Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Joo nuo peruspenkit on kyllä aika lättänät ja suurinpana puutteena istuinosan kallistuksen säätö puuttuu. Sähköjakkaroissa olisi tuokin ollut, jos olisin tiennyt niin olisin investoinut, ei olisi muistaakseni kuin joku 500 lisää (kuljettajan sähköpenkki muistilla). Skodassa on onneksi lisävarusteet järkevän hintaisia. Dynamic-penkkejä (=RS mutta eri kangas) kokeilin myös mutta kiinteä pääntuki ei sopinut ja sivutuki on hyvin suurella kulmalla joka vaatii juuri oikean levyisen selän, ja penkit on tehty silleen että leveäselkäinen niihin myös mahtuu. Eli tuet jäivät liian leveälle. Sähkösäätöisenä niitä ei olisi saanut ollenkaan.
Mutta se yllätti että noilla lättänäpenkeillä on yllättävän hyvä istua pitkiäkin matkoja. Ei puudu paikat. Ja itse auto on myös oikein leppoisa ajettava, eli ei väsytä pitkätkään reissut. Ei vetele urissa eikä tarvitse ohjastaa koko ajan menemään suoraan.
Vaikka femman mustat nahkapenkit olikin hyvän näköiset ja istuvat, niin nyt kun on vaaleat kangaspenkit niin osaa arvostaa sitä ettei aurinkoisella päivällä tarvitse odotella ja viilennellä penkkejä ennen lähtöä ettei polta ihoa t-paidan läpi. Vaaleassa sisustassa on lattia, matot, ja takaosan keskitunneli kuitenkin mustia, niin vähentää huomattavasti siivoamisen tarvetta kuin jos olisivat nekin vaaleat.
Mutta se yllätti että noilla lättänäpenkeillä on yllättävän hyvä istua pitkiäkin matkoja. Ei puudu paikat. Ja itse auto on myös oikein leppoisa ajettava, eli ei väsytä pitkätkään reissut. Ei vetele urissa eikä tarvitse ohjastaa koko ajan menemään suoraan.
Vaikka femman mustat nahkapenkit olikin hyvän näköiset ja istuvat, niin nyt kun on vaaleat kangaspenkit niin osaa arvostaa sitä ettei aurinkoisella päivällä tarvitse odotella ja viilennellä penkkejä ennen lähtöä ettei polta ihoa t-paidan läpi. Vaaleassa sisustassa on lattia, matot, ja takaosan keskitunneli kuitenkin mustia, niin vähentää huomattavasti siivoamisen tarvetta kuin jos olisivat nekin vaaleat.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
No niin...vetästiin penskan kanssa pikanen roudtrippi:
Paippinen-Visulahti-Koli-Imatra-Hamina-Paippinen aika-akselina ti-pe.
Saatiin rouvalta lupa lainata Skeidaa, koska Audin pannuhuonepäivitys pitää tehdä vielä uudelleen (stn pakosarjan ja turbon liitos vuotaa ku seula --> kone irti ja uusi yritys) ja Pösös ei oo kruisee.
No juu, tempastiin tonne fisulahteen ihan perusreittiä, nelostietä, vitostietä ja Mikkelin ohi perille. Kruisessa motarilla 132km/h (todellista GPS:n mukaan n. 127-128km/h, mikä miinustettuna 3km/h kalibrointikertoimella = korkeintaan huomautus), viitostiellä repertuaarissa useampia liisinkiautoilijoille ominaisia kusipääohituksia (viddu OIKEASTI kuinka vaikeaa se kaikkienkaverin a.k.a. karavanaarin ohitus voi olla ) aina lämä tiskissä, lopussa oli vielä ties mitä tietöitä. Perille päästiin reippaasti alle kahteen tuntiin, ja valokuvasta voinee päätellä, että myöskin jonkinlainen pölyjen pyyhintä tälleen reilu vuoden omistuksen jälkeen Skeidan sisätiloista voisi olla paikallaan
https://goo.gl/photos/4guPH8Zzqf5QpGeKA
Visulahtea voin TODELLAKIN suositella vähempään tyytyvälle väelle. Kersatkin tykkää, kun ei aina tartte olla 4-5 tähden hotellissa mupeltamassa kaviaaria aamupalalla, vaan saa nukkua rehdisti teltassa. Oikeasti ihan asiallinen alue, camping-alue keskellä ja sen ympärillä kaikki aktiviteetit, joihin pääsee rannekkeilla sisään ja ulos pitkin päivää miten haluaa, ja välillä voi käydä leirintäalueella rillaamassa kyrsät rillikatoksessa. Respasta saa myös lainata ILMAISEKSI kaikenlaisia urheiluvälineitä, jotka kaikenmaailman holideiklabeissa (kts. tämän postauksen loppuosio) maksaa AINA ekstraa. Siistiäkin oli joka paikassa ja meille sattui vielä epätyypillinen kesäsää, eli ei edes satanut vaan aurinko paistoi 80% koko päivästä.
