Öljynpaineen nosto
Re: Öljynpaineen nosto
https://www.facebook.com/pg/SaabelGarag ... 9056910225
Tossa on pari kuvaa tosta taspainoakseleiden poisto-operaatiosta. Sinne tasapainoakseleiden laakereiden tilalle tosiaan kannattaa/pitää lyödä holkit.
Tossa on pari kuvaa tosta taspainoakseleiden poisto-operaatiosta. Sinne tasapainoakseleiden laakereiden tilalle tosiaan kannattaa/pitää lyödä holkit.
jeeeeeee!
Re: Öljynpaineen nosto
Nyt ois sorvattu tulpat tasapainoakseleiden paikalle ja sorvasin niihin samalla o-rengas urat molemmin puolin kanavia.
Porasin vielä reiät keskelle ja lukitsin ne keskenään m10 jenka tangolla ja päästä latan pätkillä.
Kiristimen paikalle top ruuvi lukitteen kera.
MUTTA!!! Entäs tämä ketjun voitelu joka on ohjarissa??? Oletteko tulpanneet kokonaan vai sulatelleet kolvilla vain pelkän tasapaino ketjun puolen tukkoon? Tuskin tuo jakopään ketju öljyn puutteeseen kuolee vaikka tulppaisi koko systeemin. Moottorilla ei kuitenkaan ole tarkoitus ajaa mitään sataatuhatta kilometriä. Paikallaan olevassa ohjaimessa oli pieni hius halkeama tuokaan tuskin on ainakaan parantanut öljyn paineita
Porasin vielä reiät keskelle ja lukitsin ne keskenään m10 jenka tangolla ja päästä latan pätkillä.
Kiristimen paikalle top ruuvi lukitteen kera.
MUTTA!!! Entäs tämä ketjun voitelu joka on ohjarissa??? Oletteko tulpanneet kokonaan vai sulatelleet kolvilla vain pelkän tasapaino ketjun puolen tukkoon? Tuskin tuo jakopään ketju öljyn puutteeseen kuolee vaikka tulppaisi koko systeemin. Moottorilla ei kuitenkaan ole tarkoitus ajaa mitään sataatuhatta kilometriä. Paikallaan olevassa ohjaimessa oli pieni hius halkeama tuokaan tuskin on ainakaan parantanut öljyn paineita
Re: Öljynpaineen nosto
Ohjurille en ole tullut tehneeksi yhtään mitään. Ei ole itseasiassa tullut mieleenkään. Jakoketjun voitelua en ehkä kuitenkaan poistaisi, kun sitten se olisi pelkän roiskevoitelun varassa. Saattasiis kuluttaa ohjureita turhan nopeasti.
jeeeeeee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Öljynpaineen nosto
Itse huomasin konetta kasatessa että ohjurin öljyreikä oli aivan tukossa. Pienellä poranterällä sain ujutettua paineilman kanssa sen auki. Eipä tullut muuta tehtyä kuin aukaistua tuo jakoketjun voitelureikä vain.
Edellisen tekemä kone kerkesi olla n.5tkm ajossa eikä laahaimissa ollut kulumaa siksi jakopäätä en uusinut.
Edellisen tekemä kone kerkesi olla n.5tkm ajossa eikä laahaimissa ollut kulumaa siksi jakopäätä en uusinut.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Öljynpaineen nosto
Nyt ois kone kasassa ja jätin jakoketjuun voitelun mutta siitä samastahan menee tasapaino ketjulle voitelu niin sen sulattelin kolvilla umpeen. Saapahan sieltäkin paineet talteen
Josko ens viikonloppuna mylly paikalleen.
Josko ens viikonloppuna mylly paikalleen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Öljynpaineen nosto
Tosiaan korjaan sanomisiani sen verran että tulihan se ohjurin tp-ketjun voitelureikä sulateltua umpeen.
Pää engineeri mekaanikkoni muistutti että näin se tehtiin
Pää engineeri mekaanikkoni muistutti että näin se tehtiin
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Öljynpaineen nosto
Niin joo kerrotaas nyt tännekkin että laakeroinnin ja tasapaino akseleiden poiston jälkeen öljyn paineet on aika lailla sitä mitä tehtaan mukaan pitääkin olla. Niitä kanavia en porannut ajattelin että seuraavaan sitten. Jotta ei olisi liian helppoa niin jäi jostain takapäästä vuotamaan öljyä ja luikastaa kytkimen. Noo mukava kun muuten pelaa.
Re: Öljynpaineen nosto
Eipä taida kanavien suurentamisella saada aikaan mitään suurta ja mahtavaa jos koneesta ei haeta tehoja sekä kierroksia. Paine on paine molemmissa tavoissa, oli sitten vaikka sama lukema. Tuotto/ riittävä virtaushan on kuitenkin se mitä halutaan suurentamisella. Nyt varmaan kone on terve sisältä. Jos ja kun käyttää hyviä öljyjä sekä vaihtoväli on järkevä, ei mielestäni ollut huono ratkaisuna.jussi.p kirjoitti:Niin joo kerrotaas nyt tännekkin että laakeroinnin ja tasapaino akseleiden poiston jälkeen öljyn paineet on aika lailla sitä mitä tehtaan mukaan pitääkin olla. Niitä kanavia en porannut ajattelin että seuraavaan sitten. Jotta ei olisi liian helppoa niin jäi jostain takapäästä vuotamaan öljyä ja luikastaa kytkimen. Noo mukava kun muuten pelaa.
