Starttasin auton, painoin jarrua ja yritin laittaa vaihteen päälle, mutta vaihdekeppi ei liikkunut. Samalla huomasin, ettei se jarrupolkimen kuva syttynyt lainkaan vaihdekepin viereen. Auton sammutus ja uusi startti --> kaikki toimii normaalisti.
Mistäköhän oire voisi johtua? Aiemmin tuota ei ole tapahtunut vaan tuon yhden ainoan kerran pari päivää sitten.
Vaihdekeppi ei liikkunut
Vaihdekeppi ei liikkunut
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Vaihdekeppi ei liikkunut
Meidänkin ttid on tehnyt tuon tempun yhden ainoan kerran ja enpä jaksanut siitä toistaiseksi enempää huolestua. Sitten tilanne muuttuu, jos tuo alkaa toistumaan useammin ja lopulta tietysti tulee tilanne päälle jossain korvessa ja restartti ei auta... Muistaakseni tuosta ei syntynyt mitään vikakoodiakaan muistiin.
Eski
Eski
Re: Vaihdekeppi ei liikkunut
Kerran on tehnyt mullekkin tuon tempun.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Vaihdekeppi ei liikkunut
Vaihdekepinhän saa sitten tuosta sähkösolenoidin lukituksesta tarvittaessa vapautettua mekaanisesti. Vapautus nappi löytyy kepin etupuolelta säilytyslokeron pohjalta kumimaton alta. Muistaakseni sellainen keltainen nappi, jonka voi vapauttaa vaikka kynän kärjellä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Vaihdekeppi ei liikkunut
Jaha, kiitoksia, hyvä tietää. Eipä tosta sitten tarvinne olla kovin huolissaan. Nyt kun muistelen, niin jotain tein startissa normaalia ripeämmin, joka tapauksessa rytmi poikkesi normaalista kun oli olevinaan kiire. Ehkäpä kyse on jostain softabugista joka ilmenee tekemällä asiat just väärään aikaan...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2