https://goo.gl/photos/EZBDk7WXrTSABB3v5
Fisulahdesta riipastiin Kolille, toki ajaen ensin 4km väärään suuntaana Mikkelin Graanin mäkkäriin aamupalalle.
https://goo.gl/photos/zYjJvgv6o6UmotMKA
Sääennuste nääs lupasi tuossa vaiheessa, että Kolilla alkaa sataa vasta joskus klo 16 jälkeen, joten otettiin pikanen lähtö ilman trangiamättöjä, että päästäs heittään n. 6-7km lenkki patikoiden vielä kuivin jaloin. Mäkkäristä matka jatkui sitten taas oikeaan suuntaan, kohti Joensuuta.
Kontiolahdella stopattiin ostamassa herneitä ja muutamia kotiin unohtuneita retkimuonia, sekä hieman välipalaa, ao. kuvan lukemat on Sokos Hotel Break Kolin parkkikselta:
https://goo.gl/photos/HqcMrAeT6LpmjTdy6 (kuva otettu juuri ennen kun lähdimme Sokoksen pihasta jatkamaan majapaikan etsintää).
N. 13km ennen etapin loppua, Jerontien alussa, oli keskikulutuslukema 4,6l/100km ja navigaattori tiesi, että ollaan perillä klo xx.xx. Saimme siis alle 15km matkalla hinattua keskikulutusta 0,3l/km ylös ja saavuimme Sokoksen parkkiin xx.x(x-6min), eli kuusi minuuttia nopeammin mitä google vielä 13km aiemmin arveli Voi olla että ihan kaikkia rajoituksia en ehtinyt huomioimaan, hiton kiva "rallipätkä", ja HAUSKA ajaa, myös Skeidalla
Kolilla ihasteltiin noita epävirallisia kansallismaisemia (virallisethan on tietty Paippisissa):
https://goo.gl/photos/XhFVKt5SFau3xHAN9
https://goo.gl/photos/xAYZ9Gtqtv3vk9j17
https://goo.gl/photos/ffKLmYXmBC6CnGzu7
Ja koska YLÄTTÄEN sääennustus oli yhtä tarkka kuin VAG-konsernin ajotietokoneen kulutusmittari Webaston kanssa, vettä tuli sillä siunaamalla kun autosta (sori, Skodasta) ulos astuttiin vähän puolen päivän perästä, jätimme rinkkavaelluksen väliin ja etsimme B&B majapaikan. Kylläpä löysimmekin HIENON paikan! Viimeksi olen yöpynyt B&B:ssä vuonna 2000 kesällä kiertäessäni joku 3000kilsaa Skotlantia, Norjaa ja Ruotsia fillarilla, ja niistä jäi ihan OK maku. No mutta tää Kolin Keidas (kolinkeidas.com) oli kyllä UPEE paikka! Mahtavan aidot ihmiset pitämässä arvoistansa paikkaa. Nukuimme siis aittamajoituksessa ja kukko aloitti huutelunsa vissiin joskus 4-5 maissa, mutta MILLÄÄN tuommoisella ei ollu kuin pelkästään psotiivinen fiilis, hieno paikka. Pitää mennä joskus uudelleen. No mut joo, ehdittiin me Kolin huiput katsoa (kts. ylh) ennen Kolin Keitaalle saapumista.