Ja jos haluaa hifistellä niin kisalaakerit joissa on enemmän reikiä öljyile pelastaa täysin, ainakin rungossa.
Seuraavalla kerralla sitten, kun on oikea tarve
Eli päädyn, kampuran stefa kusee, ei laatikoista tai painelaakerista?
Re: Öljynpaineen nosto
Itse vähän samaa mieltä noista porailuista et se pääkanavan poraus aika turhaa hommaa, mutta en nyt moiti ketään joka on sen tehnyt koska ei siitä nyt haittaa ole mut tuskinpa hyötyäkään. Joo sitä päätylaippaa epäilen.
Pitää ottaa laatikko pois, pestä ja alkaa sitten käytteleen sitä.
Pitää ottaa laatikko pois, pestä ja alkaa sitten käytteleen sitä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Öljynpaineen nosto
Juu juu,ei sillä välttämättä lpt tehoisena mitään hyötyä ole,mut kun aletaan stagettamaan niin käkikello syndrooma ei oo kiva kaveri..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Öljynpaineen nosto
Kaikella kunnioituksella enkä ala väittämään mutta epäilen suuresti että se kiertokanki ei tiiä et onko se pää öljykanava millin isompi tai pienempi. Siitä pääkanavasta laakerille olevan kanavan suurentaminen millillä uskoisin olevan paljonkin hyötyä Tässä minun moottorissa on nyt uudet laakerit ja alakerta tasapainoitettu mäntiä ja kankia lukuunottamatta. Tehoa oli 297hp 0,8bar. Jahka saan voimansiirron kuntoon nostan paineet sinne asti missä siitä on vielä hyötyä. Ilmoitan sit jos tulee käkikellojannevillepetteri kirjoitti:Juu juu,ei sillä välttämättä lpt tehoisena mitään hyötyä ole,mut kun aletaan stagettamaan niin käkikello syndrooma ei oo kiva kaveri..
Voi olla aika suuri syypää tuo tasapaino tai ainakin olivat aika paljon ottaneet pois tuosta kampiakselista ja samoin toisesta kun painotin kaksi kampuraa samalla kertaa.
Re: Öljynpaineen nosto
Tasapainoakseleita poistamassa ja nyt en jotain ymmärrä tässä hommassa eli:
Eikö asia ole niin että joltakin kampuran runkolaakerilta lähti öljylinjat myös sisemmille tasapainoakseleiden laakereille?
Ja foorumilta olen lueskellut että nämä öljylinjat pitäisi kierteyttää ja tulpata sieltä runkolinjasta sekä tämän lisäksi lyödä holkit sinne lohkon sisään akseleiden paikalle. Mutta miksi siis nämä holkit on tarpeelliset jos linjat jo tulpattu toisesta päästä?
Jos jostain löytyy rautalangasta väännettynä ohjeita tähän niin voi linkata, paljon on tullut hakua käytettyä mutta ei vielä täysi selvää ole.
Eikö asia ole niin että joltakin kampuran runkolaakerilta lähti öljylinjat myös sisemmille tasapainoakseleiden laakereille?
Ja foorumilta olen lueskellut että nämä öljylinjat pitäisi kierteyttää ja tulpata sieltä runkolinjasta sekä tämän lisäksi lyödä holkit sinne lohkon sisään akseleiden paikalle. Mutta miksi siis nämä holkit on tarpeelliset jos linjat jo tulpattu toisesta päästä?
Jos jostain löytyy rautalangasta väännettynä ohjeita tähän niin voi linkata, paljon on tullut hakua käytettyä mutta ei vielä täysi selvää ole.
Re: Öljynpaineen nosto
Runkolinjasta saat blokattua pakopuolen tasapainoakselin öljynkierron tulppaamalla, mutta imupuolelle se ei onnistu. Imupuolelle on pakko lyödä umpiholkki. Eihän sillä sinällään ole väliä kummalla tavalla sen pakopuolen akselin öljynkierron tulppaa.
jeeeeeee!
Re: Öljynpaineen nosto
Jaahas noniin. Kiitos tästä
Löytyykö muuten jostain jotain hyvää kuvaa moottorin öljylinjoista?
Löytyykö muuten jostain jotain hyvää kuvaa moottorin öljylinjoista?
Re: Öljynpaineen nosto
saabi90 kirjoitti:Löytyykö muuten jostain jotain hyvää kuvaa moottorin öljylinjoista?
http://www.smellycat.org/G2/d/2857-1/9-5+engine.JPG
Tommonen löytyi
jeeeeeee!