalasin kiinnityksen saa muistaakseni korjattua avaamalla katon takareunan sauman pokkauksesta, johon ulkoverhoilu on kiinnitetetty ainakin liimalla. Varmaan myös takalasin saisi kiinnitettyä hyvällä 2-puolisella teipillä, jos ei halua alkaa sotkemaan liimaalla.
Omassani katon pintaverhous oli vähän kärsinyt käytössä johtuen edellisten omistajien epäonnistuneista korjausyrityksistä. Kangaskaton paikkaamisen on olemassa ainetta, joka kestää käyttöä (en nyt muista mistä itse tilasin Ebaystä). Tällä saa pienet reiät ja jopa repeämän tilkittyä. Toki jos haluaa, ettei korjaus näy niin sitten pitää koko katto uusia.
Tuon takalasin kiinnityksen saa muistaakseni korjattua avaamalla katon takareunan sauman pokkauksesta, johon ulkoverhoilu on kiinnitetetty ainakin liimalla. Varmaan myös takalasin saisi kiinnitettyä hyvällä 2-puolisella teipillä, jos ei halua alkaa sotkemaan liimaalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG 900 Cabbeen uusi katto
Kiitos kysymästä - isoin ongelma on noi katon tukiraamirautojen vääntyminen - joten olen päätynyt "uuden" katon hankintaan jaJP_Vette kirjoitti:Kuinka se on hajonnut? Pelkän lasin saa Sian tuotteilla (kuorma-autojen ja bussien lasiliima) liimattua kiinni, ei sen takia tartte koko rättiä vaihtaa.
vaihtohomman kokemustieto kiinnostaa.
Re: NG 900 Cabbeen uusi katto
Haiskahtaa kalliilta, jos meinaat ihan uusilla osilla toteuttaa. Katon ns. runko-osaa oli ainakin vielä hetki sitten Saabin Webshopissa myynnissä n. 1100€ ihan uutena, alkuperäisenä varaosana. Vanhan kattoverhoilun laittamista uuteen runko-osaan taasen en näe järkevänä, samalla vaihtaisin myös ulkoverhouksen. Sitten rempalla alkaakin olla hintaa auton arvon verran..
Jos sulla on jokin tietty kattokaari taittunut niin itselläni on käytännössä kokonainen purkuosa-katto varaosina (poislukien sekä 5./viimeiden kaari kokonaisuudessaan).
Jos sulla on jokin tietty kattokaari taittunut niin itselläni on käytännössä kokonainen purkuosa-katto varaosina (poislukien sekä 5./viimeiden kaari kokonaisuudessaan).
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00