Täältä lähdettiin sitten torstai-aamuna jatkamaan:
https://goo.gl/photos/rgeqfuG4Eyv7SVqz8
https://goo.gl/photos/K3T21brRYcy4DJQc6 (nukkumalatomme näkyy vasemmalla, olimme vasemmanpuoleisessa ylänurkassa (ladon ovi auki))
Ja eksyimme Imatralle, jonka koski on rikki vuoteen 2018 (pato remontissa):
https://goo.gl/photos/Cf8f5qC7hayMoTRN8
Matkasta ei sen kummempaa raportoitavaa, vettä tuli ajoittain kun esterin ei-etupuolelta ja kulutus oli taas alle 5litraa satkulle. Kolin Nesteellä tankattiin törkeen hintasta pro-diisseliä (1,36€/litra, muahhahhaahahhaaa Leaseplan). Tämä olikin oikeastaan ainut kohta kun tuli negatiivisia mietteitä Skodasta. Minkä H*"!#Elvetin takia tohon on pitäny pistää joku 45 litranen tankki? Tankkausväli on meillä ainakin jäänyt VÄISTÄMÄTTÄ alle 800km. Mitä viddua? Pösölläkin, eli tolla 2002-2003 307 1,6 BENSA isolohkolla pääsee näin kesäsin tankillisella HELPOSTI 830-850km (kulutus on ollu 6,6...6,8 näin kesällä, ja tankki semmonen 60...63litraa vissiin). Mutta että ekosupersäästädiisseliskodalla 800km/tankki jää haaveeksi, niin kyllä ihmetyttää. 20 litraa enemmän tilavuutta tankkiin, niin avot.
No mut joo, johtuen ties mistä syistä joita en nyt ala tässä spekuloimaan, kutistimme Kolin reissun kahden päivän sijasta yhteen ja suunnatiin kersan kanssa muiden Ryssien sekaan Hoiday Club Saimaalle:
https://goo.gl/photos/bbE922QLLwfdfg1v7
Ihan hienot puitteet jne, ja penskan mukaan "paras majoituspaikka" koko reissulla, mutta itselle jäi vähän valju kuva. Tommosia bulkkihotelleja nyt on on neljätoista tusinassa, kylpylä oli vähän pimeä/synkkä paikka, minigolf respasta vuokrattavine mailoineen olisi ollut 5+3€ =8€, mutta onneksi eksyttiin seitsemän sepän raflaan, josta sai ilmaiset minigolffit. Tennikset, fudikset, fillarin vuokraukset, KAIKKI olisi maksanut ekstraa, Holiday Clubilla, vaikka olet maksanut melkein 150€ vuorokaudesta...jos olet Osakas, niin ET saa aktiviteettejä tietenkään ilmaiseksi, vaan n. 10-2+0% alennuksen niistä. Siis minigolf olisi ollu vain 4,50 + 2,70€ JOS olisin maksanut jonkun 5000€/vuosi siitä osakkeesta Siellä Visulahdessa maksoit 25€ yöpymisestä (teltassa) ja tennis, fudis, minigolf etc. kuului hintaan. Aamupalakin oli sitä perus pirkka-kinkkua, mautonta appelsiinimehua, pakastekarjanlanpiirakoita ja automaattikahvia...ei siis mitään verrattuna esim. Kolin Keitaan KYMMENIEN luomutee-juomien valikoimaa, oman maan salaateihin, itse leivottuihin sämpylöihin, luomukaurapuuroon, paikallisiin luomumuniin jne verrattuna, ja se Kolin Keidaskin maksoi sen 40€/yö + sauna. Okei, kypylässä kyllä kakara itsekin viihdyin ja ranta-alue oli hieno, mutta ei. Ei vaan jaksanut itseä sytyttää toi Hoiday Club touhu. Onneksi maksoin ihan oikean hinnan, enkä niitä postimyynnin alehintoja, joilla joutuu kuulemaan useamman tunnin selostuksen ja pakkomyyntpuheen Holiday Club osakkuuksista ja sen ihanuuksista....
https://goo.gl/photos/bPXVsC3aJEW9E3Eh8
No juu, aamusta käytiin vielä rypemässä kylpylässä, klo 11:40 luovutettiin hotelli ja ajettiin Haminan kautta kotio:
https://goo.gl/photos/7pPToSboS52K9hYZ7
https://goo.gl/photos/ZfHrmgq78osM8PMg7
https://goo.gl/photos/LNkpCLAN9pgogpkN7
Ei voi kun ihmetellä mistä se omakin ennakkoluuloisuus Skodaa kohtaan muutama vuosi sitten kumpusi. Kerrassaan hieno auto taittaa pidempääkin matkaa. Heppoja on se hulppeat 110kpl, mutta en kyllä huomannut YHTÄÄN semmoista paikkaa, jossa olisi vaikkapa maantieohitus jäänyt tekemättä puuttuneiden tehojen takia. Vaikka alla olisi ollut 700hv ferrari, niin tuskin olisin tehnyt yhtään ohitusta toisin kuin tällä vähän vajaa 1000km lenkillä, ei vaan tee mieli lähteä ottamaan uhkiksia kun on kakara kyydissä, eli jos en näe, en ohita, piste.
