Ng 2.0t viritys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Penkku
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Heinä 03, 2017 21:49

Ng 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Penkku »

Tarkoitus olisi laittaa kallekiviranta.fi asentama etanoli ohjelma. Nyt olisin tietoa vailla, että minkä kytkimen laitan ja mistä sen ostan? Muuten joudutaan jättämään 300nm väännöt ja haluaisin itse mennä hieman pidemmälle. Suuttimet pitää myös vaihtaa EV14:siin, mutta mitenkä isoihin? :roll:
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Ng 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mikäs vuosimalli ja onko vaihteisto 5 vai 6 pykäläinen?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Penkku
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Heinä 03, 2017 21:49

Re: Ng 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Penkku »

Aika oleelliset asiat jäi laittamatta :lol: -03 ja 5 lovinen aski :)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Ng 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jos auton mallivuosi on 2003 niin silloin sieltä löytyy 2massavauhtipyörä. Huomioi että syyskuun 2003 jälkeen autosi voi olla jo 2004 mallinen.

Mikäli autostasi todella löytyy 2massavauhtipyörä niin silloin 9-3 aeron kytkintä tai jotain spec:in vastaavaa. Jos haluat samalla eroon 2massavauhtiksesta niin hommaa kiinteä vauhtipyörä 5v laatikollisesta 9-3:sesta joka on 2004-> siihen saat sitten vähän askartelemalla 9-5 aeron kytkimen joka sitten kestää sen 450nm. Tähän kiinteään vauhtikseen saa myös 93aeron tai specin kytkimiä yhtälailla.

Suuttimista riittää EV14ssa kokoluokka 500-600cc. Helpot säätää myös.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Penkku
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Heinä 03, 2017 21:49

Re: Ng 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Penkku »

Selvä juttu! Mistä tämä kytkin kannattaisi tilata? 2kk Saabin omistaneena en oikein vielä sivustoja tiedä :D
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Ng 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Onhan noita paikkoja esimerkiksi: Saabilta, maptunparts, speedparts, motonet, ad-varaosa, paikalliset varaosaliikkeet jne.. ja lukuisat nettikaupat jos tietää mitä tilata. Kiinteän vauhtipyörän joutuu etsimään joko merkkitiskiltä tai purkuautoista. Muistat vain uusia työsylinteri/painelaakeri paketin samalla. Itse uusisin myös kampiakselin takastefan ja vetoakselin stefat.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Penkku
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Heinä 03, 2017 21:49

Re: Ng 2.0t viritys

Viesti Kirjoittaja Penkku »

Kiitos neuvoista!
Vastaa Viestiin