Tein myös kotimatkalla tossa "Porvoon" motarilla kokeilun, eli simuloin josko suomessa olisi sivistynyt 130km/h rajoitus motarilla. Painelin siis kruisessa 140 taulussa, ja kovin kivuttomasti matka taittui, stressiä kertyi ainoastaan siitä, kun koitin entistä kovemmin kytätä josko jossain olisi Poliisi / siviili kytiksellä, matkavauhdinpito plus muun liikenteen huomiointi ei ollut mikään ongelma. Toki välillä joutui ohituskaistalla hidastamaan, mutta silloinkin nopeus tippui sinne 110-115km/h tienoille, eli siis REILUSTI alle sallitun 120km/h, vaikka puhuttiin mittarinopeuksista. Tältä pohjalta en voi kun ihmetellä, että miksi Suomessa ei noita nopeuksia voida motarilla ja moottoriliikennetiellä harmonisoida keski-euroopan malliin, ainakin näillä osuuksilla, joilla on elektrooniset taulut (eli rajoituksen voi tiputtaa sinne 100km/h jo taivaalta tulee puoli metria lunta vartissa).
No mut näin tällä erää. Sori pitkä kirjotus, mutta näillä mennään. Olihan tämä ylivoimasesti pisin rupeamani Skodan ratissa.
Paippinen-Visulahti-Koli-Imatra-Hamina-Paippinen aika-akselina ti-pe.
Saatiin rouvalta lupa lainata Skeidaa, koska Audin pannuhuonepäivitys pitää tehdä vielä uudelleen (stn pakosarjan ja turbon liitos vuotaa ku seula --> kone irti ja uusi yritys) ja Pösös ei oo kruisee.
No juu, tempastiin tonne fisulahteen ihan perusreittiä, nelostietä, vitostietä ja Mikkelin ohi perille. Kruisessa motarilla 132km/h (todellista GPS:n mukaan n. 127-128km/h, mikä miinustettuna 3km/h kalibrointikertoimella = korkeintaan huomautus), viitostiellä repertuaarissa useampia liisinkiautoilijoille ominaisia kusipääohituksia (viddu OIKEASTI kuinka vaikeaa se kaikkienkaverin a.k.a. karavanaarin ohitus voi olla ) aina lämä tiskissä, lopussa oli vielä ties mitä tietöitä. Perille päästiin reippaasti alle kahteen tuntiin, ja valokuvasta voinee päätellä, että myöskin jonkinlainen pölyjen pyyhintä tälleen reilu vuoden omistuksen jälkeen Skeidan sisätiloista voisi olla paikallaan
https://goo.gl/photos/4guPH8Zzqf5QpGeKA
Visulahtea voin TODELLAKIN suositella vähempään tyytyvälle väelle. Kersatkin tykkää, kun ei aina tartte olla 4-5 tähden hotellissa mupeltamassa kaviaaria aamupalalla, vaan saa nukkua rehdisti teltassa. Oikeasti ihan asiallinen alue, camping-alue keskellä ja sen ympärillä kaikki aktiviteetit, joihin pääsee rannekkeilla sisään ja ulos pitkin päivää miten haluaa, ja välillä voi käydä leirintäalueella rillaamassa kyrsät rillikatoksessa. Respasta saa myös lainata ILMAISEKSI kaikenlaisia urheiluvälineitä, jotka kaikenmaailman holideiklabeissa (kts. tämän postauksen loppuosio) maksaa AINA ekstraa. Siistiäkin oli joka paikassa ja meille sattui vielä epätyypillinen kesäsää, eli ei edes satanut vaan aurinko paistoi 80% koko päivästä.
https://goo.gl/photos/EZBDk7WXrTSABB3v5
Fisulahdesta riipastiin Kolille, toki ajaen ensin 4km väärään suuntaana Mikkelin Graanin mäkkäriin aamupalalle.
https://goo.gl/photos/zYjJvgv6o6UmotMKA
Sääennuste nääs lupasi tuossa vaiheessa, että Kolilla alkaa sataa vasta joskus klo 16 jälkeen, joten otettiin pikanen lähtö ilman trangiamättöjä, että päästäs heittään n. 6-7km lenkki patikoiden vielä kuivin jaloin. Mäkkäristä matka jatkui sitten taas oikeaan suuntaan, kohti Joensuuta.
Kontiolahdella stopattiin ostamassa herneitä ja muutamia kotiin unohtuneita retkimuonia, sekä hieman välipalaa, ao. kuvan lukemat on Sokos Hotel Break Kolin parkkikselta:
https://goo.gl/photos/HqcMrAeT6LpmjTdy6 (kuva otettu juuri ennen kun lähdimme Sokoksen pihasta jatkamaan majapaikan etsintää).
N. 13km ennen etapin loppua, Jerontien alussa, oli keskikulutuslukema 4,6l/100km ja navigaattori tiesi, että ollaan perillä klo xx.xx. Saimme siis alle 15km matkalla hinattua keskikulutusta 0,3l/km ylös ja saavuimme Sokoksen parkkiin xx.x(x-6min), eli kuusi minuuttia nopeammin mitä google vielä 13km aiemmin arveli Voi olla että ihan kaikkia rajoituksia en ehtinyt huomioimaan, hiton kiva "rallipätkä", ja HAUSKA ajaa, myös Skeidalla
Kolilla ihasteltiin noita epävirallisia kansallismaisemia (virallisethan on tietty Paippisissa):
https://goo.gl/photos/XhFVKt5SFau3xHAN9
https://goo.gl/photos/xAYZ9Gtqtv3vk9j17
https://goo.gl/photos/ffKLmYXmBC6CnGzu7
Ja koska YLÄTTÄEN sääennustus oli yhtä tarkka kuin VAG-konsernin ajotietokoneen kulutusmittari Webaston kanssa, vettä tuli sillä siunaamalla kun autosta (sori, Skodasta) ulos astuttiin vähän puolen päivän perästä, jätimme rinkkavaelluksen väliin ja etsimme B&B majapaikan. Kylläpä löysimmekin HIENON paikan! Viimeksi olen yöpynyt B&B:ssä vuonna 2000 kesällä kiertäessäni joku 3000kilsaa Skotlantia, Norjaa ja Ruotsia fillarilla, ja niistä jäi ihan OK maku. No mutta tää Kolin Keidas (kolinkeidas.com) oli kyllä UPEE paikka! Mahtavan aidot ihmiset pitämässä arvoistansa paikkaa. Nukuimme siis aittamajoituksessa ja kukko aloitti huutelunsa vissiin joskus 4-5 maissa, mutta MILLÄÄN tuommoisella ei ollu kuin pelkästään psotiivinen fiilis, hieno paikka. Pitää mennä joskus uudelleen. No mut joo, ehdittiin me Kolin huiput katsoa (kts. ylh) ennen Kolin Keitaalle saapumista.
Täältä lähdettiin sitten torstai-aamuna jatkamaan:
https://goo.gl/photos/rgeqfuG4Eyv7SVqz8
https://goo.gl/photos/K3T21brRYcy4DJQc6 (nukkumalatomme näkyy vasemmalla, olimme vasemmanpuoleisessa ylänurkassa (ladon ovi auki))
Ja eksyimme Imatralle, jonka koski on rikki vuoteen 2018 (pato remontissa):
https://goo.gl/photos/Cf8f5qC7hayMoTRN8
Matkasta ei sen kummempaa raportoitavaa, vettä tuli ajoittain kun esterin ei-etupuolelta ja kulutus oli taas alle 5litraa satkulle. Kolin Nesteellä tankattiin törkeen hintasta pro-diisseliä (1,36€/litra, muahhahhaahahhaaa Leaseplan). Tämä olikin oikeastaan ainut kohta kun tuli negatiivisia mietteitä Skodasta. Minkä H*"!#Elvetin takia tohon on pitäny pistää joku 45 litranen tankki? Tankkausväli on meillä ainakin jäänyt VÄISTÄMÄTTÄ alle 800km. Mitä viddua? Pösölläkin, eli tolla 2002-2003 307 1,6 BENSA isolohkolla pääsee näin kesäsin tankillisella HELPOSTI 830-850km (kulutus on ollu 6,6...6,8 näin kesällä, ja tankki semmonen 60...63litraa vissiin). Mutta että ekosupersäästädiisseliskodalla 800km/tankki jää haaveeksi, niin kyllä ihmetyttää. 20 litraa enemmän tilavuutta tankkiin, niin avot.
No mut joo, johtuen ties mistä syistä joita en nyt ala tässä spekuloimaan, kutistimme Kolin reissun kahden päivän sijasta yhteen ja suunnatiin kersan kanssa muiden Ryssien sekaan Hoiday Club Saimaalle:
https://goo.gl/photos/bbE922QLLwfdfg1v7
Ihan hienot puitteet jne, ja penskan mukaan "paras majoituspaikka" koko reissulla, mutta itselle jäi vähän valju kuva. Tommosia bulkkihotelleja nyt on on neljätoista tusinassa, kylpylä oli vähän pimeä/synkkä paikka, minigolf respasta vuokrattavine mailoineen olisi ollut 5+3€ =8€, mutta onneksi eksyttiin seitsemän sepän raflaan, josta sai ilmaiset minigolffit. Tennikset, fudikset, fillarin vuokraukset, KAIKKI olisi maksanut ekstraa, Holiday Clubilla, vaikka olet maksanut melkein 150€ vuorokaudesta...jos olet Osakas, niin ET saa aktiviteettejä tietenkään ilmaiseksi, vaan n. 10-2+0% alennuksen niistä. Siis minigolf olisi ollu vain 4,50 + 2,70€ JOS olisin maksanut jonkun 5000€/vuosi siitä osakkeesta Siellä Visulahdessa maksoit 25€ yöpymisestä (teltassa) ja tennis, fudis, minigolf etc. kuului hintaan. Aamupalakin oli sitä perus pirkka-kinkkua, mautonta appelsiinimehua, pakastekarjanlanpiirakoita ja automaattikahvia...ei siis mitään verrattuna esim. Kolin Keitaan KYMMENIEN luomutee-juomien valikoimaa, oman maan salaateihin, itse leivottuihin sämpylöihin, luomukaurapuuroon, paikallisiin luomumuniin jne verrattuna, ja se Kolin Keidaskin maksoi sen 40€/yö + sauna. Okei, kypylässä kyllä kakara itsekin viihdyin ja ranta-alue oli hieno, mutta ei. Ei vaan jaksanut itseä sytyttää toi Hoiday Club touhu. Onneksi maksoin ihan oikean hinnan, enkä niitä postimyynnin alehintoja, joilla joutuu kuulemaan useamman tunnin selostuksen ja pakkomyyntpuheen Holiday Club osakkuuksista ja sen ihanuuksista....
https://goo.gl/photos/bPXVsC3aJEW9E3Eh8
No juu, aamusta käytiin vielä rypemässä kylpylässä, klo 11:40 luovutettiin hotelli ja ajettiin Haminan kautta kotio:
https://goo.gl/photos/7pPToSboS52K9hYZ7
https://goo.gl/photos/ZfHrmgq78osM8PMg7
https://goo.gl/photos/LNkpCLAN9pgogpkN7
Ei voi kun ihmetellä mistä se omakin ennakkoluuloisuus Skodaa kohtaan muutama vuosi sitten kumpusi. Kerrassaan hieno auto taittaa pidempääkin matkaa. Heppoja on se hulppeat 110kpl, mutta en kyllä huomannut YHTÄÄN semmoista paikkaa, jossa olisi vaikkapa maantieohitus jäänyt tekemättä puuttuneiden tehojen takia. Vaikka alla olisi ollut 700hv ferrari, niin tuskin olisin tehnyt yhtään ohitusta toisin kuin tällä vähän vajaa 1000km lenkillä, ei vaan tee mieli lähteä ottamaan uhkiksia kun on kakara kyydissä, eli jos en näe, en ohita, piste.
Tein myös kotimatkalla tossa "Porvoon" motarilla kokeilun, eli simuloin josko suomessa olisi sivistynyt 130km/h rajoitus motarilla. Painelin siis kruisessa 140 taulussa, ja kovin kivuttomasti matka taittui, stressiä kertyi ainoastaan siitä, kun koitin entistä kovemmin kytätä josko jossain olisi Poliisi / siviili kytiksellä, matkavauhdinpito plus muun liikenteen huomiointi ei ollut mikään ongelma. Toki välillä joutui ohituskaistalla hidastamaan, mutta silloinkin nopeus tippui sinne 110-115km/h tienoille, eli siis REILUSTI alle sallitun 120km/h, vaikka puhuttiin mittarinopeuksista. Tältä pohjalta en voi kun ihmetellä, että miksi Suomessa ei noita nopeuksia voida motarilla ja moottoriliikennetiellä harmonisoida keski-euroopan malliin, ainakin näillä osuuksilla, joilla on elektrooniset taulut (eli rajoituksen voi tiputtaa sinne 100km/h jo taivaalta tulee puoli metria lunta vartissa).
No mut näin tällä erää. Sori pitkä kirjotus, mutta näillä mennään. Olihan tämä ylivoimasesti pisin rupeamani Skodan ratissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ne grammat, ne grammat... 20l enemmän tankkia tietäisi isompaa omamassaa (joku 18kg?), sitämyöten isompaa kokonaismassaa (eihän nyt kantavuudesta voi tinkiä, jos tankkia isonnetaan) ja vissiin siis myös kovempaa saastutusta. Tuossahan ne lie 99g/km, eli grammakin lisää hiilidioksidia kilsalle maksaisi sulle ihan oikeata rahaa.V.J.S kirjoitti:Minkä H*"!#Elvetin takia tohon on pitäny pistää joku 45 litranen tankki? Tankkausväli on meillä ainakin jäänyt VÄISTÄMÄTTÄ alle 800km. Mitä viddua? Pösölläkin, eli tolla 2002-2003 307 1,6 BENSA isolohkolla pääsee näin kesäsin tankillisella HELPOSTI 830-850km (kulutus on ollu 6,6...6,8 näin kesällä, ja tankki semmonen 60...63litraa vissiin). Mutta että ekosupersäästädiisseliskodalla 800km/tankki jää haaveeksi, niin kyllä ihmetyttää. 20 litraa enemmän tilavuutta tankkiin, niin avot.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Kaameen pitkä sepostus, ja itse jännityshuippu, eli porsimus maximus, jäi sitten kuitenkin lukematta.
Mutta hienoa että joku vielä telttailee tänpäivänä
Niin ja tankin kokoa minäkin aina Oldsmobilen kanssa ihmettelen. Kun on laitettu vain noin 100 litran tankki, niin ei silä pääse kuin 300-350 km
Mutta hienoa että joku vielä telttailee tänpäivänä
Niin ja tankin kokoa minäkin aina Oldsmobilen kanssa ihmettelen. Kun on laitettu vain noin 100 litran tankki, niin ei silä pääse kuin 300-350 km
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Ehkäpä ei kannata kohta ulkomaille suunnata noilla nokivasaroilla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Tää Skeida on Euro6, joten esim. Saksan suurkaupunkien ajokieltopohdinnat ei edes koskisi tätä.9000CD23T kirjoitti:Ehkäpä ei kannata kohta ulkomaille suunnata noilla nokivasaroilla.
Esim. tämä siis:
Kauppalehti
"Stuttgartissa ja Münchenissä saatetaan määrätä ajokielto ensi vuoden alussa dieselautoille, jotka eivät täytä Euro 6 -standardia."
Lupaan myös, että en tule tällä nokivasaraskeidalla menemään esim. Ateenaan, Mexicoon, Madridiin tai Pariisiin vuoden 2025 jälkeen, jos vaikka nämä spekulaatiot menee läpi:
Hesari
"Pariisi, México, Madrid ja Ateena suunnittelevat kieltävänsä kaikki dieselautot vuoteen 2025 mennessä."
Oslossakin oli dieselautojen totaalikielto voimassa peräti pari päivä viime talvena, koska poikkeukselliset sääolosuhteet keräsi kaupungin ylle kunnon smogipilven.
Eli ehkä en ihan vielä alkaisi perumaan suunnitelmia autoreissusta ulkomaille dieselkieltojen takia
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka ... si-6589231
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/adacn-m ... x-rajat-vw
No Suomalaiset keksivät myös tähän lääkkeen.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/adacn-m ... x-rajat-vw
No Suomalaiset keksivät myös tähän lääkkeen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Siinäpä on hauska yhtälö, kun samalla kielletään polttomoottorit ja lakkautetaan myös ydinvoimalat. Ilmeisesti ihmisten liikkumisen tarve loppuu myös samalla Nähtäväksi jää miten tästä selvitään ja miten tämä ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos samalla pysähtyy, kun ihmiskunta saa aikaiseksi näin kovia ratkaisuja
Ilmastofoorumilla väitetään näin:
Ilmastofoorumilla väitetään näin:
EskiOn myös hyvä huomata, että yli 95% maailman hiilidioksidipäästöistä syntyy ilman ihmisen vaikutusta, nimittäin vapautumalla luonnosta ja meristä, mistä pääosin johtuukin tuo lämpötilojen nousua viiveellä seuraava hiilidioksidimäärän nousu.
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Kiitoksia matkakertomuksesta, maittavaa luettavaa jälleen kerran, vaikka Skoda luotettavasti toimikin
Mitä tulee näihin dieselvoimaloihin, niin minullahan on surullinen tilanne, kun en Hiacella pääse kohta enää mihinkään, kun olen euroissa jo pari pykälää jäljessä Euro 4-laitteella. Eikös se tämä Eurotouhu just tämän laitteen markkinoilta tappanutkin...
No, ehkä mä en muutenkaan lähtis Pariisiin tms. Hiacella
Mitä tulee näihin dieselvoimaloihin, niin minullahan on surullinen tilanne, kun en Hiacella pääse kohta enää mihinkään, kun olen euroissa jo pari pykälää jäljessä Euro 4-laitteella. Eikös se tämä Eurotouhu just tämän laitteen markkinoilta tappanutkin...
No, ehkä mä en muutenkaan lähtis Pariisiin tms. Hiacella
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Tänään läks Superb. Vaihtoautoihin keskittynyt myyjä osti sen suoralla kaupalla. Bruttohinta ostaessa uutena (oli vaihtoauto mukana, en jaksa arvailla nettohintaa) 27.800,- ja myytäessä nettohinta 25.000,- Lisäksi ostin tarvikevanteet nastarenkain ja vaihdoin kerran öljyt.
Varsin edullista ajoa. (n.2vuotta ja n.30tkm) Long term kulutus 5,4l sisältäen talviset tyhjäkäynnillä lämmittelyt.
Moitteeton peruskulkine, voin suositella jos pystyy karvalakki-yksnelkulla rullailemaan ilman isompaa henkistä tuskaa.
Vähän meni ohi otsikon, koittakaa kestää
Varsin edullista ajoa. (n.2vuotta ja n.30tkm) Long term kulutus 5,4l sisältäen talviset tyhjäkäynnillä lämmittelyt.
Moitteeton peruskulkine, voin suositella jos pystyy karvalakki-yksnelkulla rullailemaan ilman isompaa henkistä tuskaa.
Vähän meni ohi otsikon, koittakaa kestää
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Skeida on julkkis
https://www.facebook.com/korrekjalasol/ ... =3&theater
Pitäis varmaan kattoa tarkemmin mitä tänne jurrispäissään kirjoittelee
https://www.facebook.com/korrekjalasol/ ... =3&theater
Pitäis varmaan kattoa tarkemmin mitä tänne jurrispäissään kirjoittelee
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^Jumangegga ja lahjuksenkin sait ! Ei oo tullut tuotepaketteja, vaikka kuinka Hiacea hinkkaan
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^sää kato hinkkaat niitä peltilehmiäs niin usein, että ihme etteivät oo kuluneet jo puhki, eli ei se ole mikään uutinen
Sen sijaan jos meikä alkaa jotain liisinkiruoskaa hinkkaamaan, niin lähinnä ihmettelen ettei kansainvälinen media ole vielä juttua bongannut, sen verran ainutkertainen tapahtuma kuitenkin kyseessä
Sen sijaan jos meikä alkaa jotain liisinkiruoskaa hinkkaamaan, niin lähinnä ihmettelen ettei kansainvälinen media ole vielä juttua bongannut, sen verran ainutkertainen tapahtuma kuitenkin kyseessä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
Minäkin jo ihmettelin, mutta olihan sulla tuossa oiva tilaisuus testata niitä aineita rikkomatta oman auton maalipintaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keisari Octavianus, eli Skoda Octavia 2016 1,6TDI DSG Style
^^ Olet asian ytimessä ja totta turiset. Olen yrittänyt vähentää, mut yhtä vaikeaa se on, kuin kaikkien muidenkin addiktioiden kanssa...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634